۰۶ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۰۶۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۶-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۰۶۲۹
انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۶-۰۷-۱۴۰۳

کارفرمایان غربی: با نسل زد کار نمی‌کنیم!

Fortune در گزارشی به وضعیت اشتغال جوانان نسل زد (‌متولدین 2000 تا 2005 و در ایران دهه هشتادی‌ها) پرداخته و نوشته: بعد از دو سال شکایت از اینکه کار کردن با فارغ التحصیلان نسل زد دشوار است چون این نسل فقط حرف می‌زنند و کاری نمی‌کنند، اکنون مدیران شرکت‌ها به سرعت کارگران جوانانی را که تنها چند ماه از استخدام آنها گذشته، اخراج می‌کنند.    بر اساس یک گزارش تازه، 6 نفر از هر  10 کارفرما می‌گویند برخی از کارگران نسل زد را که در اوایل امسال تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل و استخدام شده بودند، اخراج کرده‌اند.

      Fortune در گزارشی به وضعیت اشتغال جوانان نسل زد (‌متولدین 2000 تا 2005 و در ایران دهه هشتادی‌ها) پرداخته و نوشته: بعد از دو سال شکایت از اینکه کار کردن با فارغ التحصیلان نسل زد دشوار است چون این نسل فقط حرف می‌زنند و کاری نمی‌کنند، اکنون مدیران شرکت‌ها به سرعت کارگران جوانانی را که تنها چند ماه از استخدام آنها گذشته، اخراج می‌کنند.

   بر اساس یک گزارش تازه، 6 نفر از هر  10 کارفرما می‌گویند برخی از کارگران نسل زد را که در اوایل امسال تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل و استخدام شده بودند، اخراج کرده‌اند.

       Intelligent.com که یک پلتفرم اختصاصی برای کمک به حرفه‌ای‌های جوان برای هدایت آینده بازار کار است دیدگاه قریب  ۱۰۰۰ کارفرمای آمریکایی را در این باره جویا شده است. یکی از آنان می گوید: پس از تجربه مشکلات زیادی با استخدام افراد جوان به وجود آمد  در استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه تردید دارد.

      در همین حال، یک نفر از هر 7 رییس اعتراف کرده‌اند ممکن است سال آینده به طور کامل از استخدام آنها بپرهیزند. سه چهارم از شرکت‌های مورد نظرسنجی گفته‌اند از برخی یا از هیچ یک از فارغ‌التحصیلان تازه استخدام شده رضایت‌ ندارند.

   نسل زد، بی‌انگیزه و غیر حرفه‌ای؟

   نیمی از کارفرمایان در این بررسی به این دلیل اشاره کرده‌اند که چرا از استخدام‌های جدیدشان راضی نیستند. این کارفرمایان همچنین به نسل زد اشاره کرده اند و آنان را غیر حرفه‌ای، ناسازمان یافته و در مهارت‌های ارتباطی ضعیف‌ توصیف و  همین ویژگی‌ها را به عنوان دلایل اصلی در اخراج این گروه از فارغ‌التحصیلان عنوان کرده‌اند.

   کارفرمایان می‌گویند با چالش‌های ملموس این نسل درگیرن:از جمله دیر رسیدن به کار و جلسات، نپوشیدن لباس مناسب دفتر و استفاده از ادبیات نامناسب در فضای کاری.

  حالا، بیش از نیمی از مدیران استخدام به این نتیجه رسیده‌اند که فارغ التحصیلان دانشگاه برای دنیای کار آماده نیستند. در همین حال، بیش از ۲۰ درصد مدیران می‌گویند"نسل زد  نمی‌توانند با حجم کار کنار بیایند".

 در واقع، کالج‌ها خود بهتر می‌دانند که دانشجویان‌شان  به عنوان نیروی کار کاملا آماده نیستند و برخی از این کالج‌ها برای پر کرد شکاف با بازار کار اقداماتی انجام داده‌اند.

   به عنوان مثال، دانشگاه ایالتی میشیگان به دانشجویان آموزش می‌دهد چگونه یک مکالمه شبکه‌ای را مدیریت کنند، از جمله چگونگی جست‌و‌جوی نشانه‌هایی که طرف مقابل شروع به خسته شدن کرده و زمان آن است که کاری انجام شود.

