۰۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۰۰۷۴
انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳

معاون رییس جمهور: تبعیض جنسیتی در نظام آموزشی ایران نداریم

معاون رییس جمهور: تبعیض جنسیتی در نظام آموزشی ایران نداریم
بهروزآذر با بیان اینکه آنچه به عنوان «تبعیض جنسیتی در نظام آموزشی» یاد می‌شود، واقعی نیست و در ایران شاهد آن نیستیم گفت: تلاش می‌شود نابرابری هایی را که به دلیل عدم دسترسی به آموزش باکیفیت و آموزش رایگان در برخی مناطق محروم و روستاهای دورافتاده وجود دارد را کاهش دهیم.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد کودکان باسواد هستند گفت: هیچ‌گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم و حق تحصیل برای تمام کودکان اعم از دختر و پسر فراهم است.
 
زهرا بهروز آذر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش و تحصیل به واسطه قانون اساسی، هیچ‌گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم گفت: حق تحصیل برای تمام کودکان دختر و پسر فراهم است.
 
وی با بیان اینکه آمار خوبی از نظر میزان تحصیل داریم افزود: حدود ۹۸ درصد کودکان باسواد هستند.
 
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه فاصله سطح تحصیلات در شهرها و روستاها حدود ۱۰ درصد است ادامه داد: دختران به تعداد پسران درس می‌خوانند؛ در دانشگاه‌ها نیز ورودی دختران افزایش پیدا یافته است و بیش از ۶۰ درصد پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها دختران هستند.
 
بهروزآذر با بیان اینکه آنچه به عنوان «تبعیض جنسیتی در نظام آموزشی» یاد می‌شود، واقعی نیست و در ایران شاهد آن نیستیم گفت: تلاش می‌شود نابرابری‌هایی را که به دلیل عدم دسترسی به آموزش باکیفیت و آموزش رایگان در برخی مناطق محروم و روستاهای دورافتاده وجود دارد را کاهش دهیم.
 
وی اظهار کرد: برای ورود دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل تلاش می‌کنیم تا از آموزش رایگان و باکیفیت برخوردار شوند.
ارسال به دوستان
جادویی برای حالِ خوب که از حمله مغول در امان ماند! اهدای اعضای بدن یکی از کارگران معدن طبس به بیماران نیازمند دستگیری ۲۴۷ سارق و مالخر در طرح جدید پلیس ادعای ستاد ترامپ : ایران ترامپ را به مرگ تهدید کرده / ترامپ: ایران قبلاً اقداماتی انجام داده بود که نتیجه نداد بازداشت چندین نفر در سوئیس در رابطه با مرگ خودخواسته یک زن بزرگترین ابرقدرت‌های جهان در سال ۲۰۲۴ + رشد جمعیت در سن کار جهان (+اینفوگرافی) دستور عارف درباره حادثه معدن طبس / فضای معدن ها باید برای کارگران ایمن شود یاشار سلطانی و وحید اشتری مشمول عفو رهبری شدند شهرداری تهران: انعقاد قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی آرتی ۱۸ متری طی هفته آینده عامل شهادت مامور پلیس چالوس کشته شد (+عکس) گروسی : توسعه برنامه هسته ای ایران ادامه دارد ناسا به ماه و مریخ شلیک می‌کند! شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را تایید کرد تایید لایحه عفاف و حجاب از سوی شورای نگهبان تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستاها تغییر می‌کند