۰۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۰۰۶۱
انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳

برد پیت قلابی از دو زن اسپانیایی ۳۲۵ هزار یورو کلاهبرداری کرد

برد پیت قلابی از دو زن اسپانیایی ۳۲۵ هزار یورو کلاهبرداری کرد
در بیانیه پلیس محلی اسپانیا آمده است: «مجرمان سایبری صفحات دو قربانی زن خود را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کرده و با ترسیم پروفایل روان‌شناختی آن‌ها، دریافتند که هر دو آسیب‌پذیر بوده و از کمبودهای عاطفی و افسردگی رنج می‌برند.»
دو زن در اسپانیا قربانی کلاهبرداری بزرگ از «برد پیت جعلی» شدند و در این میان ۳۲۵ هزار یورو از دارایی خود را از دست دادند.
 
در گزارشی که نشریه فرانسوی پاری‌مچ منتشر کرده آمده است که پنج نفر در ارتباط با این کلاه‌برداری بزرگ دستگیر شده‌اند.
 
به گزارش یورو نیوز؛ بر اساس این گزارش، این افراد پس از برقراری ارتباط با قربانیان در پلت‌فرم‌های اینترنتی، با جا زدن خود به عنوان برد پیت، بازیگر سرشناس آمریکایی، ۳۲۵ هزار یورو از دو زن اسپانیایی که «آسیب‌پذیر» و «گرفتار مشکلات افسردگی» بودند، کلاهبرداری کردند.
 
به گفته پلیس، مظنونان ابتدا از طریق یک فن‌پیج مخصوص هواداران بازیگر آمریکایی با قربانیان احتمالی خود ارتباط برقرار کردند و با گذشت زمان، موفق شدند آنها را متقاعد کنند که برد پیت «رابطه عاطفی و عاشقانه» دارند.
 

قربانیان رنج دیده از «کمبودهای عاطفی»

اعضای این باند تبهکار که خود را به‌جای برد پیت بازیگر جا زده بودند، سپس به زنان فریب خورده پیشنهاد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلفی دادند که وجود خارجی نداشت.
 
یک زن اهل اندلس در جنوب اسپانیا ۱۷۵ هزار یورو و زن دیگری که از اهالی منطقه باسک در شمال این کشور است، ۱۵۰ هزار یورو در این کلاه‌برداری اینترنتی از دست داد.
 
در بیانیه پلیس محلی اسپانیا آمده است: «مجرمان سایبری صفحات دو قربانی زن خود را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کرده و با ترسیم پروفایل روان‌شناختی آن‌ها، دریافتند که هر دو آسیب‌پذیر بوده و از کمبودهای عاطفی و افسردگی رنج می‌برند.»
 
پلیس اسپانیا می‌افزاید: «آنها همچنین از پیام‌رسان‌های فوری و دیگر امکانات ارتباطی اینترنتی برای رد و بدل کردن پیام‌ها و ایمیل‌هایی با این دو زن بهره بردند، تا آنجا که قربانیان باور کردند از طریق واتس‌اپ در حال چت کردن با برد پیت هستند.»
 
فرد کلاهبرداری که خود را برد پیت جا زده بود در این پیام‌ها به قربانیان وعده «رابطه عاشقانه و آینده‌ای مشترک» می‌داد.
 

زنده شدن بخشی از پول‌های از دست رفته

پلیس در اندلس پنج عضو احتمالی این باند، از جمله سرکردگان آن‌ها را دستگیر کرد و موفق شد ۸۵ هزار یورو از کل مبلغ کلاهبرداری‌شده را بازپس گیرد.
 
در جریان بازرسی‌ها، مأموران چندین تلفن همراه، کارت بانکی، دو لپ‌تاپ شخصی و یک دفترچه یادداشت را کشف کردند که در آن جملات مورد استفاده کلاهبرداران برای فریب قربانیان نوشته شده بود.
ارسال به دوستان
فیفا درباره شکایات از ایران و فرانسه بیانیه صادر کرد چهل سال با اتوبات‌های شگفت‌انگیز: تولد ۴۰ سالگی ترانسفورمرز (فیلم) نماینده مجلس : پنجشنبه و جمعه به عنوان روز‌های تعطیل هفته در نظر گرفته شده 1 دقیقه الهام‌بخش از مایکل جردن افسانه ای: دفاعی که استانداردهای NBA را تغییر داد (فیلم) وزیر خارجه چین در دیدار با پزشکیان : از امنیت ایران در برابر نیروهای خارجی دفاع می‌کنیم یک برخورد و یک خطای عجیب در بازی فوتبال (فیلم) نبرد دوربین آیفون‌ها از 13 تا 16 در شب و روز: کدام برنده است؟ (فیلم) مرحله سوم سود سهام عدالت ۱۴۰۳ چه تاریخی واریز می شود اتحادیه دامداران: شیر را گران کنید و گوشت وارد نکنید تا دامداران سود کنند این پیامک یارانه جعلی است بهترین فیلم‌های سوفیا لورن به مناسبت 90 سالگی ؛ از همکاری با چاپلین تا دسیکا متوسط هزینه سالانه زندگی در تهران به ۳۳۰ میلیون تومان رسید/ ارزان‌ترین استان برای زندگی کدام است؟ (+اینفوگرافی) غذا و دارو: بیشتر عسل های محلی، تقلبی است با انفجار هسته‌ای می‌توانیم سیارک‌های خطرناک را از زمین دور کنیم حضور چند فیلم از سینمای ایران در جشنواره توکیو