۱۸ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۸-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۳۹۲۳
انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۸-۰۷-۱۴۰۳

پادشاه همه بمب‌ها (+عکس)

پادشاه همه بمب‌ها (+عکس)
قدرتمندترین بمب اتمی جهان با نام تزار در زرادخانه هسته‌ای روسیه است و به اندازه ۵۰ میلیون تن تی‌ان‌تی قدرت دارد.

 در ۳۰ اکتبر ۱۹۶۱، اتحاد جماهیر شوروی، قوی‌ترین بمب اتمی که تاکنون منفجر شده است را به مجمع‌الجزایر نوایا زملیا در قطب شمال پرتاب کرد و این بمب در آنجا منفجر شد.

به گزارش خبرآنلاین، انفجار این بمب، نیرویی معادل ۵۰ مگاتن داشت که گفته می‌شود حدود ۳۳۰۰ برابر قوی‌تر از بمب ۱۵ کیلوتنی است که بر هیروشیما انداخته شد. این بمب هیدروژنی که با نام «RDS-۲۲۰ اتحاد جماهیر شوروی» شناخته می‌شود، نام‌های دیگری مانند «ایوان بزرگ» و «وانیا» نیز دارد. ولی محبوب ترین نام آن بمب تزار (به معنی شاه بمب‌ها) است.

پادشاه همه بمب‌ها

الکس ولرستین، مدیر برنامه مطالعات علمی و فناوری موسسه فناوری استیونز، در مقاله‌ای که در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد، گفت: این بمب می‌توانست قوی‌تر باشد. به گونه‌ای طراحی شده بود که انفجاری با قدرت ۱۰۰ مگاتن را ایجاد کند. توپ آتش(یا فایربال) حاصل از انفجار این بمب، حدود ۹.۷ کیلومتر قطر داشت که می‌توانست تمام مناطق مرکزی شهرهای واشنگتن یا سانفرانسیسکو، و یا حتی تمام منهتن و حومه آن را تخریب کند.

برچسب ها: بمب ، پادشاه
ارسال به دوستان
بازداشت ۲۴ متهم فروش امتیاز وام بانک رسالت در همدان حکم نهایی شکایت صداوسیما از آپارات: مدیرعامل «آپارات» مبرا شد نفت ونزوئلا به پالایشگاه های هندی فروخته شد بازار مسکن در محله پُر خریدار تهران/ همه فروشنده شدند دبی، مقصد احتمالی تیم‌های ایرانی در مسابقات آسیایی؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی تیم‌های ایرانی را لغو کرد نامه ۳۹ نماینده مجلس به شورای عالی امنیت ملی : هسته ای شویم ۴ عضو شورای شهر آبعلی بازداشت شدند تغییر چهره «دارا حیایی» ۵ سال بعد از سریال «از سرنوشت» (عکس) وزارت بهداشت غزه : جان ده‌ها بیمار در بیمارستان‌های شمال غزه در معرض خطر قرار دارد پیش‌بینی تعادل در بازار مرغ از آبان سال جاری جنگ غزه ، گران‌ترین جنگ اسرائیل با بیش از ۶۶ میلیارد دلار هزینه تاکنون زاکانی : خریداری خانه شهید رئیسی در حال انجام است/ قرارداد با چین هیچ ابهامی ندارد؛ شفاف شفاف است فروش فوری خودرو کوییک GXR-L از هفته آینده (+جزئیات) نوسازی شهر تهران: احتمال جابه جایی ترمینال جنوب تهران گران ترین اثر این دوره حراج تهران برای کیست؟