۱۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۱۱-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۲۲۰۲
انتشار: ۲۱:۰۹ - ۱۱-۰۷-۱۴۰۳

نماینده اسرائیل در سازمان ملل: صحنه موشکی باران تل آویو از جنگ جهانی به این سو بی سابقه بود

نماینده اسرائیل در سازمان ملل: صحنه موشکی باران تل آویو از جنگ جهانی به این سو بی سابقه بود
دنی دانون سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز در سخنانی بدون اشاره به اقدامات و حملات این رژیم خواستار  «تحریم فلج‌کننده» علیه ایران شد و ادعا کرد که  پیامد اقدامات ایران از آنچه تصور می‌کند بسیار بزرگتر خواهد بود.
نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ موشکی ایران به حملات رژیم اسرائیل صبح چهارشنبه به وقت محلی با حضور آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برگزار شد.
 
به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در این نشست اضطراری گفت: آتش ناشی از درگیری (بحران) در خاورمیانه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جهنم است. اکنون زمان آتش بس در غزه و توقف خصومت ها در لبنان است.
 
او افزود: آمریکا و فرانسه - با حمایت چند کشور دیگر - یک آتش بس موقت را پیشنهاد کرده اند که امکان از سرگیری مذاکرات را فراهم می کند. اسرائیل این پیشنهاد را رد کرد و حملات خود را از جمله بمباران مقر حزب الله که در آن رهبر آن کشته شد، افزایش داد. حزب الله به حملات راکتی و موشکی به اسرائیل ادامه داده است. و دیروز، نیروهای اسرائیل آنچه را «تجاوزات محدود» به جنوب لبنان اعلام کردند، انجام دادند.
 
دبیرکل سازمان ملل افزود: دیروز ایران حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد. ایران اعلام کرد که این اقدام در واکنش به قتل حسن نصرالله و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عباس نیلفروشان در هفته گذشته و همچنین کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران در ماه ژوئیه بوده است.  
 
گوترش اضافه کرد: میلیون ها نفر در سراسر اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین مجبور به جستجوی سرپناه شدند. در حملات ایران یک نفر فلسطینی در کرانه باختری اشغالی کشته شد. همانطور که در رابطه با حمله ایران در ماه آوریل اعلام کردم، من دوباره حمله موشکی گسترده دیروز ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کنم. 
 
دبیرکل سازمان ملل ادامه داد:  این حملات به طور متناقض هیچ کمکی به آرمان مردم فلسطین یا کاهش رنج آنها نمی کند.اکنون زمان توقف خصومت ها در لبنان، اقدام واقعی برای اجرای کامل قطعنامه های ۱۵۵۹ و ۱۷۰۱ شورای امنیت، هموار کردن راه برای تلاش های دیپلماتیک برای صلح پایدار فرا رسیده است.   زمان آن فرا رسیده است که چرخه بیمارگونه تشدید تنش که مردم خاورمیانه را مستقیماً به سمت دره هدایت می کند، متوقف شود.   
 
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: هر تشدید بهانه ای برای تشدید بعدی بوده است.  ما هرگز نباید تلفات عظیمی را که این درگیری فزاینده بر غیرنظامیان وارد می کند، فراموش کنیم. ما نمی توانیم از نقض سیستماتیک قوانین بین المللی بشردوستانه چشم بپوشیم.  این چرخه مرگبار خشونت باید متوقف شود.  زمان رو به پایان است.
 
پس از سخنان دبیرکل سازمان ملل، سفیر و نماینده نماینده فرانسه در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت گفت: از ایران می‌خواهیم تنش را تشدید نکند.
 
نماینده فرانسه با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، گفت فرانسه از امکانات نظامی‌ خود برای مقابله با حمله موشکی ایران به اسرائیل استفاده کرده است.
 
او همچنین حملات متقابل اسرائیل و حزب‌الله به غیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار حفظ تمامیت ارضی لبنان و بازگشت شرایط پایدار به مرز اسرائیل و لبنان شد.
 

انگلیس: اسرائیل از حمایت کامل ما برخوردار است/ ایران از لبه پرتگاه فاصله بگیرد

 
باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در ارتباط با پاسخ موشکی ایران به اسرائیل افزود: گفت: صلح یک انتخاب شجاعانه برای همه طرف ها به جای جنگ است. اسرائیل از حمایت کامل ما برخوردار است.اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است و ما از آن حمایت می‌کنیم.
 
سفیر انگلیس در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت  در رابطه با جنگ غزه نیز با دفاع از قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل خواستار کاهش تنش‌ها و آتش‌بس در منطقه شد و گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که لبنان غزه دیگری شود.»
 
