۰۸ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۸-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۱۱۳۹
انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۸-۰۷-۱۴۰۳

چمران : برای آزادی قدس ، از من پیرمرد تا همه مردم برای جنگیدن آماده‌اند

چمران : برای آزادی قدس ، از من پیرمرد تا همه مردم برای جنگیدن آماده‌اند
چمران با اشاره به کودکان فلسطینی که تعداد آنها در این یک سال اخیر فراتر از ۷۰ هزار نفر رسیده است، افزود: امیدواریم که تمامی مردم بیدار شوند تا به وظیفه خودمان عمل کنیم.
رئیس شورای شهر تهران گفت: درست است که خسارتی به امت اسلامی وارد شده اما روش مبارزه حزب‌الله قطعا و یقینا با صلابت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
 
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) در دویست و شصت و ششمین جلسه شورا ضمن عرض تسلیت به دلیل شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: امروز روز آتش‌نشانی و یکصدمین سالگرد ایجاد سازمان آتش‌نشانی است و به کسانی که در مسیر ایثارگرانه قدم بر می‌دارند، درود می‌فرستیم. همچنین امروز روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است که در سقوط هواپیما اهواز به‌سوی تهران، در حوالی جنوب تهران رخ داد و چندین شهید مهم را تقدیم کشور کرد.
 
رئیس شورا ادامه داد: از ساعت ۱۰ صبح که شهید کلاهدوز به مقر ستاد جنگ‌های نامنظم آمدند و قرار بود که بنده نیز در این هواپیما حضور داشته باشیم. شهید فلاحی به‌شدت اصرار داشتند که به تهران بیاییم و آزادسازی خرمشهر را بررسی کنیم. براین‌اساس قرار شد تا برای آمدن به تهران نام‌نویسی کنیم اما قسمت نشد تا در آن هواپیما حضور داشته باشم.
 
چمران با اشاره به کودکان فلسطینی که تعداد آنها در این یک سال اخیر فراتر از ۷۰ هزار نفر رسیده است، افزود: امیدواریم که تمامی مردم بیدار شوند تا به وظیفه خودمان عمل کنیم.
 
وی با گرامیداشت روز ناشنوایان، گفت: امیدواریم که زندگی‌شان را به‌گونه‌ای سپری کنند که کمتر رنج بکشند.
 
رئیس شورا با یادآوری شهادت دبیرکل حزب‌الله، عنوان کرد: با بمب بارانی که اسرائیلی‌ها انجام دادند، این سمبل مقاومت به شهادت می‌رسد؛ سید حسن نصرالله کسی بود که سالیان سال علیه اسرائیلی‌ها مبارزه کرد و از دوران جوانی این مبارزه را آغاز کرده بود. اسرائیلی‌ها در اوج حقارت اعلام کردند که با ۸۵ بمب ۱ تنی و بمب‌های سنگرشکن حمله و سید حسن را ترور کردیم. آنها خودشان اعلام می‌کنند که به‌صورت وحشیانه به مناطق مسکونی حمله‌ور می‌شوند. این میزان بمب ریختن و به شهادت رساندن سمبل مقاومت واقعا شرم‌آور است.
 
وی افزود: سید حسن نصرالله کسی نیست که از شهادت بترسد. او آماده شهادت بود و همیشه می‌گفت که فرزند شهادت هستیم و هراسی نداریم. وی در جنوب لبنان متولد شده است. در سال ۱۹۸۲ حزب‌الله لبنان تأسیس شد و او از فرماندهان و اولین کسانی بود که باعث تأسیس حزب‌الله شد. از سال ۱۹۹۲ تا روز گذشته دبیرکل حزب‌الله لبنان بود؛ بسیاری از مردم مسلمان به دلیل وجود و شهرت ایشان، نام فرزندانشان را نصرالله گذاشته بودند.
 
رئیس شورا با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا این چنین می‌پندارند که با شهادت رساندن فرماندهان حزب‌الله، مردم لبنان و غزه‌ای‌ها تومار مقاومت را درهم بپیچند، گفت: گسترش حزب‌الله با سید حسن بیشتر و فزون‌تر شد، درست است که خسارتی به امت اسلامی وارد شده اما روش مبارز حزب‌الله قطعاً و یقیناً باصلابت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد. قطعاً ملت ما در مقابل این وحشی‌گری‌ها ایستاده و از شهادت نمی‌هراسند. خداوند صابرین را دوست دارد و آنها را حمایت می‌کند و در این راستا امیدواریم که راه شهدا ادامه‌دار باشد و به‌زودی شاهد انتقام گرفتن از اسرائیل باشیم.
 
چمران بیان کرد: مسئولین باید بادقت در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند چرا که آمریکا و دوستانش هیچ شرمی برای نسل‌کشی ندارند. یکبار در دفاع مقدس، غافلگیر شدیم اما انتظار داریم که دیگر غافلگیر نشویم زیرا که نیروهای شهادت‌طلبی بسیار و تجهیزات کافی داریم و بایستی آمادگی کامل داشته باشیم تا با هر پدیده جنایت‌کارانه جلوگیری کنیم.
 
