۱۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۲۶۹۶
انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۴-۰۷-۱۴۰۳

امبلم؛ جدیدترین خودرو رنو معرفی شد (+تصاویر)

امبلم؛ جدیدترین خودرو رنو معرفی شد (+تصاویر)
مدل مفهومی امبلم بخشی از همین برنامه است که طی آن یک خودرو شوتینگ بریک با ظاهری متفاوت و جذاب معرفی شده است. شاخص ضریب درگ 0.25 نشانگر رویکرد موفق طراحی آئروداینامیک این خودرو است.

عصر ایران- رنو به طور جدی پیگیر کاهش آلودگی های مربوط به تولیدات خودروئی خود در قاره اروپا است و به همین منظور چشم اندازی را تا سال 2040 مشخص کرده است.

مدل مفهومی امبلم بخشی از همین برنامه است که طی آن یک خودرو شوتینگ بریک با ظاهری متفاوت و جذاب معرفی شده است. شاخص ضریب درگ 0.25 نشانگر رویکرد موفق طراحی آئروداینامیک این خودرو است.

رنو امبلم احتمالا 4800 میلیمتر طول دارد اما فقط 1520 میلیمتر ارتفاع دارد. هدف از بیان این دو عدد ایجاد یک مقیاس ذهنی برای مخاطب است تا پروفایل آئروداینامیک این خودرو را بهتر درک کند.

براساس اطلاعات ارائه شده، رنو امبلم قابلیت پیمایش 1000 کیلومتر را دارد اما نکته جالب به پیشرانه آن مربوط می شود که ترکیبی جالب از الکتریکی و افزاینده برد حرکتی به وسیله هیدروژن خواهد بود. یک مخزن 2.8 کیلوگرمی هیدروژن برای آن در نظر گرفته شده که پر کردن آن در ایستگاه شارژ مرتبط فقط 5 دقیقه زمان لازم دارد. یک مخزن پر برای پیمایش 350 کیلومتر کفایت می کند. البته باید تاکید کنیم که در این سیستم پیشرانه، بخش هیدروژن فقط برای تغذیه باتری و افزاینده برد حرکتی عمل می کند. بنابراین دستیابی به برد حرکتی 1000 کیلومتر در شرایطی است که امبلم دو توقف 5 دقیقه ای برای پر کردن مخزن هیدروژن داشته باشد.

به عبارت دیگر رنو امبلم یک خودرو الکتریکی است که از تک موتور 217 اسب بخاری مرتبط با محور عقب برای حرکت استفاده می کند. انرژی مورد نیاز این موتور از باتری 40 کیلووات ساعت نیکل کبالت منگنز تامین می شود. اما در مسافت های طولانی می توان مخزن هیدروژن را نیز وارد چرخه فعال پیشرانه کرد تا باتری را شارژ و در نهایت برد حرکتی را به 1000 کیلومتر برساند.

به رغم پیشرانه ترکیبی، امبلم اندازه یک خودرو هیبرید یا الکتریکی خالص سنگین نیست زیرا تنها 1750 کیلوگرم وزن دارد.

رنو امبلم مفهومی در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 به نمایش گذاشته خواهد شد.

رنو امبلم مفهومی

 
 
 
برچسب ها: رنو ، امبلم
ارسال به دوستان
زورخانه جوانمردان میزبان مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت (عکس) گاریدو: کیفیت زمین‌ها به پرسپولیس ضربه می‌زند ظریف: وقت آن رسیده که ما بشنویم به جای اینکه همواره بگوییم / شجاعت می‌خواهد که بپذیریم همه راه‌حل‌ها در مغز ما نیست، راه حل‌ها در مغز ۸۵ میلیون ایرانی سرافراز است علیپور: کیفیت زمین‌های فوتبال ایران فاجعه است ورود فرمانده سنتکام به اسرائیل مصدومیت نگران‌کننده کنعانی‌زادگان؛ حضور در بازی‌های ملی در هاله‌ای از ابهام آرسنال و سیتی به تعقیب لیورپول ادامه دادند؛ صدر جدول داغ شد درویش: مسئولان فوتبال ما سیاسی‌تر از فیفا و AFC هستند نبرد استقلال و هوادار؛ دو تیم بحران‌زده در تقابل ابوظبی؛ محل تلاقی فوتبال و بسکتبال؛ ستارگان دو رشته در یک قاب (+عکس) شهادت بیش از ۲۰۰۰ لبنانی در نتیجه حملات اسرائیل پرسپولیس با دشواری به صدر رسید؛ گل دقایق پایانی گولسیانی، سرخ‌ها را به صدر جدول برد ارتش روسیه شهرک «زلانویه وتورویه» در دونتسک را آزاد کرد اسطوره فوتبال فرانسه: امباپه لیاقت کاپیتانی تیم ملی را ندارد مسی، فراتر از یک بازیکن: سلطان جام‌های فوتبال جهان