۱۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۲۲۵۳
انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۲-۰۷-۱۴۰۳

دیدار وزیر خارجه عربستان با پزشکیان در دوحه قطر (+عکس)

دیدار وزیر خارجه عربستان با پزشکیان در دوحه قطر (+عکس)
مسعود پزشکیان ، رئیس‌جمهور اسلامی ایران، در دوحه وزیر خارجه عربستان را به حضور پذیرفت.
پزشکیان و فیصل بن فرحان در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و جهان گفتگو و رایزنی کردند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از واس، وزیر خارجه عربستان در این دیدار سلام ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را به رئیس جمهور اسلامی ایران ابلاغ کرد.
 
پزشکیان نیز از بن فرحان خواست تا سلام وی را به پادشاه و ولیعهد عربستان ابلاغ کند.
 
دیدار وزیر خارجه عربستان با پزشکیان در دوحه قطر
 
پزشکیان رئیس جمهور ایران به منظور دیدار رسمی دو جانبه با امیر قطر و نیز شرکت در اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا عصر چهارشنبه ۱۱ مهر وارد دوحه پایتخت این کشور شد.
 
امیر قطر در بدو ورود پزشکیان به این کشور، رئیس جمهور اسلامی ایران را به منزل شخصی خود برد و با قهوه عربی از وی پذیرایی کرد.
 
مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور عصر چهارشنبه با حضور «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برگزار شد. در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی و گرفتن عکس یادگاری سران ایران و قطر، اعضای هیات‌های عالیرتبه ۲ کشور معرفی شدند.
 
بلافاصله پس از مراسم استقبال از پزشکیان از سوی امیر قطر، مذاکرات دوجانبه هیات‌های عالیرتبه دو کشور برگزار و سپس سران دو کشور به صورت خصوصی با یکدیگر ملاقات کردند.
 
سپس مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و قطر ۶ سند و یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به امضا رساندند.
 
پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا (ACD) شرکت و سخنرانی می‌کند و احتمالا دیدار‌هایی با برخی سران و مقامات کشور‌های شرکت کننده در مجمع خواهد داشت.
برچسب ها: پزشکیان ، عربستان ، قطر
ارسال به دوستان
تخت‌ روانچی: اسرائیل خطایی مرتکب شود پاسخ کوبنده دریافت می‌کند مهدی طارمی، پنجرۀ معرفی استان بوشهر در اروپا پلیس راهور: جاده چالوس از ۱۵ تا ۲۵ مهر به طور کامل مسدود می‌شود فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه: رزمندگان ما و فرماندهان ما گفتند که سیلی محکم دیگری برای رژیم صهیونیستی آماده کرده اند بایدن: امروز پنجشنبه هیچ اتفاقی در مورد پاسخ اسرائیل به ایران نخواهد افتاد هشدار ایران به حامیان اسرائیل: خود را کنار بکشید الجدید: عراقچی جمعه به لبنان سفر می‌کند اهدای اعضای بدن دو نفر از کارگران طبس به بیماران نیازمند دادستانی تهران علیه عبدالرضا داوری اعلام جرم کرد شهادت تمام اعضای ۹۰۲ خانواده در غزه دیدار نخست‌وزیر تایلند با پزشکیان (عکس) موشک‌ های ایرانی نام و یاد پدر موشکی ایران را زنده کرد دادستان گرمسار: هیچ فردی در سطح شهرستان در رابطه با انتشار کلیپ احضار و دستگیر نشده شهادت نزدیک به ۲ هزار لبنانی در حملات اسرائیل/ آسیب به ۱۰ بیمارستان رهبر انصارالله: شهادت «سید حسن نصرالله» خسارت بزرگی برای امت اسلام است