۱۷ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۳۴۳۶
انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳

یکی از نمادین ترین تصاویر در تاریخ فوتبال انگلیس

یکی از نمادین ترین تصاویر در تاریخ فوتبال انگلیس
این عکس در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس در سال ۱۹۷۸ گرفته شده، زمانی که جان وایل با وجود مصدومیت شدید و خونریزی از ناحیه سر، بازی را ادامه داد.

عصر ایران - عکس زیر مربوط به جان وایل (John Wile)، بازیکن تیم فوتبال وست برومویچ آلبیون است. این عکس در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس در سال ۱۹۷۸ گرفته شده، زمانی که وایل با وجود مصدومیت شدید و خونریزی از ناحیه سر، بازی را ادامه داد.

شجاعت و فداکاری جان وایل؛ قابی ماندگار از جام حذفی ۱۹۷۸ انگلیس

این لحظه یکی از نمادین ترین تصاویر در تاریخ فوتبال انگلیس است و به شجاعت و فداکاری او اشاره دارد. جان وایل با وجود جراحت، تا پایان بازی مقابل ایپسویچ تاون در زمین ماند. با این وجود، ایپسویچ تاون موفق شد این بازی را 3 بر 1 به سود خود پایان دهد.

اما شجاعت جان وایل در دیدار نیمه نهایی جام حذفی سال ۱۹۷۸ همچنان در یادها باقی مانده و در فهرست رسمی «لحظات جادویی» تمام دوران های اتحادیه فوتبال انگلیس قرار دارد. وایل بیش از ۱۲ سال در آلبیون فعالیت کرد و حین و پس از دوره مدیریت ران آتکینسون، کاپیتان باشگاه بود. او در مجموع ۶۱۹ بازی رسمی برای آلبیون انجام داد و همچنین دوره کوتاهی را به عنوان سرمربی موقت تجربه کرد.

شجاعت و فداکاری جان وایل؛ قابی ماندگار از جام حذفی ۱۹۷۸ انگلیس

ارسال به دوستان
دبیر کل سازمان ملل: لبنان در آستانه یک جنگ تمام عیار است وزیر ارتباطات: وعده رفع فیلترینگ جدی است، اما شتابزده عمل نمی‌کنیم انفجارهای مهیب در دمشق؛ حملات هوایی اسرائیل به پایتخت سوریه (+فیلم و عکس) نتانیاهو مدعی ترور سیدهاشم صفی‌الدین شد لالیگا در آغوش عربستان؛ قراردادی جدید با اسپانسر سعودی آتش‌بس؛ ادعای کاخ سفید در سایه سکوت بر جنایات اسرائیل وزیر علوم، رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شد مصطفی سالاری؛ سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی ظریف: دولت جدید گوش شنوای تمام متخصصان و اندیشمندان کشور است تغییر رویکرد روسیه؛ طالبان به زودی از فهرست سیاه خارج می‌شود قتل فجیع یک خانواده در لارستان؛ دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان فارس برای رسیدگی سریع بایدن سفر خود به آلمان را تعویق انداخت چمپیون 250؛ احتمالا تنها رودستر آفرودی جهان! (+فیلم و عکس) اعتراض شدید ایران به فیفا؛ چرا باید در خانه خود بازی نکنیم؟ استوکس به ۱۵ ماه حبس محکوم شد؛ ستاره سابق پرسپولیس در زندان