۲۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۷۸۹
انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳

شهرداری خوزستان: چگونگی معافیت پرداخت مالیات بر درآمد اجاره و خانه‌های خالی

شهرداری خوزستان: چگونگی معافیت پرداخت مالیات بر درآمد اجاره و خانه‌های خالی
جامع عنوان کرد: وفق بند «ج» ماده ۱ قانون ساماندهی، صاحبخانه‌هایی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و افراد تحت پوشش بهزیستی با تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد اجاره دهند، مشمول ۱۰۰ درصد معافیت مالیات بر درآمد اجاره خواهند شد.
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص سامانه املاک و اسکان و شرایط و چگونگی معافیت از پرداخت مالیات خانه‌های خالی توضیحاتی ارایه کرد.
 
محمد جامع در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت قوانین مربوط به خانه‌های خالی اظهار کرد: بر اساس قانونی که در سال ۱۴۰۰ درباره خانه‌های خالی مصوب شد، تمام افراد موظف هستند محل سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.
 
وی افزود: این املاک شامل تمام املاکی است که سند آن به نام مالک در سازمان ثبت و اسناد صادر شده است و تحت مالکیت وی شناخته می‌شود.
 
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: افرادی که اطلاعات ملک خود را در سامانه ثبت نکنند، ملک آن‌ها به ‌عنوان خانه خالی شناخته می‌شوند و بر اساس قانون، مشمول مالیات و جرایم مربوطه خواهند شد. بنابراین توصیه می‌شود افرادی که قصد استفاده از معافیت مالیاتی را دارند، اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.
 
جامع در مورد معافیت مالیاتی عنوان کرد: وفق بند «ج» ماده ۱ قانون ساماندهی، صاحبخانه‌هایی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و افراد تحت پوشش بهزیستی با تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد اجاره دهند، مشمول ۱۰۰ درصد معافیت مالیات بر درآمد اجاره خواهند شد.
 
وی ادامه داد: مستند به بند «ب» ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء مالکانی که قرارداد اجاره خود را به مدت دو سال با مستاجر ببندند، شامل ۷۰ درصد معافیت مالیاتی می‌شوند و اگر قرارداد سه‌ساله باشد، از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.
 
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در پایان درباره وظایف شهرداری‌ها در خصوص خانه‌های خالی عنوان کرد: وظایف شهرداری‌ها شامل شناسایی و معرفی خانه‌های خالی است و مالیاتی که این افراد پرداخت می‌کنند، به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد تا در بافت‌های فرسوده هزینه شود.
ارسال به دوستان
کربکندی: تیم ملی به بازی زیبا فکر نمی‌کند، فقط به دنبال نتیجه است پای ستاره ترک تیم اینتر به پرونده مافیا باز شد مهرجویی در آینۀ مهرجویی هشدار مقام سابق ناتو: درگیری احتمالی ایران و اسرائیل خروج نفت از خاورمیانه را متوقف می‌کند رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار: پشت پرده اعلامیه جهانی حقوق بشر گرفتن قرآن از مسلمانان جهان است بلوجونیور؛ اولین قدم برای آموزش مالی کودکان انتقاد تند جباری از مدیران استقلال؛ مربی خارجی، تنها گزینه نجات آبی‌پوشان دیدار عراقچی با رئیس‌ جمهور عراق جوان‌ترین برندگان توپ طلا؛ از رونالدوی برزیلی تا مسی هواپیمای مافوق صوت XB-1 رکورد جدیدی را ثبت کرد داستان موفقیت هادی چوپان؛ از گچ‌کاری تا نایب قهرمانی مستر المپیا / نگاهی به برنامه تمرینی و رژیم غذایی گرگ ایرانی تمدید قرارداد کنعانی‌زادگان؛ دغدغه بزرگ پرسپولیس حمید رسایی رییس کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس شد معجزه‌ای به نام بنیامین فرجی؛ نوجوان ایرانی که به تنیس روی میز جهان شوک وارد کرد قطر ضعیف در مقابل ایران؛ آیا قلعه‌نویی می‌تواند از این فرصت استفاده کند؟