سفیر انگلیس در سازمان ملل، بدون اشاره به حملات و جنایات اسرائیل، پاسخ موشکی ایران به این رژیم را «اقدامی تهاجمی» و «خطرناک» خواند.
 
 باربارا وودوارد تشدید درگیری ها را «به شدت نگران کننده» خواند و حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد و گفت: «ما این اقدام تجاوزکارانه را که وضعیت  را خطرناکتر از قبل می کند، قاطعانه محکوم می کنیم.
 
 وی با تاکید بر درخواست انگلیس برای آتش بس و آزادی اسرا در دست حماس، گفت: ایران و همه متحدانش در منطقه باید خویشتن داری کنند و از پرتگاه فاصله بگیرند. تمام تلاش‌های ما اکنون باید بر توقف این چرخه خشونت متمرکز شود.»
 

ادعای آمریکا: ایران در دستیابی به اهداف حمله موشکی شکست خورد/ حمله ایران دفاعی نبود

 
لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست  شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت خاورمیانه، پاسخ موشکی ایران به اسرائیل را محکوم و ادعا کرد که ایران در دستیابی به اهداف حمله موشکی دیروز خود شکست خورد.
 
سفیر آمریکا در سازمان ملل ، شورای امنیت را ترغیب کرد که «عواقب» لازم را بر ایران به دلیل این اقدامات تحمیل کند و خواستار تحریم های بیشتر علیه ایران به دلیل حمایت از تروریسم و نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت شد.
 
سفیر آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد که ایران در حملات ۷ اکتبر "همدست" بوده است.
 
نماینده آمریکا همچنین مدعی شد: حملات موشکی ایران به هیچ وجه یک اقدام دفاعی نبود.  این کشور خواستار تحریم های بیشتر علیه ایران به دلیل حمایت از تروریسم و نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت شد.
 
 او به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت: خوشبختانه و از طریق هماهنگی نزدیک بین  آمریکا و اسرائیل، ایران نتوانست به اهداف خود دست یابد. این نتیجه،این واقعیت را کاهش نمی دهد که این حمله با هدف ایجاد مرگ و میر و ویرانی قابل توجه، تشدید تنش قابل توجهی از سوی ایران را رقم زد.
 
گرینفیلد  گفت: «سپاه [سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران] از ایران در برابر تهدیدهای یک کشور عضو دیگر محافظت نمی کرد.  در عوض، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از کشته شدن [رهبر حزب‌الله] حسن نصرالله که رهبری یک گروه تروریستی را برعهده داشت، در همبستگی با حزب‌الله عمل می‌کرد که خون هزاران آمریکایی، لبنانی و اسرائیلی بر روی دستانش است.»
 
سفیر آمریکا ادامه داد: «این غیرقابل دفاع و غیرقابل قبول است و ما به عنوان اعضای شورای امنیت مسئولیت جمعی داریم که تحریم‌های بیشتری را علیه سپاه پاسداران به دلیل حمایت از تروریسم و زیر پا گذاشتن بسیاری از قطعنامه ها اعمال کنیم.»
 

الجزایر: شورای امنیت در انجام وظایف خود ناتوان بوده است/ اسرائیل عامل افزایش خشونت است 

 
عمار بن جامع سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل نیز در سخنانی در نشست شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه گفت: به دلیل خشونت های اسرائیل علیه مردم لبنان شرایط هر روز وخیم تر می شود. این اسرائیلی ها بودند که عملیات تروریستی انفجار پیجر را اجرا و مردم را با هواپیما بمباران کردند.
 
سفیر الجزایر در سازمان ملل تصریح کرد: ما جنایات اسرائیل علیه مردم لبنان را محکوم می کنیم و باید هر چه سریعتر خشونت علیه لبنان و فلسطین متوقف شود
 
این دیپلمات ارشد الجزایری در سازمان ملل افزود: شورای امنیت برای انجام وظایف خود برای کاهش خشونت ها ناتوان بوده  و باعث شده اشت اسرائیل هزار نفر را در لبنان را به خاک و خون بکشد.
 
او تاکید کرد:  اسرائیل بالاتر از قانون نیست باید پاسخگو باشد.نباید اجازه بدهیم تنش ها در لبنان افزایش یابد و تراژدی غزه را تحت سایه خود قرار بدهد.
 
سفیر الجزایر ادامه داد: برخی غزه را فراموش کرده اند.باید هر چه سریع تر خشونت ها در غزه پایان یابد. اکنون باید در غزه آتش بس برقرار شود.
 
او تاکید کرد: اسرائیلی ها به خشونت علاقه دارند و عامل افزایش خشونت هستند. باید قطعنامه ۱۷۰۱ هر چه زودتر اجرا شود و اسرائیل از سرزمین های لبنان خارج شود.  این یک راه حل کلیدی است.
 

