۱۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۱-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۲۱۴۱
انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۱-۰۷-۱۴۰۳

5 امتیاز در 5 بازی؛ نکونام قربانی نتایج ضعیف استقلال شد / آبی‌ها در جستجوی سرمربی جدید

5 امتیاز در 5 بازی؛ نکونام قربانی نتایج ضعیف استقلال شد / آبی‌ها در جستجوی سرمربی جدید
پس از جدایی جواد نکونام از استقلال، آبی‌پوشان پایتخت به دنبال سرمربی جدیدی برای هدایت تیم هستند. ناکامی در کسب نتایج مطلوب در ابتدای فصل، باعث شد تا باشگاه استقلال تصمیم به قطع همکاری با نکونام بگیرد.

شب گذشته رسماً پایان همکاری استقلالی‌ها با نکونام اعلام شد تا بعد از انجام 38 مسابقه رسمی، دوره حضور او روی نیمکت آبی‌ها خاتمه یابد.

به گزارش فوتبال 360، استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه جزو تیم‌های موفق بازار بود و ستاره‌های اسم‌ورسم‌داری را به خدمت گرفت اما بعد از گذشت 6 هفته از مسابقات لیگ برتر و انجام 5 بازی از سوی آبی‌ها در این رقابت‌ها، آن‌ها موفق به کسب تنها 5 امتیاز شده‌اند. همین مسئله باعث شد تا موضع‌گیری‌ها علیه عملکرد جواد نکونام روی نیمکت استقلال به اوج خود برسد و هواداران آبی‌پوش واکنش تندی به ادامه همکاری با نکونام نشان دادند و سرانجام همکاری باشگاه استقلال با این سرمربی جوان اما باتجربه به پایان رسید.

نکونام که از ابتدای فصل گذشته کار خود را در قامت سرمربی استقلال آغاز کرد، در فصل جدید در کنار 5 بازی هدایت آبی‌ها در لیگ برتر، 2 بار هم روی نیمکت استقلال در لیگ نخبگان آسیا نشست تا در مجموع تمامی رقابت‌ها، در 38 مسابقه سکان هدایت آبی‌پوشان پایتخت را برعهده داشته باشد. بعد از 2 نوبت استعفای جواد نکونام از هدایت آبی‌ها، سرانجام شب گذشته اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال با کناره‌گیری نکونام از هدایت آبی‌ها موافقت کردند و تا زمان انتخاب سرمربی جدید، سکان هدایت آبی‌پوشان به عهده سهراب بختیاری‌زاده گذاشته شد.

به یاد نایب‌قهرمانی تاریخی

آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته با هدایت جواد نکونام، بیشترین هفته را در صدر جدول بودند اما سرانجام جام قهرمانی به پرسپولیس رسید؛ چرا که لغزش شاگردان نکونام در روزهای پایانی لیگ بیست‌وسوم سبب شد تا آبی‌ها 2 امتیاز ارزشمند را مقابل نساجی از دست بدهند و این فرصت‌سوزی زمینه‌ساز از دست رفتن شانس قهرمانی شد. البته که باید اشاره داشت، استقلال با کسب 67 امتیاز، برترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ برتر شد و جالب آنکه بدون احتساب آرای انضباطی، بیشترین میانگین امتیازی آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر (در زمین مسابقه) با هدایت جواد نکونام در فصل گذشته به‌ثبت رسید. در لیگ بیست‌ویکم، با احتساب برد انضباطی مقابل گل‌گهر، استقلالِ مجیدی با 68 امتیاز قهرمان لیگ برتر شد اما 67 امتیاز آبی‌ها در فصل قبل در زمین مسابقه به‌دست آمد.

در حسرت موفقیت در داربی و جام حذفی!

