۲۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۶۳۱
انتشار: ۰۰:۲۷ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳

4 اقدام شجاعانه 4 ایرانی در روزهای تهدید اسرائیل

آنها در روزی که ممکن بود به آخرین روز زندگی شان تبدیل شود خطر را پذیرا شدند و از این رو، انصاف و خردمندی ، فارغ از گرایش های سیاسی ولو مخالف، قائل به تحسین شان است.

عصر ایران - بی هیچ تعارف و مداهنه ای باید گفت که در روزهای اخیر که تهدیدهای اسرائیل علیه ایران، آشکارتر و افزون تر از هر زمان دیگری است، 4 اقدام شجاعانه و پیام دار از سوی 4 مقام ایرانی به ثبت رسید که قابل توجه است:

1.
برگزاری نماز جمعه به امامت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب درست در شرایطی صورت گرفت که 3 شب قبل از آن، ایران حمله موشکی گسترده ای را علیه اسرائیل انجام داده و تل آویو نیز تهدید به انتقام کرده بود. 
آن روز، بسیاری بر این باور بودند که نماز جمعه تهران، مورد حمله موشکی اسرائیل قرار می گیرد یا تیم های ترور اسرائیل دست به انفجار و کشتار می زنند. حتی برخی اکانت های منتسب به حکومت اسرائیل نوشته بودند که این، آخرین نماز جمعه رهبر ایران خواهد بود!

تصمیم رهبر انقلاب در آن شرایط خاص برای اقامه نماز، هم شجاعانه بود و هم قوت قلبی برای جبهه مقاومت که بعد از فقدان سید حسن نصرالله، دچار آسیب روحی جدی شده بود. حضور واقعاً گسترده ایرانی ها، حتی منتقدان نظام و زندان رفته های سیاسی در آن نماز جمعه نیز شجاعانه و غرور انگیز بود.

نماز جمعه نصر

2.
دومین اقدام شجاعانه، سفر وزیر نفت به پایانه های نفتی جنوب کشور و خلیح فارس، درست بعد از حملات موشکی ایران به اسرائیل بود. این سفر از آن جهت شجاعانه بود که مراکز نفتی ایران، در زمره اهداف حمله احتمالی اسرائیل بودند و حضور وزیر نفت در میان کارکنان صنعت نفت، بسیار پرمعنا و روحیه بخش بود. 
این سفر به حدی مهم بود که از رویترز و جروزالیم پست تا الجزیره و العربیه بدان پرداختند.

وزیر نفت . محسن پاک نژاد

3.
سفر سیدعباس عراقچی به لبنان، بعد از حملات موشکی ایران صورت گرفت. قبل از این سفر، اسرائیل به مسوولان لبنانی اعلام کرده بود که جلوی پروازهای ایرانی به مقصد بیروت را بگیرند و حتی یک پرواز را نیز از میانه راه مجبور به بازگشت به ایران کرده بود.

با این حال، عراقچی با هواپیمایی حامل کمک های انسان دوستانه وارد شهری که هر روز هدف حملات تروریستی قرار می گرفت ( و می گیرد) شد که اقدامی شجاعانه و در خور تحسین بود؛ گو این که وزیر ایرانی این پیام را به جبهه مقابل مخابره می کرد: می زنیم و می آییم!

عراقچی در بیروت4.
روز شنبه نیز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، شخصاً در کابین خلبان قرار گرفت و با یک هواپیمای مسافری در حالی در فرودگاه بین المللی بیروت بر زمین نشست که دود ناشی از بمباران اسرائیلی ها در آسمان شهر دیده می شد. 
او همچنین به داخل شهر رفت و درست در جاهایی که اسرائیل بمباران کرده بود با مردم دیدار کرد و در مقابل دوربین ها پیام شجاعت ایرانی ها را به جهانیان رساند.

سفر قالیباف به بیروت

اگر نماز جمعه به امامت رهبری برگزار نمی شد یا وزیر نفت به جنوب و وزیر خارجه و رئیس مجلس به بیروت نمی رفتند و خطر نمی کردند، کسی به آنها خرده نمی گرفت و ای بسا انتظاری هم نمی رفت ولی  آنها در روزی که ممکن بود به آخرین روز زندگی شان تبدیل شود خطر را پذیرا شدند و از این رو، انصاف و خردمندی ، فارغ از گرایش های سیاسی ولو مخالف، قائل به تحسین شان است. 
یادمان باشد که دنیا را شجاعت می سازد، نه ترس!

ارسال به دوستان
این ۱۰ کشور، یک میلیارد نفر به جمعیت جهان اضافه می‌کنند(+اینفوگرافی) اینجا زیبا‌ترین و تماشایی‌ترین جنگل ایران در پاییز است (+عکس) میوه های آنتی اکسیدان دار کدامند؟! فلسفۀ سورن کی‌یرکگارد؛ چرا انسان «مضطرب» است؟ 4 اقدام شجاعانه 4 ایرانی در روزهای تهدید اسرائیل تیراندازی به یک محیط‌بان در اصفهان/ وضعیت چشم مصدوم وخیم است علم‌ الهدی: من هیچ دخالتی در مسائل عزل و نصب نکرده و نمی‌کنم  مقاومت اسلامی لبنان مسئولیت حمله پهپادی به تل آویو را برعهده گرفت گردان‌های قدس: عسقلان وشهرک‌های اطراف نوار غزه را موشک‌باران کردیم جاسوسی از حساب بانکی نخست وزیر و وزرای ایتالیا دستور پزشکیان برای برقراری مستمری و تامین مسکن خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس بخشش ۶ مامور محکوم به قصاص از سوی اولیای دم ۳ مقتول قالیباف: سردار قاآنی در سلامت کامل است و در حال انجام وظایف و ماموریت‌های ویژه خود است نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان: نیروهای نخبه هنوز وارد درگیری نشده‌اند بازداشت عاملان رعب و وحشت در مشگین شهر اردبیل