۰۹ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۹-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۱۵۱۲
انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۹-۰۷-۱۴۰۳

پرسپولیس با برتری آماری به مصاف پاختاکور می‌رود

پرسپولیس با برتری آماری به مصاف پاختاکور می‌رود
در آستانه دیدار حساس پرسپولیس و پاختاکور در لیگ نخبگان آسیا، بررسی آمار بازی‌های قبلی دو تیم نشان می‌دهد که پرسپولیس در اکثر شاخص‌ها عملکرد بهتری داشته است.

تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور در شرایطی رودرروی هم قرار خواهند گرفت که از نظر آماری و نتایج دو تیم، کفه ترازو به سود شاگردان گاریدو سنگینی می‌کند.

به گزارش ایرنا، دیدار دو تیم پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در چارچوب لیگ نخبگان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (دوشنبه) در شرایطی در شهرقدس برگزار خواهد شد که هر دو تیم بدون امتیاز هستند و کسب این سه‌امتیاز برای آنها اهمیت بالایی دارد.

پرسپولیس در اولین بازی خود و در دیداری خارج از خانه برابر الاهلی عربستان یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و پاختاکور در شرایطی که میزبان بود با همین نتیجه به الوصل امارات باخت. حالا دو تیم رده‌های نهم و دهم جدول ۱۲ تیمی لیگ نخبگان را از آن خود کرده‌اند.

 

اگر نگاهی به آمار سه‌ بازی اخیر دو تیم در دیدارهای رو در رو داشته باشیم خواهیم دید کفه ترازو با یک گل به نفع پرسپولیس سنگینی می‌کند. دو تیم در آسیا در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ سه باز به مصاف هم رفته‌اند که در ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ در ورزشگاه آزادی به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در آن زمان هدایت سرخ‌پوشان بر عهده برانکو ایوانکوویچ بود و سرخ‌پوشان در تهران با گل ماریو بودیمیر از شکست گریختند و به حداقل امتیاز رضایت دادند. از نظر آماری پرسپولیس تیم برتر میدان بود و بیش از ۵۵درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و ۱۵ موقعیت گل روی دروازه حریف تدارک دید که تنها در یک مورد، موفق بود.

 

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ پرسپولیس در دیداری خارج از خانه به مصاف نماینده ازبکستان رفت؛ دیداری که در نهایت با برتری یک بر صفر پاختاکور همراه بود. در آن بازی ازبک‌ها در خانه عملکرد خوبی از خود نشان دادند. آنها بهتر از پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفتند و ۱۷ بار موقعیت گلزنی ایجاد کردند تا در نهایت به لطف گلزنی ایگور سرگئیف در دقیقه ۸۶ فاتح این میدان شدند.

۹ مهر ۱۳۹۹ آخرین تقابل دو تیم در آسیا بود که با برتری ۲ بر صفر پرسپولیس همراه بود. عیسی آل کثیر در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲بار موفق به گلزنی شد تا پرسپولیس به یک برد شیرین دست یابد.

سرخ‌پوشان در لیگ برتر نیز یک برد شیرین و دلچسب برابر حریف سنتی خود کسب کرده‌اند و با برتری مقابل استقلال به این بازی پا خواهند گذاشت. آنها قبل از آن آلومینیوم اراک را با ۲ گل شکست دادند و در دیداری که مستحق برتری بودند با یک گل برابر الاهلی عربستان شکست را پذیرا شدند. برد ۲ بر صفر مقابل فولاد خوزستان و تساوی یک بر یک برابر تراکتور و ذوب‌آهن اصفهان دیگر نتایج سرخ‌پوشان در چند وقت اخیر است.

 

در آن سوی میدان پاختاکور یک شکست یک بر صفر را برابر الوصل امارات تجربه کرده است، آنها دو شکست سنگین ۵ بر یک مقابل دیناموکیف و ۴ بر یک برابر الفیحا را در کارنامه دارند، البته یک نتیجه ۳ بر یک برابر العین امارات و تساوی یک بر یک مقابل آخال ترکمنستان نیز برای آنها ثبت شده است.

حالا همه نگاه‌ها به لیگ نخبگان آسیاست، در جدول ۱۲ تیمی استقلال ایران، الهلال عربستان، الاهلی عربستان و الوصل امارات با ۳ امتیاز اول تا چهارم هستند و ۴ تیم السد،‌ الشرطه عراق،‌ العین امارات و النصر یک امتیاز دارند. پاختاکور، پرسپولیس، الریان و الغرافه نیز بدون امتیاز در رده‌های آخر هستند و با کسب ۳ امتیاز می‌توانند جایگاه خود را ارتقا بدهند.

ارسال به دوستان
درگذشت ستاره افسانه‌ای NBA؛ دیکمبه موتومبو بر اثر سرطان درگذشت ادعای سرویس امنیت عمومی اسرائیل: تلاش‌های فزاینده ایران برای ترور مقامات اسرائیل رئیس فدراسیون کامرون به دلیل تخلف در جام جهانی زیر 20 سال زنان محروم شد پزشکیان: با قدرت در مقابل ظلم و جنایت می‌ایستیم سفته الکترونیک در سامانه «ست» عملیاتی شد السد زمین‌گیر شد؛ مصدومیت دو بازیکن در نیمه اول پشت پرده دربی؛ از درگیری رضاییان و اندونگ تا انتقاد شدید از نکونام پرچم تاریخی در ورزشگاه شهر قدس؛ بانوان پرسپولیسی با شعار "تاریخ، تمدن، افتخار" در ورزشگاه حاضر شدند (+عکس) شروع طوفانی پرسپولیس در آسیا؛ گل زودهنگام علی علیپور به پاختاکور (+فیلم) یمن: پهپاد آمریکایی MQ-9 را در آسمان صعده سرنگون کردیم اولین حمله حزب‌الله به اسرائیل با موشک بالستیک «نور» شاسی بلند ولوو طی 10 سال چه تغییری کرده است؟ (عکس) عارف سه شنبه به ارمنستان می‌رود دستخط پزشکیان (عکس) اولین گل ها از نوع بهترین آن ها! (فیلم)