۱۰ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۰-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۱۷۶۰
انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۰-۰۷-۱۴۰۳

زندگی شخصی «جیمز دین» فیلم سینمایی می‌شود

زندگی شخصی «جیمز دین» فیلم سینمایی می‌شود
جیمز دین متولد هشتم فوریه ۱۹۳۱، بازیگر خوش‌چهره و نامدار هالیوود بود که روز ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵ بر اثر سانحه‌ رانندگی در سن ۲۴ سالگی درگذشت.
فیلمی با عنوان «بازمانده از جیمز دین» بر اساس کتابی به همین نام نوشته ویلیام بست در سال ۲۰۰۶، در مرحله تولید قرار گرفت.
 
به گزارش ایسنا، گای گویدو نویسنده و کارگردان فیلم زندگی‌نامه جیمز دین را بر اساس کتابی به همین نام نوشته ویلیام بست در سال ۲۰۰۶ بر عهده گرفت که هدف آن بررسی زندگی شخصی این بازیگر نمادین سینمای هالیوود است.
 
حقوق ساخت این فیلم بر اساس کتابی نوشته نویسنده فقید ویلیام باست در سال ۲۰۰۶ کسب شده و کارگردان در حال یافتن بازیگران مناسب برای نقش‌های کلیدی است.
 
بست در کتابش ملاقات با دین را در برنامه تئاتر دانشگاه UCLA در سن ۱۹ سالگی توصیف کرد و نوشته که با وی هم اتاقی بوده‌ و تبدیل به دوستان نزدیکی شدند. بست ادعا کرد که آنها برای جلوگیری از آسیب رساندن به حرفه دین، رابطه خود را خصوصی نگه داشته اند. جیمز دین، پنج سال پس از آشنایی با ویلیام بست، در سال ۱۹۵۵ در سن ۲۴ سالگی در یک سانحه رانندگی درگذشت و دو فیلم او به نام‌های «شورش بی‌دلیل« و «غول» پس از مرگ او اکران شدند.
 
 فیلمنامه نوشته گای گیدو از اولین ملاقات بین ویلیام بست و جیمز ین تا مرگ بازیگر در ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵ می‌پردازد. بست در سال ۲۰۱۵ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.
 
به گزارش هالیوود ریپورتر، این کارگردان که در تلاش برای انتخاب دقیق بازیگران برای نقش‌های جیمز دین و ویلیام بست است،‌ توضیح می‌دهد: «وقتی نوبت به انتخاب بازیگران و کارگردانی فیلمی درباره یک فرد مشهور می‌رسد، وسواس دارم که همه چیز درست به نظر برسد. می‌خواهم مردم احساس کنند که در حال تماشای جیمز دین واقعی روی پرده هستند».
 
جیمز فرانکو پیش از این در یک فیلم تلویزیونی در سال ۲۰۰۱ نقش جیمز دین را ایفا کرده بود.
 
جیمز دین متولد هشتم فوریه ۱۹۳۱، بازیگر خوش‌چهره و نامدار هالیوود بود که روز ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵ بر اثر سانحه‌ رانندگی در سن ۲۴ سالگی درگذشت. وی با وجود تعداد کم نقش‌آفرینی‌هایش، شهرت فراوانی به‌دست آورد و تنها به واسطه‌ ایفای نقش در سه فیلم «شورش بی‌دلیل» (۱۹۵۵)، «شرق بهشت» (۱۹۵۵) و «غول» (۱۹۵۶) به محبوبیت فراوان دست یافت و مرگ ناگهانی وی بر اثر سانحه‌ رانندگی موجب جاودانه‌شدن شخصیت وی شد.
 
او نخستین بازیگر سینماست که بعد از مرگ، نامزد جایزه‌ اسکار شد و تاکنون تنها بازیگری است که دو نامزدی جایزه‌ اسکار بهترین بازیگری را پس از مرگ تجربه کرده است.
 
این بازیگر سرشناس که در سال ۱۹۹۹ ازسوی انجمن فیلم آمریکا به‌عنوان هجدهمین بازیگر برتر تاریخ هالیوود انتخاب شد، روز هشتم فوریه ۱۹۳۱ در ایندیانا متولد شد و در شش سالگی به‌همراه خانواده‌اش به کالیفرنیا منتقل شد.
 
وی هنگام تحصیل در دانشگاه UCLA با کنارزدن ۳۵۰ بازیگر توانست برای نقش مالکولم در نمایش‌نامه مکبث انتخاب شود. جیمز دین در سال ۱۹۵۱ با کناره‌گیری از دانشگاه، به‌طور تمام وقت به بازیگری رو آورد.
 
وی ابتدا به‌عنوان هنرپیشه‌ تلویزیون مقابل دوربین قرار گرفت و هم‌زمان به‌عنوان مجری مسابقات تلویزیونی و بازیگر تئاتر مشغول به فعالیت شد. بازی بی‌نظیر او در تئاتر «ضد اخلاق» که اقتباس از کتاب آندره ژید بود، مورد استقبال هالیوودی‌ها قرار گرفت و از سال ۱۹۵۳ بود که به دنیای سینما وارد شد.
 
الیا کازان کارگردان نام‌دار هالیوود در همان سال برای نقش اصلی فیلم جدیدش که اقتباس از رمان معروف «شرق بهشت» جان اشتاین بک بود، به دنبال بازیگر توانمندی می‌گشت که سرانجام جیمز دین را پسندید.
 
بازی فوق‌العاده او در این فیلم حتی نقش او در «شورش بی‌دلیل» را در سایه قرار داد. این درحالی بود که جیمز دین در فیلم «شرق بهشت» چندان به فیلم‌نامه پایبند نبود و در بیشتر سکانس‌ها، دیالوگ‌ها و واکنش‌های غیرمنتظره‌ای را از خود نشان می‌داد.
 
وی در سال ۱۹۵۵ برای بازی در این فیلم نامزد جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر مرد شد که همان‌طور که گفته شد اولین‌بار بود یک بازیگر پس از فوت، نامزد جایزه‌ اسکار می‌شد. جیمز دین پس از درخشش در این فیلم، به پروژه‌ «شورش بی‌دلیل» به کارگردانی نیکولاس ری پیوست و نقش مقابل دنیس هوپر و ناتالی وود را بازی کرد.
 
این بازیگر در سال ۱۹۵۶ پیش از مرگ در فیلم «غول» نقش مکمل را بازی کرد. این فیلم آخرین نقش‌آفرینی این بازیگر نامدار بود. وی برای این فیلم دومین بار نامزد جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر مرد شد.
 
وی در سال ۱۹۵۷ جایزه‌ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد و در سال ۱۹۵۶ جایزه‌ یک عمر دستاورد سینمایی را کسب کرد. ستاره‌ شهرت وی در تالار مشاهیر هالیوود نقش بسته است. «ملوان برحذر»، «کسی دختر مرا ندیده» و «سرنیزه‌های استوار» از دیگر فیلم‌های جیمز دین هستند.
ارسال به دوستان