۱۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۱-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۲۱۲۹
انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۱-۰۷-۱۴۰۳

استاد دانشگاه سوئیس، در دولت پزشکیان سمت گرفت

استاد دانشگاه سوئیس، در دولت پزشکیان سمت گرفت
دکترحسن فرطوسی عضو هیأت علمی در مؤسسه تجارت جهانی دانشگاه برن سوئیس (از سال ۱۳۹۸) است.

دکتر حسن فرطوسی به عنوان معاون وزیر علوم و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران انتخاب شد.

 سخنگوی دولت اعلام کرد با توصیب هیات دولت، دکتر حسن فرطوسی به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تعیین شد.

دکترحسن فرطوسی عضو هیأت علمی در مؤسسه تجارت جهانی دانشگاه برن سوئیس (از سال ۱۳۹۸) است.

حسن فرطوسی به عنوان دبیر کمیسیون ملی یونسکو

فرطوسی مدرک دکتری حقوق بین الملل خود را در سال ۱۳۹۶ از دانشگاه ژنو سوئیس دریافت کرد. موضوع پایان نامه دکتری او «حل تعارض و ایجاد انسجام میان سازمان تجارت جهانی و یونسکو در رابطه با رژیم حاکم بر تجارت کالاهای فرهنگی» بود. پس از آن به مدت دو سال دوره پسادکتری را در رابطه با «حقوق اقتصاد و فرهنگ» در «مؤسسه تجارت جهانی» (WTI)  دانشگاه برن سوئیس گذراند. 

دکتر حسن فرطوسی

دکترحسن فرطوسی عضو هیأت علمی در مؤسسه تجارت جهانی دانشگاه برن سوئیس (از سال ۱۳۹۸) است. او همچنین در دانشگاه «مدرسه دیپلماسی و روابط بین‌الملل ژنو» (GSD) به عنوان استاد مدعو به تدریس درس های مختلف از جمله «دیپلماسی فرهنگی و صلح‌سازی»، و نیز «دیپلماسی تجاری و صلح‌سازی» می پردازد. وی علاوه بر این سابقه تدریس در دانشگاه‌ لوئیس (Luiss University)، عضویت در هیأت تحریریه و داوری مجله JEHE Globethics Geneva  ژنو و  عضویت در هیات داوران فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی را در کارنامه خود دارد.  

فرطوسی مدرک دکتری حقوق بین الملل خود را در سال ۱۳۹۶ از دانشگاه ژنو سوئیس دریافت کرد. موضوع پایان نامه دکتری او «حل تعارض و ایجاد انسجام میان سازمان تجارت جهانی و یونسکو در رابطه با رژیم حاکم بر تجارت کالاهای فرهنگی» بود که با درجه عالی دفاع شد. پس از آن به مدت دو سال دوره پسادکتری را در رابطه با «حقوق اقتصاد و فرهنگ» در «مؤسسه تجارت جهانی» (WTI)  دانشگاه برن سوئیس گذراند. 

دکتر فرطوسی ریاست مؤسسه «تنوع فرهنگی و توسعه پایدار برای صلح» در ژنو، و مؤسسه «مشاوره حقوقی بین‌الملل آلفا» را به عهده دارد. وی سال‌ها سابقه فعالیت در انجمن‌های مختلف داشته است که از جمله آن‌ها، بنیاد حقوق هنر، جامعه حقوق اقتصادی بین الملل SIEL، کانون وکلای بین‌المللی lBA، انجمن داوری سوئیس SAA می‌باشند. وی هم‌اکنون عضو داوران «مرکز داوری منطقه‌ای تهران» (TRAC) است.  

