۱۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۲۲۹۹
انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۲-۰۷-۱۴۰۳

بازپرس ویژه دادگستری آمریکا : ترامپ متهم است؛ نباید از مصونیت برخوردار باشد

بازپرس ویژه دادگستری آمریکا : ترامپ متهم است؛ نباید از مصونیت برخوردار باشد
جک اسمیت، بازپرس ویژه دادگستری آمریکا ، گفت: «دونالد ترامپ یک تلاش جنایی برای براندازی انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده را آغاز کرده و نباید با مصونیت ریاست‌جمهوری محافظت شود.»
 بازپرس ویژه پرونده‌های ترامپ او را همچنان متهم دانسته و خواستار لغو مصونیت او است.
 
به گزارش شفقنا، جک اسمیت، بازپرس ویژه دادگستری آمریکا گفت: دونالد ترامپ یک تلاش جنایی برای براندازی انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده را آغاز کرده و نباید با مصونیت ریاست جمهوری محافظت شود.
 
اسمیت در این طرح ۱۶۵ صفحه‌ای با استدلال و شواهد جدیدی از تلاش‌های رئیس جمهور سابق برای لغو نتایج انتخاباتی خواستار لغو مصونیت قضایی ترامپ شده است. ترامپ، ۷۸ ساله، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات نوامبر، قرار بود در ماه مارس محاکمه شود، اما وکلای او استدلال کردند که رئیس جمهور سابق باید از تعقیب کیفری مصون باشد که در نهایت با رای قاضی پرونده متوقف شد. با این حال دادگاه عالی در ماه ژوئیه حکم داد ترامپ برای اعمال رسمی که در دوران چهار ساله ریاست جمهوری خود انجام داده فعلاً مصونیت دارد نه اعمال غیررسمی که مرتکب شده است.
 
حالا جک اسمیت بعنوان بازپرس ویژه دادگستری گفته ترامپ مرتکب جرائم خصوصی و غیررسمی شده و باید فاقد مصونیت باشد. بازپرس ویژه افزود: ترامپ که به عنوان یک نامزد و نه در مقام رسمی عمل می‌کرد به جنایت متوسل شد تا در مقام خود باقی بماند.
 
گفته می‌شود تلاش‌های خلاف قانون ترامپ شامل دروغ گفتن به مقامات ایالتی، ساخت آرای انتخاباتی تقلبی و تلاش برای وادار کردن مایک پنس، معاون رئیس جمهور برای ممانعت از صدور گواهی کنگره برای پیروزی بایدن بود.
 
گفتنی است در حمله شش ژانویه ۲۰۲۰ از سوی هواداران ترامپ به کنگره آمریکا ۵ نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شده و برای صد‌ها نفر پرونده قضایی تشکیل شد.
ارسال به دوستان
اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی «تی اس الیوت» ‌ اقامه نماز جمعه در کنار مراسم بزرگداشت شهید نصرالله در مصلای امام خمینی، به امامت رهبری تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟ جزئیات تازه از کشته شدن هفت نفر در تیراندازی مترو تل آویو / حماس مسئولیت حمله را پذیرفت عمران صلاحی به روایت خودش ؛ آنچه ما داریم همه‌اش سوءپیشینه است کلینت ایستوود 94 ساله در فکر ساخت فیلم بعدی یک مشتشار ایرانی در سوریه به شهادت رسید (+عکس) فاجعه‌ معدل دانش‌آموزان پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۳ (+ اینفوگرافیک) آغاز ثبت‌نام لاتاری آمریکا برای سال ۲۰۲۶ /شرایط برای متقاضیان چیست و اتباع کدام کشورها محروم هستند؟ اسرائیل میزان آسیب های حمله موشکی ایران را پنهان می‌کند ۱۵ مرکز اقتصادی حساس اسرائیل (اینفوگرافیک) آثار راه یافته به هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان مشخص شد افزایش ۳۰۰ برابری هزینه دریافت گواهینامه موتور و سکوت پلیس آقای پزشکیان! حالا رییس جمهورید چه فکرش را می‌کردید و چه نه آغاز دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی ساراتوف روسیه