۱۷ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۳۷۸۲
انتشار: ۱۸:۵۲ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳

بایدن: نتانیاهو آدم حرامزاده‌‌ای است

بایدن: نتانیاهو آدم حرامزاده‌‌ای است
در کتاب جدید باب وودوارد، از اظهارات تند جو بایدن در مورد بنیامین نتانیاهو پرده برداشته شده است.

باب وودوارد روزنامه نگار کهنه کار در کتاب جدید خود ، پشت صحنه ی تعاملات صریح و پر از الفاظ تند جو بایدن با رهبران جهان از جمله بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین، را فاش کرده است.

به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: بایدن در بهار ۲۰۲۴ در حالی که جنگ اسرائیل در غزه شدت می‌گرفت، به طور خصوصی درباره نخست‌وزیر اسرائیل به یکی از همکارانش گفت: «آن حرامزاده، نتانیاهو، او آدم بدی ست. او آدم بد لعنتی ای است!».

در پی حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل، وودوارد رابطه پرفراز و نشیب بین بایدن و نتانیاهو را توصیف می‌کند. 

در حالی که بایدن به طور علنی از اسرائیل حمایت می‌کرد، در پشت صحنه با نتانیاهو بر سر چگونگی پیشبرد جنگ در غزه درگیر بود.

بایدن در یک تماس تلفنی در آوریل از نتانیاهو پرسید: «استراتژیت چیه، مرد؟»

نتانیاهو پاسخ داد: «ما باید وارد رفح بشیم.»

بایدن پاسخ داد: «بی‌بی، تو هیچ استراتژی ای نداری.»

در همان ماه، اسرائیل حمله‌ای در سوریه انجام داد که منجر به کشته شدن (شهادت) یک ژنرال ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و ایران را وادار کرد که در واکنش، بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک شلیک کند. این اولین بار بود که ایران از خاک خود مستقیماً به اسرائیل موشک شلیک می‌کرد.

آمریکا به همراه عربستان سعودی، اردن و دیگر متحدان ایالات متحده از اسرائیل دفاع کردند. در حالی که تقریباً همه موشک‌های ایرانی رهگیری شدند، نتانیاهو خواستار تلافی بود.

بایدن در یک تماس تلفنی به نتانیاهو گفت: «پیروزی را بپذیر»، اما نخست‌وزیر اسرائیل مخالفت کرد. بایدن گفت: «نیازی نیست کاری انجام بدهی. هیچ کاری نکن.»

در نهایت، اسرائیل حمله‌ای محدود علیه ایران انجام داد.

بایدن به مشاوران خود گفت: «می‌دانم که او می‌خواهد کاری انجام دهد، اما راهی که من برای محدود کردنش دارم این است که به او بگویم "هیچ کاری نکن".»

اما ناامیدی بایدن از نتانیاهو با ادامه تشدید جنگ به اوج رسید.

وودوارد می‌نویسد که پس از آن که اسرائیل به رفح حمله کرد، بایدن در یک مکالمه خصوصی درباره نتانیاهو گفت: «او یک دروغگوی لعنتی است».

طبق گزارش وودوارد، بایدن در ژوئیه، پس از آن که یک حمله هوایی اسرائیل منجر به کشته شدن (شهادت) یک فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله و سه غیرنظامی در بیروت شد، با فریاد به نتانیاهو گفت: «بی‌بی، لعنتی چیکار کردی؟»

بایدن به نتانیاهو گفت: «می‌دانی که تصویر جهانی اسرائیل به طور فزاینده‌ای این است که شما یک کشور سرکش و یک بازیگر غیرقانونی هستید.»

نتانیاهو پاسخ داد که هدف «یکی از تروریست‌های ارشد» بود.

نتانیاهو گفت: «ما یک فرصت دیدیم و از آن استفاده کردیم. هرچه سخت‌تر ضربه بزنی، در مذاکره موفق‌تر خواهی بود.»

ارسال به دوستان
دبیر کل سازمان ملل: لبنان در آستانه یک جنگ تمام عیار است وزیر ارتباطات: وعده رفع فیلترینگ جدی است، اما شتابزده عمل نمی‌کنیم انفجارهای مهیب در دمشق؛ حملات هوایی اسرائیل به پایتخت سوریه (+فیلم و عکس) نتانیاهو مدعی ترور سیدهاشم صفی‌الدین شد لالیگا در آغوش عربستان؛ قراردادی جدید با اسپانسر سعودی آتش‌بس؛ ادعای کاخ سفید در سایه سکوت بر جنایات اسرائیل وزیر علوم، رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شد مصطفی سالاری؛ سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی ظریف: دولت جدید گوش شنوای تمام متخصصان و اندیشمندان کشور است تغییر رویکرد روسیه؛ طالبان به زودی از فهرست سیاه خارج می‌شود قتل فجیع یک خانواده در لارستان؛ دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان فارس برای رسیدگی سریع بایدن سفر خود به آلمان را تعویق انداخت چمپیون 250؛ احتمالا تنها رودستر آفرودی جهان! (+فیلم و عکس) اعتراض شدید ایران به فیفا؛ چرا باید در خانه خود بازی نکنیم؟ استوکس به ۱۵ ماه حبس محکوم شد؛ ستاره سابق پرسپولیس در زندان