وی با بیان اینکه همه آماده هستند برای آزادی قدس بجنگند، اظهار کرد: از من پیرمرد تا همه مردم برای جنگیدن برای آزادی قدس آماده اند. ان‌شاءالله که خداوند پیروزی را نصیب ما بفرمایند.

سلیمانی: شهادت مردان حق به دستان ناپاک زامبی‌های خون‌آشام لکه ننگین ابدی بر چهره خبیثشان است

نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا در ادامه جلسه ضمن عرض تسلیت به دلیل شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: عروج دسته دسته شهدا در لبنان و غزه زمین و آسمان را چنان پیوند زده که آسمان بر اهل آن نورباران شده است.
 
پهلوانان در طغیان تاریکی با نور مطلق آشنا شدند و مرگ و زندگی دوگانه ای بی‌مقدار در برابر مجاهدین راه حق است و ملتی که شهادت دارد جلال و شکوه دارد و خواهران و برادران ما در غزه و لبنان اهل همین پندار هستند.وی افزود: شهادت مردان حق به دستان ناپاک زامبی‌های خون‌آشام لکه ننگین ابدی بر چهره‌های خبیثی است که به دنبال تطهیری بر مرکب نجاست هستند. سرنوشت محتوم آنها سقوط به درک است.

سوده نجفی: اسرائیل با به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله دچار یک اشتباه راهبردی شد

سوده نجفی، عضو دیگر شورا ضمن عرض تسلیت به دلیل شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و عباس نیلفروشان، عنوان کرد: رژیم قاتل صهیونیستی با شهادت رساندن دچار یک اشتباه راهبردی شد و این اشتباه باعث اتحاد شدن جبهه مقاومت خواهد شد. راه مقاومت در برابر ظلم‌ ظالم ادامه خواهد داشت و به برکت خون شهدای فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها پیروز خواهیم شد.
 
وی با اشاره به‌ روز آتش‌نشانی، گفت: حقیقتاً آتش‌نشانان قهرمان بی ادعایی هستند که برای حفظ جان شهروندان جان‌فشانی می‌کنند و از تمامی تلاش‌هایی که برای جان نجات شهروندان کشیدند تشکر می‌کنم. تمامی مشاغل مشکلاتی دارند اما باید قبول کنیم که آتش‌نشانی یکی از مشاغل زیان‌آور است و سختی کار آتش‌نشانان باید توسط دولت پیگیری شود.
 
وی بیان کرد: یکی از مشکلات شهر تهران در بحث ایمنی و ساختمان‌های ایمنی است که مجموعه مدیریت شهری با قوه قضاییه اقدامات خوبی انجام شده و در حوزه اعلام ساختمان‌های ناایمن همکاری خوبی داشته است و متأسفانه چندین بیمارستان در این لیست دیده می‌شود.
 
وی افزود: همایشی با روسای مدیران بیمارستان‌ها در سازمان آتش‌نشانی برگزار شد و معاونت خدمات شهری هم حضور داشتند. امیدواریم که بخشی از مشکلات ایمنی بیمارستان‌ها در کنار سایر مشکلات، با راهنمایی سازمان‌ آتش‌نشانی رفع شود.
 
آقامیری: آمریکا هرگز در تله جنگ با ایران نمی‌افتد
 
محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه مردم دلسوز جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی، می‌گویند که مسئولین نظام از تله جنگ فرار می‌کنند، گفت: قول و وعده انتقام می‌دهیم ولی متأسفانه امروزوفردا می‌کنیم. ضمن اینکه دولت تشکیل شد و زائرین نیز از کربلا برگشتند اما همچنان انتقامی صورت نگرفت.وی افزود: این تحلیل‌ها که می‌گویند نباید در تله جنگ بیافتیم، خرس‌خاله‌هایی هستند که محاسبات غلطی را نشان مسئولین می‌دهند و شأن کشور اسلامی را پایین می‌آورند. این هشدار را در نظر بگیرید و گرفتار مشاوره‌های غلط نباشیم. آمریکا هرگز در تله جنگ با ایران نمی‌افتد. آمریکا اولین کسی است که از جنگ با ایران گریزان است. ان‌شاءالله که این هشدار به مسئولین برسد.

مهدی عباسی: نصرت الهی در استقامت، صبر و پایداری است

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه جلسه شورا، با اشاره به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: اولین وظیفه ما کار و کار و کار خواهد بود. روزی صدام جنایتکار جنگ با ایران را به راه انداخت؛ در حالی که هیچ کشوری حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌داد اما نصرت الهی در استقامت، صبر و پایداری رخ داد.
 
عباسی با بیان اینکه قطعا پیروزی برای فرزندان مقاومت است، اظهار کرد: روزی که امام موسی(ع) صدر فعالیت خود را در لبنان آغاز کرد کسی فکرش را نمی‌کرد که حزب الله در لبنان شکل بگیرد و آنقدر با قدرت پیش برود که اسرائیل امروز مسئول حزب‌الله را ترور کند.
 
وی بیان کرد: اگر جوان ۳۲ ساله‌ای مانند سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شد به دلیل اراده الهی بود و این اراده سرنوشت خوبی را رقم می‌زند.
برچسب ها: چمران ، آزادی قدس
ارسال به دوستان