 سفیر روسیه در سازمان ملل  ترور سید حسن نصرالله را محکوم کرد

 
 واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم می کند.
 
سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه در پی پاسخ موشکی ایران به حملات اسرائیل گفت: «روسیه قاطعانه کشتن نصرالله را محکوم می‌کند.»
 
او با انتقاد از حملات اسرائیل به لبنان و محکوم کردن ترور حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت که این حمله در شرایطی رخ داد که نصرالله در یک منطقه مسکونی مستقر بود.
 
سفیر روسیه تصریح کرد: این حذف سیاسی، تبعات فاجعه ‌بار بسیاری برای لبنان و خاورمیانه است. اطمینان دارم که اسرائیل این را می‌دانست و عامدانه تصمیم گرفت که اقدام کند.
 
نبنزیا با بیان اینکه پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، ایران به این رویارویی کشیده شد، تصریح کرد:«خاورمیانه جلوی چشم ما به سمت یک جنگ تمام عیار می‌رود. این اتفاقات در خلاء نیفتاده است.» ایران، در دو ماه گذشته در شرایطی خاص «خویشتنداری کرد.»
 
او گفت: «عملیات خشونت‌آمیز اسرائیل در غزه» ادامه دارد و اکنون ماشین جنگی اسرائیل به لبنان» رفته است.
 
سفیر و نماینده روسیه در نشست شورای امنیت اضافه کرد: خاورمیانه هر روز به جنگ تمام عیار نزدیک می شود.عملیات های خشن و خون بار اسرائیل در غزه هر روز افزایش می باید جامعه بین المللی باید آن را متوقف کند.
 
او تصریح کرد: مرزهای لبنان و اسرائیل به شدت ملتهب است و ما نگران حمله زمینی اسرائیل به لبنان هستیم.
 

ژاپن: نگران حمله زمینی اسرائیل به لبنان هستیم

 
نماینده ژاپن در سازمان ملل نیز در این نشست با بیان اینکه ما نگران وضعیت غیرنظامیان در لبنان هستیم، گفت:  ما نگران حمله زمینی اسرائیل به لبنان هستیم و  باید هر چه سریعتر آتش‎بس برقرار شود.
 
نماینده ژاپن در این نشست اضطراری شورای امنیت افزود: ما شاهد خشونت های بسیار گسترده در غزه و لبنان و سوریه و کرانه باختری و یمن هستیم و اتفاقات اخیر لبنان، ما را به شدت نگران کرده استو باید هر چه سریع تر آتش بس در مرزهای لبنان و اسرائیل اتفاق بیفتد و قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل هر چه زودتر اجرا شود.
 

مالت: جهان در انتظار تصمیم گیری ماست

 
 نماینده کشور مالت در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت  به "تهدیدهای لفاظی و مرتبط" اشاره  کرد  که در کنار حملات مستقیم نظامی از منابع متعدد، تصویری ناگوار را برای منطقه ترسیم می کند و الزام آور بودن قطعنامه های شورای امنیت را یادآور شد.
 
سفیر و نماینده مالت در شورای امنیت تاکید کرد که جهان در انتظار تصمیم گیری ماست.
 

هشدار کره جنوبی درباره درگیری گسترده تر در خاورمیانه 

 
نماینده  کره جنوبی در این جلسه به "لحظه حسابرسی"  برای شورا اشاره کرد زیرا قطعنامه های آن همچنان  نقض می شود.   وی گفت که درخواست های شورا "تا حد زیادی نادیده گرفته شده است." 
 
نماینده کره جنوبی همچنین  در مورد یک درگیری "گسترده تر و عمیق تر"  در خاورمیانه هشدار داد.
 
 نماینده کره جنوبی شورای امنیت سازمان ملل را ترغیب  کرد تا فراتر از "محکومیت منفعلانه" حرکت کند تا هیچ بازیگری برای تخلفاتش مصونیت از مجازات نداشته باشد.
 

اسلوونی خطاب به اسرائیل: عملیات زمینی را لغو کنید/ یک قدم با جنگ همه جانبه فاصله داریم 

 
 نماینده اسلوونی در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت اعلام‌ کرد تنش درحال"شتاب گرفتن است" و یادآوری کرد که "هیچ طرف" درگیری نمی تواند دست خود را از پیامدهای درگیری بشوید.
 
 نماینده اسلوونی خطاب به اسراییل گفت: عملیات زمینی لبنان را لغو کنید. خشونت فقط ناامنی ایجاد می کند.
 
 وی در ادامه با اشاره به بار اضافی آوارگان جدید در لبنان، خواستار اتحاد شورای امنیت در خصوص کاهش تنش شد و هشدار داد ما "یک قدم " با جنگ همه جانبه فاصله داریم.
 