او علاوه بر این، مسئولیت‌های متعددی بر عهده داشته است که برخی از آن‌ها عبارتند از: مدیر فرهنگ و ارتباطات دفتر منطقه‌ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی كشورهای اسلامی (ICESCO)، برگزاری بزرگداشت پایتخت های فرهنگی جهان اسلام در منطقه آسیا، نماینده سمن‌های فعال در زمینه‌های فرهنگی و حقوقی در سازمان ملل و شورای حقوق بشر، مدیر ارتباطات بین‌الملل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، مدیر ارتباطات بین‌الملل بعثه حج، معاون بین‌الملل دبیرخانه اتحادیه حقوقی-قضایی کشورهای اسلامی، مشاور امور حقوقی و بین‌الملل وزارت ارتباطات، عضو هیأت نمایندگی ایران در نشست اینترنت جهانی ICANN بارسلونا، عضو تیم مذاکراتی ICT ایران در قطر و چین، مشاور امور حقوقی و بین الملل ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، و مشاور امور حقوقی و بین‌الملل ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی. وی همچنین در نگارش و تدوین بیانیه و منشور حقوق شهروندی ارائه شده از سوی ریاست جمهوری در دولت یازدهم  همکاری مؤثری داشته است. 

دکتر فرطوسی کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی خود را از دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی MBA را از سازمان مدیریت صنعتی دریافت کرده است. وی علاوه بر تحصیلات کلاسیک، در کارنامه آکادمیک خود فعالیت‌های علمی مختلفی همچون پژوهشگر‌ میهمان در موسسه ماکس پلانک آلمان، شرکت در دوره‌های تخصصی مالکیت معنوی در WIPO ، شرکت در دوره تخصصی حقوق تجارت بین‌الملل دانشگاه جورج تاون در ژنو و مطالعات علوم اسلامی و خارج فقه و اصول را دارد. وی کتاب‌ها و مقالات متعددی تألیف و ترجمه کرده و یادداشت‌‌هایی در رسانه‌های مختلف منتشر کرده است. در سال ۱۴۰۲ کتاب ایشان با عنوان «نمایه‌ای از تجارت در کالاهای فرهنگی، در پرتو اسناد سازمان تجارت جهانی و یونسکو، با بسترهای حقوق سخت و حقوق نرم»    به زبان انگلیسی در ژنو توسط انتشارات Globethics منتشر شد.

 دکتر حسن فرطوسی متولد خرمشهر، ۴۶ ساله به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه تسلط دارد.

برچسب ها: سوئیس ، دولت
ارسال به دوستان
عراقچی : بعید می‌دانم اسرائیل جرئت حمله به تأسیسات هسته‌ای ما را داشته باشد عارف: عملیات «وعده صادق ۲» پاسخ به مطالبه جدی مردم بود تغییر چهره عجیب مودریچ به دست دخترش! ستاره رئال مادرید سوژه طنز شد (عکس) نماینده اسرائیل در سازمان ملل: صحنه موشکی باران تل آویو از جنگ جهانی به این سو بی سابقه بود بررسی تنبیه شدید دانش‌آموز کهنوجی؛ آموزش و پرورش کرمان: برخورد قانونی می‌کنیم (+عکس) مصلای تهران میزبان نمازگزاران؛ محدودیت‌های ترافیکی از شب قبل آغاز می‌شود بایدن: از حمله به تاسیسات هسته‌ ای ایران دفاع نمی‌کنم برزیل با عبور از سد اوکراین به فینال جام جهانی فوتسال رسید پزشکیان: ما به دنبال جنگ نیستیم ولی اسرائیل است که ما را وادار می‌کند که عکس‌العمل نشان دهیم توصیه‌های طب ایرانی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا بازیگران سریال افسانه سلطان و شبان بعد از ۴۱ سال کجا هستند؟ سفیر ایران : حملات موشکی ایران پاسخ ضروری به اقدامات تروریستی اسرائیل در دو ماه گذشته بود شکست تلخ شباب الاهلی بدون سردار آزمون ادعای آمریکا: حمله ایران به اسرائیل دفاعی نبود/ ادعای انگلیس: تهران از لبه پرتگاه فاصله بگیرد تغییر چهره عجیب بازیگر زن سریال آکتور بعد از مهاجرت به ژاپن (عکس)