۲۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۱-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۶۸۰
انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۱-۰۷-۱۴۰۳

آقای رئیس جدید سازمان سینمایی از مدیرانی که خودشان را «آقای» خطاب می‌کند دوری کنید

آقای رئیس جدید سازمان سینمایی از مدیرانی که خودشان را «آقای» خطاب می‌کند دوری کنید
در جشنواره‌ای که بین المللی است و قرار است در حد و اندازه‌های استاندارد جهانی ظاهر شود چرا باید برای دبیر جشنواره از کلمه «آقای» استفاده شود آن هم دقیقا پشت سر خودش!

عصر ایران ؛ نهال موسوی - امروز رائد فریدزاده به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی معرفی شد، در همین ابتدای کار انتظار این است که از برخی اتفاقات عجیب و غریب در دوره پیشین سازمان سینمایی دوری گزیند برای مثال یک نمونه بسیار ساده اشاره کنیم:

روز هفدهم شهریور ماه مراسم رونمایی پوستر چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و نشست فیلم‌سازان این دوره جشنواره با مهدی آذرپندار دبیر جشنواره در مجتمع فرهنگی باغ زیبا برگزار شد.

آنچه در این نشست جلب توجه می‌کرد بنری بود که پشت سر دبیر جشنواره قرار داشت و بر روی آن نوشته است: «نشست صمیمانه فیلمسازان چهل‌ و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با آقای مهدی آذرپندار (دبیر جشنواره)»!

واقعا جالب است که در جشنواره‌ای که بین المللی است و قرار است در حد و اندازه‌های استاندارد جهانی ظاهر شود برای دبیر جشنواره از کلمه «آقای» استفاده شود آن هم دقیقا پشت سر خودش.

در خوشبینانه‌ترین حالت فقط می‌توان گفت شاید عادت دارند همیشه وقتی خودشان را معرفی می‌کنند می‌گویند من آقای مهدی آذرپندار هستم!

جناب رئیس جدید سازمان سینمایی لطفا از مدیرانی که خودشان را «آقای» خطاب می‌کند دوری کنید

این قضیه به چند نکته همزمان اذعان دارد و می‌توان در قالب پرسش برشمرد:

این که این نشست صمیمانه است را خود برگزار کنندگان که نباید پیشاپیش ذکر کنند و برای آن بنر چاپ کنند، افرادی که در آن نشست حضور داشته‌اند و بعد از اتمام آن صلاحیت ارزیابی این را دارند که نشست صمیمانه بوده است یا خیر! 

چگونه هنوز نشست برگزار نشده حکم به صمیمانه بودن آن داده‌اید؟ نکند همین که آقای دبیر در این جمع حضور یافته نشانه صمیمیت اوست! (هزاران بار علامت تعجب هم کم است.)

در کدام فستیوال و جشنواره جهانی شخص دبیر جشنواره در نشستی که خودش تصمیم به برگزاری آن گرفته است از کلمه «آقای» استفاده می‌کند؟ 

آن دبیر جشنواره داخل پرانتز برای چیست؟ یا باید اسم طرف را نوشت که به دلیل معروفیت دیگری نیازی به این تکمیل کننده نیست یا باید فقط به سمت دبیر جشنواره اکتفا کرد، این دو قبضه کردن چه دلیلی دارد؟ 

آیا در روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، بخش بین الملل آن و ... هیچ شخصی وجود نداشته که نادرست بودن این گزاره را به خود دبیر جشنواره یا تیم تصمیم گیرنده او تذکر دهد؟

شاید هم کسی تذکر داده است ولی شخص دبیر یا تیم او وقعی ننهاده و به همین شیوه مدح و ثنا گویی اعتقاد داشته‌اند!

از هر منظر که به این قضیه نگاه می‌کنیم هیچ گونه توجیهی برای این اقدام پیدا نمی‌کنم و نمی‌خواهم وارد مباحثی از منظر روانشناسی قضیه شوم که قطعا در جهان امروز هر شخصی تا حدودی به آن آشنایی دارد.

جناب رئیس جدید سازمان سینمایی لطفا از مدیرانی که خودشان را «آقای» خطاب می‌کند دوری کنید

ای کاش حداقل بعد از رخ دادن این اتفاق به نادرست بودن آن پی‌می‌بردند و حداقل یک عذرخواهی ساده می‌کردند.

فقط باید یادآوری کرد جایگاه افراد هیچ ارتباطی با این القاب و عناوین ندارد اگر شخصی در دوران مدیریتش جریان ساز و تاثیر گذار باشد نیازی به هیچ توضیحی قبل و بعد از اسمش ندارد، زیاده دیگر عرضی نیست.

رائد فریدزاده که سالها به عنوان رئیس بخش بین الملل بنیاد سینمای فارابی خدمت کرده است  و به کرات در انواع و اقسام جشنواره‌های جهانی حضور داشته‌ قطعا بهتر از هر کسی به این نکات اشراف دارد، اهالی فرهنگ و هنر قطعا از او به عنوان سکاندار جدید سازمان سینمایی انتظار بسیار بیشتری دارند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
0
5
عجب و هزاران عجب، یعنی این عقده‌ بازی نیست؟
دستور پزشکیان برای برقراری مستمری و تامین مسکن خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس بخشش ۶ مامور محکوم به قصاص از سوی اولیای دم ۳ مقتول قالیباف: سردار قاآنی در سلامت کامل است و در حال انجام وظایف و ماموریت‌های ویژه خود است نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان: نیروهای نخبه هنوز وارد درگیری نشده‌اند بازداشت عاملان رعب و وحشت در مشگین شهر اردبیل 4 کشته در پی انفجار یک پمپ بنزین در گروزنی روسیه تظاهرات در تل آویو در اعتراض به عدم حصول توافق آتش‌ بس در غزه قالیباف: بار‌ها اعلام کردیم که از حریم کشور‌های همسایه نباید برای تجاوز به ایران استفاده شود جنگندگی یا بی‌برنامگی؟ تحلیل بازی ایران و ازبکستان توضیح پلیس درباره فیلم تیراندازی در ملک‌شهر اصفهان هادی چوپان در آستانه پاداشی میلیاردی؛ رکورد جایزه مستر المپیا شکسته می‌شود؟ پاداش 300 میلیونی برای قهرمانان کشتی ایران؛ جوایز رنکینگ مجارستان پرداخت شد آیا عملیات طوفان الاقصی اشتباه بود؟ روسیه: انهدام ۱۲۵ پهپاد اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته کشف 3 جسد در حادثه آتش سوزی بازار آهن تهران