۲۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۸۹۹
انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳

جگوار دیگر آن خودروساز افسانه‌ای سابق نیست؛ حرکت به‌سوی آینده تمام‌برقی

جگوار دیگر آن خودروساز افسانه‌ای سابق نیست؛ حرکت به‌سوی آینده تمام‌برقی
جگوار با توقف تولید اکثر مدل‌های فعلی، روی آینده‌ای تمام‌برقی تمرکز خواهد کرد.

جگوار زمانی با خودروهای لوکس و نمادینش شناخته می‌شد. در طول ۹۰ سال گذشته این خودروساز بریتانیایی برخی از شاخص‌ترین خودروهای جهان از جمله جگوار E-Type تا سدان باشکوه XJ6 را تولید کرد. اکنون جگوار تولید تمام مدل‌هایش به‌جز کراس‌اور F-Pace را متوقف کرده است.

به گزارش زومیت، تاتا موتورز هند، جگوار را در سال ۲۰۰۸ از فورد خریداری و آن را با لندروور ادغام کرد تا دو برند بریتانیایی را زیر یک چتر با عنوان JLR قرار دهد. تا سال ۲۰۱۸، جگوار در سه بخش بزرگ رقابت می‌کرد: سدان‌ها با XE، خودروهای اسپرت با F-Type و شاسی‌بلندها با I-Pace. مشکل این بود که برندهای رقیب مانند BMW مدل‌های شناخته‌شده‌تری داشتند و جگوار توانایی رقابت با آن مدل‌ها را نداشت.

جگوار دیگر آن خودروساز افسانه‌ای سابق نیست؛ حرکت به‌سوی آینده تمام‌برقی
خودرو جگوار F-Pace 90th Anniversary Edition

از سوی دیگر جگوار به‌دلیل تولید خودرو هایی با قابلیت اطمینان پایین، در ذهن مردم تصوری منفی از خود بر جای گذاشت. این دیدگاه منفی در بررسی مجله‌ی کار اند درایور از مدل جگوار XJ6 سال ۱۹۸۰ نیز بازتاب یافت و احتمالاً مدت‌ها پس از تعطیلی شرکت لوکاس (تأمین‌کننده‌ی قطعات الکتریکی خودروهای جگوار) ادامه داشت.

آدریان ماردل، مدیرعامل JLR، در ماه جولای امسال (تیر و مرداد) به سرمایه‌گذاران گفت: «ما در حال حذف پنج محصول با ارزش پایین‌تر هستیم. هیچ‌کدام از این‌ها خودروهایی نیستند که برایمان درآمد داشته باشند، بدین ترتیب آن‌ها را با خودروهای جدید روی پلتفرمی تازه، جایگزین می‌کنیم.»

به‌گزارش اتوبلاگ، پلتفرم جدید جگوار کاملاً برقی خواهد بود. معماری برقی جگوار (JEA) در سال ۲۰۲۵ رونمایی می‌شود و پیش‌نمونه‌ای از آن در اواخر همین سال معرفی خواهد شد. چنین تصمیمی با استقبال همگانی مواجه نشده است. نمایندگی‌های جگوار در کانادا اعلام کردند که به دلیل خسارات وارده و پیش‌بینی کاهش چشمگیر فروش پس از عرضه مدل‌های برقی، شرکت JLR را تحت پیگرد قانونی قرار خواهند داد.

رودن گلاور، مدیرعامل جگوار، در مصاحبه‌ای با Top Gear گفت: «با هر تصمیمی که می‌گیریم، از خود می‌پرسیم آیا تصمیممان باعث می‌شود مردم به جگوار همان‌طور که ما نیاز داریم فکر کنند؟ اگر این تصمیمات باعث نشود که مشتریان در نهایت ۱۲۰٬۰۰۰ پوند (۱۵۶٬۸۹۰ دلار) پرداخت کنند، چنین کاری را نمی‌کنیم.»

با توجه به فروش نامطلوب مدل‌های پیشین جگوار، توجیه تمایل مشتریان به پرداخت مبالغ هنگفت برای مدل‌های جدید این برند، دشوار به نظر می‌رسد؛ البته شاید چنین ریسکی برای جگوار سودآور باشد.

برچسب ها: جگوار ، خودرو
ارسال به دوستان
آیا فقاهت شیعی اجازه حمله نظامی به مناطق مسکونی اسرائیل را می‌دهد؟ نیجریه قهرمان جام جهانی می‌شود؟ هوش مصنوعی آینده فوتبال را پیش‌بینی کرد قالیباف: رژیم صهیونیستی اجازه پرواز برای ارسال کمک به لبنان را نمی‌دهد جنگ برای جذب وینیسیوس؛ عربستان با پیشنهاد 1000 میلیون‌دلاری رئال را به چالش کشید کربکندی: تیم ملی به بازی زیبا فکر نمی‌کند، فقط به دنبال نتیجه است پای ستاره ترک تیم اینتر به پرونده مافیا باز شد مهرجویی در آینۀ مهرجویی هشدار مقام سابق ناتو: درگیری احتمالی ایران و اسرائیل خروج نفت از خاورمیانه را متوقف می‌کند رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار: پشت پرده اعلامیه جهانی حقوق بشر گرفتن قرآن از مسلمانان جهان است بلوجونیور؛ اولین قدم برای آموزش مالی کودکان انتقاد تند جباری از مدیران استقلال؛ مربی خارجی، تنها گزینه نجات آبی‌پوشان دیدار عراقچی با رئیس‌ جمهور عراق جوان‌ترین برندگان توپ طلا؛ از رونالدوی برزیلی تا مسی هواپیمای مافوق صوت XB-1 رکورد جدیدی را ثبت کرد داستان موفقیت هادی چوپان؛ از گچ‌کاری تا نایب قهرمانی مستر المپیا / نگاهی به برنامه تمرینی و رژیم غذایی گرگ ایرانی