۱۷ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۳۷۶۸
انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳

اخراج پسر بن لادن از فرانسه بعد از تعریف از پدرش

اخراج پسر بن لادن از فرانسه بعد از تعریف از پدرش
عمر پسر اسامه بن لادن از سال‌ها قبل به دلیل داشتن همسر انگلیسی در فرانسه ساکن و مشغول نقاشی بود.

عمر پسر اسامه بن لادن بنیانگذار و رهبر سابق القاعده به دلیل انتشار کامنت هایی از خاک فرانسه اخراج شد و حق بازگشت ندارد.

به گزارش عصرایران، وزیر کشور فرانسه با اعلام خبر اخراج گفت این کامنت ها حمایت از تروریسم بوده اند.

عمر پسر اسامه بن لادن از سال‌ها قبل به دلیل داشتن همسر انگلیسی در فرانسه ساکن و مشغول نقاشی بود.

عمر پسر 43 ساله اسامه بن لادن پس از سال ها زندگی در منطقه نورماندی، مناظر طبیعی را نقاشی می کرد.

عمر پسر بن لادن

عمر پسر بن لادن

او چهارمین پسر بزرگ اسامه بن لادن (رهبر سابق القاعده) و همسر اولش "نجوی غانم" است.

وزیر کشور فرانسه گفت دستوری را امضا کرده که از ورود عمر به فرانسه پس از اخراج او جلوگیری می کند. وی به جزئیاتی در مورد تاریخ اخراج یا کشوری که به آن فرستاده شده اشاره نکرد.

وزیر کشور فرانسه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "آقای بن لادن که چندین سال  به عنوان همسر یک زن بریتانیایی در استان اورن زندگی می کرد، در سال 2023 در صفحات خود در شبکه های اجتماعی مطالبی را منتشر کرد که به تمجید از تروریسم پرداخت".

عمر پسر بن لادن به همراه همسر انگلیسی اش در فرانسه

عمر پسر بن لادن به همراه همسر انگلیسی اش در فرانسه

ریتایو ادامه داد: ممنوعیت اداری تایید می کند آقای بن لادن به هر دلیلی، اجازه بازگشت به فرانسه را نخواهد داشت.

رویترز نتوانست با بن لادن برای دریافت نظرش تماس بگیرد.

هفته نامه محلی Le Publicator Libre گزارش داد بن لادن به دلیل انتشار پستی در شبکه های اجتماعی در سالگرد تولد پدرش (اسامه بن لادن) توجه مقامات فرانسوی را به خود جلب کرد.

همین روزنامه در ژوئیه 2023 گزارش داد پلیس به دنبال بن لادن در شهر Domfort در نرماندی است.

اسامه بن لادن بنیانگذار و رهبر سابق سازمان القاعده متهم اصلی حملات خشونت آمیز و مرگبار متعددی در جهان از جمله 11 سپتامبر است.
القاعده و رهبر سابق آن اسامه بن لادن در جهان به عنوان گروه تروریستی و رهبر گروه تروریستی خطرناک شناخته می شوند.
اسامه بن لادن در حمله نیروهای ویژه ارتش امریکا به منطقه "ابوت آباد" پاکستان در سال 2011 کشته شد.

عمر در سال 2022 هم نمایشگاهی از تابلوهای نقاشی خود در فرانسه برگزار کرده بود. در آن سال، رسانه ها گزارش داده بودند تقاضا و خرید برای تابلوهای عمر روبه افزایش است. قیمت تابلوهای کوچک بین 750 تا 800 یورو (782 تا 834 دلار) و قیمت تابلوهای بزرگ بین 2000 تا 2500 یورو ( 2085 تا 2607 دلار) است. 

عمر در کنار پدرش اسامه بن لادن

عمر در کنار پدرش اسامه بن لادن

او آن زمان درباره نقاشی گفته بود در مدت قرنطینه کرونا در خانه شاهد بود همسرش به نقاشی می پردازد و او هم هم نقاشی را شروع کرد. عمر توضیح داد که نقاشی را در یوتیوب یاد گرفته است.

اکثر نقاشی ها در آن نمایشگاه شامل تصاویری از مکان هایی بود که عمر در سال های نخست زندگی اش در آن می زیست یعنی عربستان سعودی و سودان و افغانستان. او وقتی 10 ساله بود به همراه پدر و مادرش برای زندگی از عربستان سعودی به سودان منتقل شد و بعد از 4 سال زندگی در سودان، به افغانستان منتقل شدند.

او تنها 5 سال در افغانستان ماند و سپس بین کشورهای عربی متعددی از جمله عربستان سعودی جابجا شد تا اینکه در سال 2016 برای زندگی به فرانسه رفت.

عمر بن لادن گفته بود به دور از زندگی شهری که از آن متنفر است؛ عاشق طبیعت، فضاهای وسیع و آزادی است و از زندگی جدید خود در فرانسه لذت می برد. او همچنین گفته بود "مردم گاهی من را بر اساس هویت پدرم قضاوت می‌کنند اما من اینجا (فرانسه) احساس آزادی می‌کنم و از هر گونه مسئولیتی در قبال اعمال پدرم معاف هستم (...) هیچ‌کس مرا قضاوت نمی‌کند. به من احترام می‌گذارند و اجازه می‌دهند اینجا در صلح زندگی کنم".
عمر بن لادن با خوشحالی تاکید کرده بود: "در فرانسه هنرمند شدم".

برچسب ها: بن لادن ، پسر
ارسال به دوستان
کلاهبرداری با جعل اسناد قضایی؛ وکیل قلابی و همدستش در آبادان دستگیر شدند حزب‌الله: تمام اسرائیل در تیررس موشک‌های ماست محورهای سفر عراقچی به عربستان در روز چهارشنبه مونتانیه؛ گزینه جدی سرمربیگری آبی‌پوشان پایتخت / از سوسیداد تا استقلال؟ هفته کودک در برج میلاد؛ ورود رایگان کودکان و تخفیف ویژه والدین دبیر کل سازمان ملل: لبنان در آستانه یک جنگ تمام عیار است وزیر ارتباطات: وعده رفع فیلترینگ جدی است، اما شتابزده عمل نمی‌کنیم انفجارهای مهیب در دمشق؛ حملات هوایی اسرائیل به پایتخت سوریه / ۷ غیرنظامی شهید شدند / هیچ‌‌کدام از شهدای حادثه ایرانی نیستند (+فیلم و عکس) نتانیاهو مدعی ترور سیدهاشم صفی‌الدین شد لالیگا در آغوش عربستان؛ قراردادی جدید با اسپانسر سعودی آتش‌بس؛ ادعای کاخ سفید در سایه سکوت بر جنایات اسرائیل وزیر علوم، رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شد مصطفی سالاری؛ سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی ظریف: دولت جدید گوش شنوای تمام متخصصان و اندیشمندان کشور است تغییر رویکرد روسیه؛ طالبان به زودی از فهرست سیاه خارج می‌شود