۲۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۱۷۷۹
انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳

قرار بود امسال در متروی تهران انقلاب شود اما واگن‌ها بدون در ماندند!/ تاکسی‌های برقی هم به موقع نرسیدند!/ در حمل و نقل عمومی تهران چه خبر است؟! (فیلم)

قرار بود امسال در متروی تهران انقلاب شود اما واگن‌ها بدون در ماندند!/ تاکسی‌های برقی هم به موقع نرسیدند!/ در حمل و نقل عمومی تهران چه خبر است؟! (فیلم)
در مراسم رونمایی از تاکسی های برقی.  قرار بود ۱۰۷۱ واگن با داخلی سازی ۵۱ درصد و ۱۱۳ واگن با ۸۵ درصد از امسال ساخته شود.  وعده‌ای که زاکانی داده اما نمی‌دانیم چقدر محقق شده. چند ماه بعد از وعده زاکانی یک عضو شورای شهر گفت ناوگان مترو فرسوده است.

عصر ایران ؛ فرزانه احمدی ــ تصاویری از حرکت متروی تهران با در باز منتشر شده. اما این اولین بار نیست که نقص فنی در متروی تهران دیده می‌شود. تابستان امسال در دمای 45 درجه، کولر بسیاری از واگن‌های متروی تهران کار نمی‌کرد و گرما مردم را کلافه کرده بود. آنها که گذر هر روزشان با مترو بود و بیماری‌هایی مثل مشکلات تنفسی داشتند، تابستان سختی را گذراندند. اما شهردار تهران دی ماه سال قبل وعده داده بود یک انقلاب در مسیر مترو خواهیم داشت، آن هم کجا؟

گزارش را این‌جا ببینید

در مراسم رونمایی از تاکسی های برقی.  قرار بود ۱۰۷۱ واگن با داخلی سازی ۵۱ درصد و ۱۱۳ واگن با ۸۵ درصد از امسال ساخته شود.  وعده‌ای که زاکانی داده اما نمی‌دانیم چقدر محقق شده. چند ماه بعد از وعده زاکانی یک عضو شورای شهر گفت ناوگان مترو فرسوده است و واگن‌های خارجی جدید از بهمن‌ماه وارد می‌شوند، بقیه واگن‌ها هم کم کم اورهال می‌شوند. با این حال احتمال دارد حجم فرسودگی قطارها از میزان اورهالی که شهرداری انجام می‌دهد، بیشتر باشد و معلوم نیست واردات واگن‌ها یا ساخت آنها در داخل کی قرار است محقق شود؟

اما انقلاب زاکانی فقط مربوط به مترو نبود که وضعیت تحقق آن معلوم نیست! او درباره ناوگان برقی هم قول‌های زیادی داده بود. قرار بود امسال بیشتر از 6هزار اتوبوس در تهران وجود داشته باشد که 4700 تای آن نو و بیشتر از دو هزار تای آن برقی باشد. او وعده دیگری هم داده بود. زاکانی سال گذشته از تاکسی‌های برقی رونمایی کرد و گفت  ۴۹ هزار خودروی برقی در ۹ شرکت ثبت سفارش شده است که بیشتر واردات آن در شش ماه اول سال 1403 است؛ اما فکر می‌کنید تا حالا چند نفر تاکسی خود را تحویل گرفته‌اند؟ گفته می‌شود فقط 175 نفر! که همان‌ها هم می‌گویند فقط 4 جایگاه شارژ در شهر تهران وجود دارد! حتی رییس شورای شهر هم گله‌مند شده‌ و می‌گوید اینقدر گران است که خودش هم نمی‌تواند پول این تاکسی‌ها را بدهد! یک عضو دیگر شورا هم گفته این تاکسی‌ها در گرما کارایی ندارند و برای ایران مناسب نیستند! آیا این به معنی آن است که همه آنچه که زاکانی درباره ناوگان برقی وعده داده بود شدنی نیست؟ تکلیف قراردادهای کلانی که شهردار تهران با چین بست و به آن افتخار می‌کرد چه می‌شود؟ قراردادهایی که سر و صدای زیادی به پا کرد و ابهامات زیادی هم داشت و او اصرار می‌کرد که محتوای آن منتشر نشود.

 

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
ارسال به دوستان
گل اول قطر به ایران توسط المعز علی (فیلم) نعیم قاسم: ما منتظر نبرد تن‌به‌تن هستیم (فیلم) دریاچه ارومیه امسال بهتر از پارسال (فیلم) کلیپی عجیب از ساعت شلوغی در متروی توکیو (فیلم) طرز تهیه یک شام متفاوت آلمانی با گوشت چرخ کرده، پنیر و قارچ (فیلم) گل قیچی برگردان ستاره عراقی به کره‌جنوبی (فیلم) فرار معجزه آسا آتش نشانان از انفجار بزرگ پمپ بنزین در چچن روسیه (فیلم) حمله اسرائیل به کارخانه سایپا در شهرک صنعتی حسیاء در حومه حمص سوریه (فیلم) گیاهان دارویی که به کاهش درد کمک می‌کنند (فیلم) جملات احساسی سروش صحت در اولین سالگرد قتل داریوش مهرجویی (فیلم) اجرای ارکستر به رهبری 3 بازوی رباتیک/ نوازنده ارکستر: بی رحمانه و ماشینی هدایت کردند (فیلم) تمجید رئیس مجلس عراق از سفر قالیباف به بیروت (فیلم) فوت ۲ دانش‌آموز به دلیل برخورد کامیون با تاکسی در کرج (فیلم) نحوه پخت یک غذای سنتی با ماهی به روش آشپز مشهور ترکیه ای (فیلم) اصابت موشک به حیاط ساختمانی در کریات بیالیک (فیلم)