۱۸ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۳۸۰۱
انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳

ظریف: دولت جدید گوش شنوای تمام متخصصان و اندیشمندان کشور است

ظریف: دولت جدید گوش شنوای تمام متخصصان و اندیشمندان کشور است
در راستای شناسایی ظرفیت‌های اندیشکده‌ها و تعامل با دولت، اولین نشست نمایندگان اندیشکده‌های ایران با معاون راهبردی رئیس‌جمهور برگزار شد.

معاون راهبردی ریاست‌جمهوری دولت جدید را گوش شنوای تمام متخصصان و اندیشمندان کشور دانست و از ارائه‌های سیاستی اندیشکده‌ها برای حل مسائل کشور قدردانی کرد.

به گزارش تسنیم، در راستای شناسایی ظرفیت‌های اندیشکده‌ها و تعامل با دولت، اولین نشست نمایندگان اندیشکده‌های ایران با معاون راهبردی رئیس‌جمهور برگزار شد.

این نشست با هماهنگی جامعهٔ اندیشکده‌ها و به دعوت ادارۀ کل سیاست‌‌پژوهی و شبکهٔ ملی اندیشکده‌ای، در راستای شناسایی ظرفیت‌های اندیشکده‌ها و تعامل با دولت برگزار شد.

در جریان این نشست نمایندگان اندیشکده‌ها، با بیان دغدغه‌های زیست‌بوم اندیشکده‌ای کشور دربارهٔ پژوهش‌هایی از اندیشکده‌ها برای حل مسائل ایران توضیحاتی ارائه دادند.

محمدامین صمیمی، مدیرکل ادارهٔ سیاست‌پژوهی و شبکهٔ اندیشکده‌ای در این نشست با اشاره به لزوم نشست با جامعهٔ اندیشکده‌ای، توضیحاتی دربارهٔ «رویداد ملی اندیشکده‌ها» و موضوع تامین مالی پایدار اندیشکده‌ها ارائه داد.

علی سعد از خانهٔ اندیشه‌ورزان نیز توضیحاتی دربارهٔ فعالیت‌ها و خدمات اندیشکده‌ها ارائه کرد و به معرفی نمایندگان اندیشکده‌ها پرداخت.

بحران‌ها و چالش‌های پیش روی کشور در بخش انرژی،  پژوهش‌هایی در بخش حکمرانی فضای مجازی، نارضایتی‌های اجتماعی، امنیت اقلیم و امنیت آب، امنیت غذایی و کشاورزی، اقتصاد دیجیتال، طراحی مداخلات رفتاری، تحلیل داده‌ و هوش مصنوعی، حکمرانی داده‌ها از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این نشست محمدجواد ظریف معاون راهبردی ریاست‌جمهوری با تأکید بر لزوم گفت‌وگو و تعامل مستمر اندیشکده‌ها با دولت، انتقال دانش و محصولات سیاستی اندیشکده‌ها به بدنهٔ‌ دولت را از مأموریت‌های معاونت راهبردی ریاست جمهوری عنوان‌ کرد.

وی دولت جدید را گوش شنوای تمام متخصصان و اندیشمندان کشور دانست و از ارائه‌های سیاستی اندیشکده‌ها برای حل مسائل کشور قدردانی کرد.

ظریف همچنین پیگیری طرح‌های اولویت‌دار عنوان‌شده در این نشست را در دستور کار نشست‌های بعدی عنوان‌کرد.

برگزاری مستمر نشست‌های هفتگی برای ارایۀ طرح‌های سیاستی  و دیدار معاون راهبردی با اندیشکده‌های فعال، از برنامه‌هایی است که در دستور کار معاونت راهبردی دولت چهاردهم قرار دارد.

ارسال به دوستان
پایان رایگان‌سواری دانش‌آموزان و دانشجویان در مترو؛ تمرکز بر تخفیف‌های هدفمند کارشکنی نتانیاهو برای سفر گالانت به واشنگتن سفر وزیر جنگ اسرائیل به آمریکا لغو شد جلال زاده معاون کنسولی وزارت خارجه شد کلاهبرداری با جعل اسناد قضایی؛ وکیل قلابی و همدستش در آبادان دستگیر شدند حزب‌الله: تمام اسرائیل در تیررس موشک‌های ماست محورهای سفر عراقچی به عربستان در روز چهارشنبه مونتانیه؛ گزینه جدی سرمربیگری آبی‌پوشان پایتخت / از سوسیداد تا استقلال؟ هفته کودک در برج میلاد؛ ورود رایگان کودکان و تخفیف ویژه والدین دبیر کل سازمان ملل: لبنان در آستانه یک جنگ تمام عیار است وزیر ارتباطات: وعده رفع فیلترینگ جدی است، اما شتابزده عمل نمی‌کنیم انفجارهای مهیب در دمشق؛ حملات هوایی اسرائیل به پایتخت سوریه / ۷ غیرنظامی شهید شدند / هیچ‌‌کدام از شهدای حادثه ایرانی نیستند (+فیلم و عکس) نتانیاهو مدعی ترور سیدهاشم صفی‌الدین شد لالیگا در آغوش عربستان؛ قراردادی جدید با اسپانسر سعودی آتش‌بس؛ ادعای کاخ سفید در سایه سکوت بر جنایات اسرائیل