جواد نکونام فصل گذشته در 2 مسابقه داربی رفت‌وبرگشت تیمش را در حالی به میدان فرستاد که آبی‌ها نتوانستند قدرت خود را بر حریف دیکته کنند و نمایش رضایت‌بخشی نداشتند؛ هر چند که تساوی 1-1 در بازی رفت و تساوی بدون گل در بازی برگشت در کارنامه نکونام به‌ثبت رسید. در فصل جدید هم با دقیقه 90، شاگردان نکونام موفق به متوقف‌کردن پرسپولیس شده بودند اما دریافت گل از سرخ‌پوشان، معادلات را علیه آبی‌ها رقم زد تا انتقادات علیه نکونام به اوج خود برسد و او بدون برد در داربی کارش را به پایان ببرد. در جام حذفی هم استقلال فصل گذشته در همان قدم مقابل مس رفسنجان از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا موفقیت در داربی و البته جام حذفی، 2 حسرت مهم جواد نکونام در دوره سرمربیگری‌اش در تیم استقلال باشند.

معدل قابل‌قبول نکونام روی نیمکت آبی‌ها اما ...

نکونام در مجموع تمامی رقابت‌ها (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ نخبگان آسیا) در 38 مسابقه روی نیمکت استقلال حضور یافت که بدون احتساب دوئل حذفی با مس رفسنجان، در 37 دیدار دیگر آبی‌ها موفق به کسب 75 امتیاز شدند تا میانگین 2.02 امتیاز در کارنامه جواد نکونام در دوره حضورش روی نیمکت استقلال نقش ببندد. البته که باید اشاره داشت، نمایش‌های عمدتاً دفاعی و بسته استقلال باعث شد تا انتقادات نسبت به عملکرد نکونام در تیم استقلال به اوج خود برسد و ناکامی‌های سریالی در مسیر کسب پیروزی در فصل جاری هم مزید بر علت شد تا دوره حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال بعد از انجام کمتر از 40 مسابقه به پایان برسد. گفتنی است که استقلال همراه با نکونام، 21 برد به‌دست آورد، در 12 مسابقه متوقف شد و 5 بار هم به شکست تن داد و حالا باید دید در دوران پسا نکونام، آبی‌ها چه عملکردی در مسابقات مختلف دارند و آیا می‌توانند در فصل جاری، موفق به کسب جام هم شوند یا خیر.

ارسال به دوستان
عراقچی : بعید می‌دانم اسرائیل جرئت حمله به تأسیسات هسته‌ای ما را داشته باشد عارف: عملیات «وعده صادق ۲» پاسخ به مطالبه جدی مردم بود تغییر چهره عجیب مودریچ به دست دخترش! ستاره رئال مادرید سوژه طنز شد (عکس) نماینده اسرائیل در سازمان ملل: صحنه موشکی باران تل آویو از جنگ جهانی به این سو بی سابقه بود بررسی تنبیه شدید دانش‌آموز کهنوجی؛ آموزش و پرورش کرمان: برخورد قانونی می‌کنیم (+عکس) مصلای تهران میزبان نمازگزاران؛ محدودیت‌های ترافیکی از شب قبل آغاز می‌شود بایدن: از حمله به تاسیسات هسته‌ ای ایران دفاع نمی‌کنم برزیل با عبور از سد اوکراین به فینال جام جهانی فوتسال رسید پزشکیان: ما به دنبال جنگ نیستیم ولی اسرائیل است که ما را وادار می‌کند که عکس‌العمل نشان دهیم توصیه‌های طب ایرانی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا بازیگران سریال افسانه سلطان و شبان بعد از ۴۱ سال کجا هستند؟ سفیر ایران : حملات موشکی ایران پاسخ ضروری به اقدامات تروریستی اسرائیل در دو ماه گذشته بود شکست تلخ شباب الاهلی بدون سردار آزمون ادعای آمریکا: حمله ایران به اسرائیل دفاعی نبود/ ادعای انگلیس: تهران از لبه پرتگاه فاصله بگیرد تغییر چهره عجیب بازیگر زن سریال آکتور بعد از مهاجرت به ژاپن (عکس)