۰۷ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۷-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۰۸۳۹
انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۷-۰۷-۱۴۰۳

شهادت سیدحسن نصرالله تایید شد / معاون سپاه در کنار نصرالله به شهادت رسید

شهادت سیدحسن نصرالله تایید شد /  معاون سپاه در کنار نصرالله به شهادت رسید
ارتش اسرائیل شب گذشته (جمعه شب) در حمله هوایی گسترده و شدید به ضاحیه (حومه جنوبی بیروت) نصرالله را مورد هدف قرار داد.

شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تایید شد.

به گزارش عصرایران، حزب الله لبنان در بیانیه ای رسمی، شهادت نصرالله را اعلام کرد.

ارتش اسرائیل شب گذشته (جمعه شب) در حمله هوایی گسترده و شدید به ضاحیه (حومه جنوبی بیروت)،‌ سیدحسن نصرالله را مورد هدف قرار داد.

بعد از این حمله، گمانه زنی ها و خبرهای ضدونقیض درباره وضعیت نصرالله منتشر شد. یک روز بعد یعنی ظهر امروز شنبه،‌ ابتدا ارتش اسرائیل اعلام کرد که نصرالله را به شهادت رسانده است.

بعد از آن هم حزب الله لبنان بالاخره در بیانیه ای رسمی،‌ شهادت نصرالله را تایید کرد.

سیدحسن نصرالله 64 ساله از 32 سال قبل تاکنون رهبری حزب الله لبنان را برعهده داشت.

پیش از این، ارتش اسرائیل اعلام کرد در حمله به ضاحیه برای ترور نصرالله، جنگنده‌ها حدود 85 بمب سنگرشکن را که هر یک به وزن یک تن مواد منفجره داشتند، شلیک کردند.

شهادت معاون سپاه در کنار نصرالله 

 سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در حمله اسرائیل به بیروت در کنار شهید سید حسن‌ نصرالله به شهادت رسید.

 

بیانیه حزب الله

حزب الله لبنان در بیانه ای شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل این مجموعه را تایید کرد.

در این بیانیه که با آیه 74 سوره نساء آغاز شد، آمده است: «﴿فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ وَمَن يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا﴾.پس باید در راه خدا کسانى بجنگند که زندگى دنیا را به آخرت می‌فروشند و کسى که در راه خدا می‌جنگد، کشته شود یا پیروز گردد، به‌زودی پاداشى بزرگ به او خواهیم داد.سید و سرور مقاومت و بنده صالح چون شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، حکیم، بصیر و مؤمن به جوار پروردگار شتافت؛ کسی که در مسیر رضای او حرکت کرد، به قافله جاویدان شهدای کربلای نورانی پیوست.در ادامه این بیانیه آمده است که سرانجام سید حسن نصرالله نیز به یاران شهید خود که قریب به سی سال راه آنها را ادامه می‌داد، پیوست. رهبری که آزادسازی لبنان در سال 2000، پیروزی مقاومت در سال 2006 و در سایر نبردهای حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین را در کارنامه خود دارد.

سیدحسن نصرالله

حزب‌الله، مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان‌الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مراجع عظام، مجاهدین و مؤمنین تسلیت گفت و به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد لبنان، امت اسلام و همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان تسلیت گفت.

مقاومت لبنان در ادامه این بیانیه، دستیابی سید حسن نصرالله به مقام والای شهادت را تبریک گفت و اعلام کرد: «دریافت عالی‌ترین مدال الهی، نشان امام حسین علیه السلام، تحقق گرانبهاترین آرزوها و بالاترین درجات ایمانی را به جناب سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تبریک می گوییم. او در حمله صهیونیست‌ها به ضاحیه جنوبی بیروت، به عنوان یک شهید در راه بیت المقدس و فلسطین، به همرزمان شهیدش و موکب پاک و مقدسشان پیوست.حزب‌الله سپس خطاب به «مجاهدان سرافراز و دلاوران پیروز مقاومت اسلامی» اعلام کرد که «شما امانت آن شهید عزیز هستید، شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیر او و تاج دلاوری و رستگاری رهبر ما بودید. فرمانده ما، همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و شما نیز همچنان در عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید».
 

سیدحسن نصرالله که بود؟

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله شدید اسرائیل به ضاحیه (حومه جنوبی بیروت) ، مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

به گزارش عصرایران، سید حسن نصرالله متولد 1960 میلادی ،‌به هنگام شهادت 64 ساله بود.

این روحانی شیعه و فعال سیاسی لبنان از سال 1992 میلادی، رهبری حزب الله لبنان را برعهده دارد. حزب الله لبنان مجموعه سیاسی - اجتماعی و نظامی است که در سال 1985 - یعنی 39 سال قبل از سوی شماری از فعالان شیعه لبنان برای حمایت از شیعیان لبنان و مبارزه با اشغالگری اسرائیل در خاک لبنان تاسیس شد.

شهادت نصرالله تایید شد / بیانیه حزب الله /  معاون سپاه در کنار نصرالله به شهادت رسید

نصرالله بعد از  دو روحانی به نام های صبحی طفیلی و سیدعباس موسوی به دبیرکلی حزب الله لبنان رسید.
سیدعباس موسوی دبیرکل وقت حزب الله هم در حمله ارتش اسرائیل در سال  1992 به شهادت رسید.

او متولد لبنان است و در حوزه علمیه در شهر بعلبک در جنوب لبنان تحصیل کرد. وی بعد از آن به عضویت حزب شیعی امل درآمد. نصرالله در سال ۱۳۶۶ برای ادامه تحصیلات حوزه به قم رفت و دو سال در این شهر به تحصیل پرداخت. وی در این مدت زبان فارسی را یاد گرفت. نصرالله در سال 1368 به دلیل شدت گرفتن تنش در لبنان به کشورش بازگشت.

اجبار اسرائیل به عقب نشینی از مناطق اشغالی جنوب لبنان در نتیجه فعالیت های ضداسرائیلی واحدهای نظامی حزب الله،‌ از جمله دستاوردهای رهبری نصرالله است.

برچسب ها: نصرالله ، لبنان
ارسال به دوستان
یحیی گل‌محمدی: به حمایت هواداران نیاز داریم عراقچی: ایران برای مقابله با شرارت رژیم صهیونیستی مصمم است/ تهران در کنار لبنان است بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله شورای عالی امنیت ملی: شهادت هر رهبری از مقاومت، فصل جدیدی در مبارزه ایجاد می‌کند شوک به بایرن: هری کین مصدوم شد سخنگوی نیروهای مسلح یمن: فرودگاه بن گوریون را هنگام رسیدن نتانیاهو هدف قرار دادیم استقلال خوزستان؛ از پیروزی شیرین تا بحران مالی؛ بازیکنان به دنبال حقوق خود هستند فولاد با گل دقایق پایانی ذوب آهن را شکست داد پیام تسلیت خانواده شهید رئیسی در پی شهادت دبیرکل حزب‌ الله لبنان جاده کرج - چالوس بازگشایی شد هفته سیاه برای فوتبال خوزستان در لیگ یک چمن نقش جهان؛ قربانی تصمیمات اشتباه و منافع شخصی؟ تکرار خشونت در ورزشگاه‌ها؛ این بار نوبت کمک داور فولاد بود (+فیلم) بایدن شهادت دبیرکل حزب‌الله را «اجرای عدالت» خواند! اعلام 3 روز عزای عمومی در سراسر لبنان