۰۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۰۱۸۷
انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳

آمار مصدومان آتش سوزی بازار قدیم قشم اعلام شد

آمار مصدومان آتش سوزی بازار قدیم قشم اعلام شد
در پی وقوع آتش سوزی گسترده در بازار قدیم قشم، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان به منظور ارایه خدمات درمانی فوری به مصدومان احتمالی، جلسه ستاد بحران را تشکیل داد و تمامی بخش‌ها و واحدهای درمانی آن در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.
رییس بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) قشم اعلام کرد که بر اثر وقوع آتش سوزی در پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم هفت نفر در این بیمارستان به صورت سرپایی پذیرش شدند.
 
به گزارش ایرنا، سیدمحمود احمدی  افزود: در پی وقوع آتش سوزی گسترده در بازار قدیم قشم، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان به منظور ارایه خدمات درمانی فوری به مصدومان احتمالی، جلسه ستاد بحران را تشکیل داد و تمامی بخش‌ها و واحدهای درمانی آن در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.
 
وی ادامه داد: تاکنون هفت مصدوم این حادثه(چهار آتش نشان، یک پلیس و ۲ نفر از کسبه) که در اثر استنشاق دود حاصل از آتش سوزی دچار مشکل تنفسی شده بودند در این بیمارستان پذیرش شده‌اند و روند درمانی آن‌ها به خوبی در حال انجام است.
 
رییس بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) قشم توضیح داد: خوشبختانه حال عمومی تمامی این افراد مساعد گزارش شده است.
 
احمدی اضافه کرد: هیچ یک از مصدومان این حادثه دچار سوختگی نشده بودند.
 
وی اعلام کرد: این مرکز درمانی با توجه به تجربه و امکانات موجود، آمادگی کامل را برای پذیرش تعداد بیشتری از مصدومان احتمالی دارد و تمامی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
 
ساعت ۰۴:۳۰ بامداد چهارشنبه حادثه آتش سوزی در مرکز خرید مدنی، محدوده بازار قدیم قشم به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.
 
مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: با تلاش آتش نشان تاکنون ۸۵ درصد آتش سوزی در پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم کنترل شده است و نیروهای آتش نشان حاضر در محل با تمام وجود برای کنترل و اطفای ۱۰۰ درصدی آن آتش می کوشند.
 
علت وقوع این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
 
بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.
 
این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.
 
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
 
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
ارسال به دوستان
ادعای خبرنگار امنیتی اسرائیل: حزب الله از ایران خواسته به اسرائیل حمله کند؛ اما تهران نپذیرفته جاده چالوس - کرج مسدود شد شوک بزرگ در جام جهانی فوتسال؛ حذف اسپانیای قدرتمند مقابل ونزوئلا ترکیب‌های رسمی دربی 104 مشخص شد؛ غایبان بزرگ در حساس‌ترین جدال کاکوتا، مهره کلیدی نکونام در دربی؛ ستاره کنگویی آماده درخشش ادعای زلنسکی: روسیه توسط کره شمالی و ایران حمایت می‌شود ادعای زلنسکی: روسیه توسط کره شمالی و ایران حمایت می‌شود نیمار، کابوسی برای الهلال؛ مصدومیت، رفتارهای غیرحرفه‌ای و ضرر مالی همکاری سحر ولدبیگی و سوسن پرور با فلورا سام ترامپ: ایران می خواهد مرا بکشد استقلال دربی جوانان را برد؛ پیش‌درآمدی برای دربی بزرگ شمسایی: به دنبال تکرار موفقیت در برابر مراکش اعلام رقم پیشنهادی وزارت بهداشت برای اضافه کاری پرستاران افزایش آلودگی هوای تهران همزمان با بازگشایی مدارس علم‌ الهدی: دشمن از تسلیحات و فناوری هسته‌ای ما نمی‌ترسد، اما از مردم ما وحشت دارد