 در همین حال، یک دبیرستان در لندن یک روز مدرسه ۱۲ ساعته را برای آماده سازی دانش آموزان برای زندگی بزرگ‌سالان امتحان می کند. وقتی از مدیران پرسیده شد چه چیزی می تواند فارغ‌التحصیلان دانشگاه را برای استخدام بهتر کند، آنها پاسخ دادند: یک نگرش مثبت و ابتکار عمل بیشتر.

    Huy Nguyen مشاور ارشد آموزش و توسعه شغلی شرکت اینتلجنت، به فارغ التحصیلان نسل زد توصیه می‌کند تا نحوه تعامل سایر کارکنان را برای درک فرهنگ شرکت در هر شرکتی که ممکن است به آن بپیوندند، مشاهده کنند. زیرا آسان‌تر است بفهمیم چه راهی مناسب برای تعامل با دیگران است.

  او تصریح کرد: از خود ابتکار عمل داشته باشید و سوال هاتفکربرانگیز بپرسید، بازخورد بگیرید و آن را به کار ببرید تا انگیزه خود را برای رشد شخصی نشان دهید. با حفظ یک نگرش مثبت، رعایت ضرب‌الاجل‌ها و داوطلب شدن برای پروژه‌ها، حتی آنهایی که خارج از مسئولیت‌های فوری شما هستند، می توانید تصویر قابل اعتمادی از خود ترسیم کنید.

 اندی جسی (Andy Jassy)، مدیرعامل آمازون هم اخیراً گفته است: موفقیت شما  به نگرش شما بستگی دارد و دلیل آن هم ساده است: ترجیح مدیران کار  با افراد مثبت است.

   اهمیت نگرش چنان است که برخی از رهبران آن را در پیشبرد حرفه‌ای کارگران جوان مؤثرتر  از مدرک دانشگاهی می‌دانند. تا جایی که حتی ریچارد برانسون، بنیان‌گذار میلیاردر شرکت ویرجین، بارها و بارها از جوانان خواسته دانشگاه را به نفع "مدرسه زندگی" ترک کنند.

  مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت Meta هم اخیراً ادعا کرد استعداد ناب و شخصیت بر مدرک می‌ ‌چربد.  

   مدیر ارشد سیسکو در بریتانیا، دیوید میدز (David Meads) که در ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرده به Furtune گفته " نگرش و استعداد مهم‌تر از هر عنوانی است که شما در پی نام خود دارید، یا هر مدرک تحصیلی که در برگه ای نگاه می‌دارید."

برچسب ها: نسل زد ، آمازون
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
0
1
NGUYEN یه فامیل ویتنامی یه که به صورت "وین" خونده می شه
عصر ایران به خاطر شکل های مختلف تلفظ ترجیح دادیم نام او را باحروف فارسی ننویسم. چون به مطلب آسیب نمی رساند و قضیه فراتر از اسم یک فرد است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
1
0
در ایران وقتی یک جوان یا نوجوان را برای خرید می فرستیم مغازه نمی تواند خرید کند. بی دست و پاست ولی به شدت مدعی است.
در اکثر پارک ها و سطح شهر گاهی دیده می شود این نسل موقع احوال پرسی با فحش ناموسی اینکار را می کنند!
نسل قبل به خاطر وعده هایی که بابت تورم شنیده و شاهد فسادهای مختلف و اختلاف طبقاتی شدید و پارتی بازی بوده احساس می کند همه چیز شعار بوده و این حس را به نسل بعدی منتقل کرده و می کند.
گاهی شنیده می شود قدیمی ها به نسل جدید می گویند سعی کن مهاجرت کنی و خود را نجات دهی.
مسئولین حداقلی با دیدن اطرافیان خود فکر می کنند اکثریت با آنها هستند ولی این گونه نیست.
ناشناس
Luxembourg
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
0
3
درست گفته.درضمن اون اسم « هوی انگوین(Huy Nguyen)» نیست. این اسم به صورت «نوین» خونده میشه و تقریبا بیشتر افرادبااین نام ویتنامی هستند.اون «اندی جسی» هم باید فیلیپینی باشه.درنسل جدید فیلیپینی ها بیشتر پسران نام «اندی» را برخود دارند.درشرکتی که من بودم فقط متولدین 1970 تا 1980 خوب و هماهنگ کار میکردندو اغلب همکاران متولد بعداز1980 یا زیاد انتقادات نابجا میکردندیا هماهنگ نبودندو سرخود کارهای زیان ده انجام میدادند.