۰۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۰۰۰۶
انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۳-۰۷-۱۴۰۳

امیرقطر:عدم دخالت برای توقف تجاوز اسرائیل رسوایی بزرگ است/جنگ با لبنان و غزه را متوقف کنید

امیرقطر:عدم دخالت برای توقف تجاوز اسرائیل رسوایی بزرگ است/جنگ با لبنان و غزه را متوقف کنید
«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر: تجاوز به ملت فلسطین وحشیانه‌ترین، شنیع‌ترین و نقض کننده‌ترین ارزش‌ها، منشورها و هنجارهای بین‌المللی است. آنچه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد نسل کشی است و ما با هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط هر طرفی مخالفیم.

 امیر قطر در جریان سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را مصداق نسل‌کشی و عدم مداخله برای توقف تجاوز اسرائیل را رسوایی بزرگ در نتیجه نبود اراده بین‌المللی برای حل مسئله فلسطین دانست و خواستار توقف جنگ با لبنان و غزه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز سه شنبه در سخنرانی خود گفت: تجاوز به ملت فلسطین وحشیانه‌ترین، شنیع‌ترین و نقض کننده‌ترین ارزش‌ها، منشورها و هنجارهای بین‌المللی است. آنچه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد نسل کشی است و ما با هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط هر طرفی مخالفیم.

امیر قطر افزود: عدم مداخله برای توقف تجاوز اسرائیل به غزه رسوایی بزرگ است و مسئله فلسطین با وجود برخی تلاش‌ها برای به حاشیه راندن آن، همچنان در راس توجه‌ها است. آنچه اکنون با آن روبرو هستیم ناشی از نبود اراده بین‌المللی برای حل مسئله فلسطین است.

وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر در حال وقوع است، نسل کشی است و نشانه صلح نیست. کابینه فعلی اسرائیل تمایلی به صلح ندارد. فلسطین با جنگ نسل کشی مواجه است که در آن بیش از ۴۱ هزار تن شهید شده‌اند و اکثریت آنها کودکان و زنان هستند.

تمیم بن حمد اضافه کرد: ما تلاش‌های میانجی‌گری و اقدام بشردوستانه را به عنوان یک گزینه استراتژیک انتخاب کردیم. تلاش‌های میانجی‌گری ما با طرف مصری، رسیدن کمک‌ها به غزه را تسهیل و ۲۴۰ اسیر را آزاد کرد.

وی با اشاره به اتهامات مقامات رژیم صهیونیستی علیه دوحه، خاطرنشان کرد: با وجود اتهامات، ما به تلاش‌های خود برای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری‌ها و میانجی‌گری برای رسیدن به آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا ادامه خواهیم داد.

امیر قطر با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان نیز تصریح کرد: اسرائیل در حال جنگ با لبنان است و هیچکس نمی‌داند این جنگ تا چه حد ممکن است توسعه یابد.

وی در پایان خطاب به حاضران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: جنگ با غزه را متوقف کنید، جنگ با لبنان را متوقف کنید.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر امروز سه شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

ارسال به دوستان
پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل: ما خواهان صلح برای همه هستیم و با هیچکس سر جنگ و دعوا نداریم/ آماده تعامل با اعضای برجام هستیم بدهی آلمان دوباره اوج گرفت؛ افزایش چشمگیر بدهی در سه ماهه دوم عراقچی: حزب‌الله قابلیت نابودی پایگاه‌های اسرائیل را دارد توده سنگ سخت، مانع از اتمام سریع عملیات نجات معدنچیان شد/ امید به پایان عملیات تا بامداد درخواست ایران برای آزادی آخرین حاجی بازداشتی در عربستان کاخ سفید: برنامه‌ای برای دیدار بایدن و نتانیاهو در نیویورک وجود ندارد نتانیاهو سرانجام به نیویورک سفر می‌کند محرومیت قطعی مهرداد محمدی از دربی 104؛ ناظر بازی تأیید کرد چرخش مدیریتی در شهرداری تهران؛ شهرداران مناطق دستخوش تغییر شدند ترامپ: جهان در آستانه جنگ جهانی سوم است و کاخ سفید سردرگم است قاتل ایران‌خودرو قرار است معاون وزیر صمت شود؟! بلیت‌های دربی در بازار سیاه میلیونی شد؛ ۸ هزار بلیط در یک ساعت فروخته شد امیرقطر:عدم دخالت برای توقف تجاوز اسرائیل رسوایی بزرگ است/جنگ با لبنان و غزه را متوقف کنید تعداد همراهان رئیس جمهور در سفر به نیویورک نه ۱۲ نفر است، نه ۱۸۴ نفر! نماینده اسرائیل در سازمان ملل: «از ایده های آرام کردن درگیری در لبنان استقبال می کنیم/ به دنبال تهاجم زمینی در هیچ کجا نیستیم»