۲۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۱-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۵۷۵
انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۱-۰۷-۱۴۰۳

درخواست جنگنده برای حفاظت از ترامپ در برابر ایران

درخواست جنگنده برای حفاظت از ترامپ در برابر ایران
مشاوران ترامپ نگران هستند او با موشک و پهپاد مورد حمله ایران قرار بگیرد.

ستاد ترامپ درخواست بالگرد و خودروی زرهی برای مقابله با حملات احتمالی ایران علیه شخص ترامپ شده است.

به گزارش عصرایران، نیویورک تایمز و واشنگتن پست نوشتند از ترس تهدیدات ایران، کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه، درخواست استفاده از هواپیما و بالگرد و خودروهای زرهی نظامی کرده است تا رئیس جمهور سابق آمریکا بتواند در هفته های پایانی مبارزات انتخاباتی با خیال راحت و امن سفر کند.

ترامپ قبل از این دو مرتبه با حمله مسلحانه روبه رو شد. این موضوع باعث بروز تنش میان ستاد انتخاباتی ترامپ و سرویس مخفی شد. ستاد ترامپ خواستار تقویت حفاظت و تامین امنیت برای ترامپ شده است.

در حادثه نخست در تیر ماه گذشته، ترامپ هنگام سخنرانی در کمپین تبلیغات انتخاباتی با شلیک گلوله از سوی یک مهاجم روبه رو شد اما جان سالم به در برد و تنها از ناحیه گوش، زخمی شد. در حادثه دوم در شهریور گذشته هم یک مهاجم مسلح قبل از تیراندازی به سمت ترامپ، در  نزدیکی زمین گلف اختصاصی اقامتگاه ترامپ کشف و بازداشت شد. بازداشت او با تیراندازی همراه بود.

پیش از این شماری از رسانه های امریکایی خبر داده بودند ایران به دنبال حمله به ترامپ است اما مقامات تهران این خبرها را رد می کند.

ایمیل‌های بررسی شده توسط واشنگتن پست و افراد آشنا به این موضوع نشان می‌دهد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای محافظت از وی در هفته‌های پایانی مبارزات انتخاباتی، درخواست حمایت نظامی بی‌سابقه‌ای از جمله استفاده از هواپیماهای نظامی و خودروهای زرهی داشته است.

حادثه ترور ترامپ در تیر ماه گذشته

حادثه ترور ترامپ

 "مایکل والتز" نماینده جمهوری خواه کنگره هم در نامه ای خواستار ارائه هواپیماهای نظامی یا حفاظت هوایی برای هواپیمای شخصی ترامپ شده است. او اقدامات امنیتی فعلی برای ترامپ را ناکافی دانست.

درخواست های ستاد ترامپ همچنین شامل گسترش محدودیت های هوایی (پرواز ممنوع) بر فراز اقامتگاه ها و تجمع های ستاد ترامپ و قرار دادن شیشه های ضدگلوله در اطراف ترامپ در هفت ایالت بود.

رسانه های امریکا مدعی شدند این درخواست‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که در جلسات توجیهی دولت آمریکا برای ستاد ترامپ اعلام شد ایران همچنان فعالانه در حال برنامه‌ریزی برای ترور ترامپ است. همین موضوع باعث شد مشاوران ترامپ نگران حملات احتمالی با استفاده از پهپاد یا موشک باشند.

"سوزی وایلز" مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ در مکاتبه با "رونالد ال.  رو جونیور"، رئیس سرویس مخفی (مسوول برقراری امنیت ترامپ)، با اشاره به لغو یک رویداد انتخاباتی به دلیل کمبود کارکنان امنیتی، از ناکافی بودن تدابیر امنیتی اتخاذ شده ابراز نارضایتی کرد.

سخنگوی سرویس مخفی (سازمان امنیتی مسوول تامین امنیت ترامپ) گفت ترامپ بالاترین سطح از حفاظت را دریافت می کند که از جمله شامل کمک وزارت دفاع برای حمل و نقل هوایی و واحدهای کشف مواد منفجره است.

ارسال به دوستان
یک مقام سازمان ملل: تشدید تنش اسرائیل علیه حزب الله لبنان به زودی از کنترل خارج خواهد شد کاهش پیشتازی هریس و نگرانی کارزار انتخاباتی او پزشک کامالا هریس: معاون رئیس‌جمهور در سلامت کامل بسر می‌برد فراموشی تلخ اولین گلزن تاریخ فوتبال ایران در المپیک (+عکس) قالیباف از بیروت راهی ژنو شد هوش مصنوعی، واقعیت را به چالش می‌کشد؛ رونالدو و مسی در نقش موزیسین (فیلم) استقلال در محاصره دلالان؛ از استراماچونی تا برانکو انتخاب رئیس جمهوری لبنان در چه مسیری است؟ جنیفر لوپز : دیگر شوهر نمی‌خواهم ؛ تمام دنیای لعنتی من منفجر شده افزایش شمار شهدای لبنان به ۲۲۵۵ نفر برنامه مخفی روسیه : استخدام زنان آفریقایی برای مونتاژ پهپاد شاهد طلسم‌شکنی یا تداوم سلطه؟ تقابل لهستان و پرتغال با محوریت رونالدو و لواندوفسکی بورل: ممنوع شدن فعالیت آنروا توسط اسرائیل پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت نگرانی گاریدو از لو رفتن ترکیب پرسپولیس؛ جستجو برای یافتن جاسوس در تمرینات آقای رئیس جدید سازمان سینمایی از مدیرانی که خودشان را «آقای» خطاب می‌کند دوری کنید