۰۶ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۶
کد ۵۸۱۳۴۱
انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۶

تصویرگر تام و جری درگذشت

«گیونز» در خلق شخصیت‌های کارتونی دیگری چون «تام و جری» و «گارفیلد و دوستان» نیز نقش داشته که هر کدام از موفق‌ترین انیمشین‌های مطرح دنیا به حساب می‌آیند.

«باب گیونز» خالق انیمیشن‌ معروف «باگزبانی» و تصویرگر «تام و جری»، «دافی داک» و «سفید برفی و هفت‌ کوتوله» در ۹۹ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، وی که از چهره‌های کلیدی صنعت انیمیشن‌سازی محسوب می‌شد در طول دوران ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای خود با کمپانی‌هایی چون والت دیزنی و برادران وارنر همکاری داشت.

خبر درگذشت «باب گیونز» را دخترش، ماریانا ۱۰ روز پس از روز به رسانه‌ها اعلام کرده و گفته پدرش به سبب بیماری ریوی و نارسایی حاد تنفسی در سن ۹۹ سالگی در کالیفرنیا درگذشته است.

وی در سال ۱۹۳۷ به عنوان بررسی ‌کننده کارتون‌های«دونالد داک» و «سفیدبرفی و هفت کوتوله» با کمپان دیزنی همکاری خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۴۰ به کمپانی برادران وارنر رفت و بویژه برای خلق شخصیت کارتونی «باگزبانی» به شهرت رسید.

«گیونز» در خلق شخصیت‌های کارتونی دیگری چون «تام و جری» و «گارفیلد و دوستان» نیز نقش داشته که هر کدام از موفق‌ترین انیمشین‌های مطرح دنیا به حساب می‌آیند.

برچسب ها: تام و جری ، تصویرگر
ارسال به دوستان
۷ دلیل محکم برای روی آوردن کشورها به انرژی هسته‌ای زمین امروز خنک‌تر است!/ اگر ۵۰۰ میلیون سال پیش در زمین زندگی میکردیم، کباب می‌شدیم کشف تکنیک‌های معماری سنتی؛ میراثی در گل، سنگ و نی (+عکس) عوارض به‌موقع تخلیه نکردن روده را بشناسید انقلاب جدید در مبارزه با تغییرات اقلیمی / ماده ای شگفت انگیز برای جذب دی اکسید کربن مواد معدنی و ویتامین‌های مفید برای کم کردن استرس آرامش اعصاب جهنم دره کجاست؟ (+ عکس) ارتش آمریکا چگونه برد جنگنده‌های خود را افزایش می‌دهد؟(+عکس) افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ با مصرف گوشت قرمز فرآوری شده خبر وزیر جهاد کشاورزی برای گندمکاران/ منتظر تامین منابع باشید فیلم آمریکایی لیلا حاتمی دو هفته دیگر پخش می شود کشف جدید تلسکوپ جیمز وب درباره سیاره پاپ‌کورن بیش از ۲۰ کشور از محاکمه طالبان در دادگاه بین‌المللی حمایت کردند تغذیه دانش‌ آموزان؛ چه خوراکی برای مدرسه ببریم؟ با این روش میزان کالری‌سوزی را تا ۲۰ برابر بالاتر ببرید