۲۳ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۰۳۳
انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳

عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد

عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد
سید عباس عراقچی ظهر یکشنبه در سفری رسمی به منظور رایزنی های دیپلماتیک در خصوص مسائل دو جانبه ایران و عراق و تحولات جاری منطقه وارد بغداد شد و با وزیر امور خارجه، نخست وزیر و رئیس جمهورعراق دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار و گفت و گو بامقامات عراقی به بغداد سفر کرده بود دقایقی پیش بغداد را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک کرد.
 
به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی ظهر یکشنبه در سفری رسمی به منظور رایزنی های دیپلماتیک در خصوص مسائل دو جانبه ایران و عراق و تحولات جاری منطقه وارد بغداد شد و با وزیر امور خارجه، نخست وزیر و رئیس جمهورعراق دیدار و گفت وگو کرد.
 
سیدعباس عراقچی پس از دیدار و گفت‌وگو با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در بغداد، در یک کنفرانس مشترک خبری اظهار داشت : منطقه ما الان با چالش‌های بسیار خطرناکی روبرو است و در یک وضعیت هشدار به سر میبرد. بنابراین لازم بود که ما با دوستان خود در منطقه به ویژه در عراق مشورت‌های و رایزنی‌های نزدیکی داشته باشیم.
 
بررسی روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای محور رایزنی های سید عباس عراقچی در این سفر رسمی با مقامات عالی رتبه عراقی بود.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر با وزیر امور خارجه ، نخست وزیر و رئیس جمهور عراق دیدار و در خصوص همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه گفت و گو کرد.
 
برخی منابع رسانه ای منطقه‌ای پیشتر گفته اند که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احتمالا به زودی به مصر هم سفر می کند و با مقامات این کشور نیز در خصوص تحولات منطقه گفت و گو خواهد کرد.
 
وزیر امور خارجه ایران پیش از سفر به عراق، در سفری رسمی به «دوحه» قطر و ریاض عربستان با مقامات این دو کشوردر خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای گفت و گو کرده بود.
 
دستگاه دیپلماسی ایران این روزها در سایه تنش ها و جنگ ویرانگر و کشتار و نسل کشی که رژیم صهیونیستی در منطقه به راه انداخته، فعال ترین اقدامات دیپلماتیک منطقه ای را به منظور تنش زدایی و ایجاد آرامش در منطقه به جریان انداخته است.
برچسب ها: عراقچی ، عمان
ارسال به دوستان