ادعای اسرائیل: خواستار تحریم فوری ایران هستیم 

 
دنی دانون سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز در سخنانی بدون اشاره به اقدامات و حملات این رژیم خواستار  «تحریم فلج‌کننده» علیه ایران شد و ادعا کرد که  پیامد اقدامات ایران از آنچه تصور می‌کند بسیار بزرگتر خواهد بود.
 
نماینده اسرائیل پاسخ موشکی ایران در اول اکتبر را «شنیع» و «اقدام تجاوزکارانه بی‌سابقه» توصیف کرد و گفت که این حملات میلیون ها نفر را مجبور به پناه گرفتن کرد.گفت ایران به خاطر حملات موشکی‌ به اسرائیل «بهایی سنگین» خواهد پرداخت.
 
او  در جلسه شورای امنیت با اشاره به حمله موشکی ایران گفت که این حمله در واقع علیه ۱۰ میلیون شهروند غیرنظامی بود. «چند دقیقه قبل از این حمله، فلسطینی‌ها ۶ نفر را کشتند. ترور در مرزها، موشک‌ها در آسمان و گلوله در خیابان‌ها، این وضعیت اسرائیل است.»
 
سفیر اسرائیل  مدعی شد که حمله ایران یک حمله مستقیم علیه موجودیت اسرائیل بود. «این یک تلاش عمدی برای ضربه زدن به قلب جامعه ما بود.» اسرائیل با حملات مداوم مواجه است.
 
نماینده  اسرائیل از درخواست های اعضای سازمان ملل برای خویشتنداری انتقاد کرد و گفت: «جهان در سکوت نظاره گر این بود که ایران در سال گذشته حملاتی را علیه ما تأمین مالی و هدایت می کرد. درخواستها برای تنش زدایی فقط ایران را جسور کرد. حالا ایران باید بهای آن را بدهد.»
 
سفیر اسرائیل در سازمان ملل افزود: «دیشب معجزه شد و جان‌های زیادی نجات یافت و این به لطف متحدان ما بود.»
 
او با اشاره به حملات مشابهی که علیه انگلیس در طول جنگ جهانی دوم رخ داد، اضافه کرد که «این صحنه‌ها از زمان بمباران برق آسا در لندن مشاهده نشده بود.»
 
دانون مدعی شد: امروز، نقاب ایران کنار رفته و ماهیت واقعی این رژیم معلوم شد. «گول رئیس جمهور میانه روی ایران را نخورید» سیاست‌ها توسط رهبر ایران دیکته می‌شود. «آنها دشمن ملت خودشان هم هستند.آنها از حزب الله،‌حماس و حوثی‌ها استفاده می‌کنند. ما هیچ مرزی با ایران و مناقشه‌ای با آن نداریم. از خودتان بپرسید که دلیل آنها چیست؟»
 
نماینده اسرائیل گفت: «ما تحریم‌های فوری جامعه جهانی را می‌خواهیم. سپاه باید یک سازمان تروریستی اعلام شود. زمان برای تنش‌زدایی تمام شده است. اسرائیل دوام خواهد آورد و همه گروگان‌های باقیمانده باز خواهند گشت.»
برچسب ها: اسرائیل ، تل آویو
ارسال به دوستان
با بهترین موشک‌ های بالستیک ایران آشنا شوید؛ از «سجیل» تا «عماد» (+عکس) تویوتا با گران‌قیمت‌ترین نسخه لندکروز خداحافظی کرد (+عکس) حزب‌الله: تمامی کماندوهای اسرائیلی رخنه کرده به اراضی لبنان، کشته و زخمی شده و یا فرار کردند دیپلمات ایرانی: ما خواهان جنگ همه‌جانبه نیستیم افزایش تعداد مسمومین با الکلی تقلبی در مازندران عضو هیات علمی المصطفی: اگر کسی اخلاق و ویژگی‌های شهدا را داشته باشد در حکم شهید است وزارت اطلاعات خبر درباره ترور مسئولان اسرائیلی را تکذیب کرد نامگذاری ۱۰۰ کودک عراقی به نام نصرالله شمار شهدای لبنانی به 1928 نفر رسید آمریکا: به‌دنبال تقویت تحریم‌های موجود علیه ایران هستیم روز پرکار حزب الله؛ ۲۷ عملیات علیه اهداف مختلف رژیم صهیونیستی وزارت خارجه آلمان از شهروندان خود خواست ایران را ترک کنند وزیر خارجه عربستان: خشونت در منطقه باید متوقف شود عراقچی: ماشین کشتار رژیم اسرائیل باید متوقف شود اتحادیه اروپا به دنبال تشدید فشار بر روسیه؛ تحریم‌های جدید در راه است