۲۳ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۱۷۰
انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳

سازمان بهزیستی: لزوم مداخله بهزیستی برای پیشگیری از آسیب‌های پس از طلاق

سازمان بهزیستی: لزوم مداخله بهزیستی برای پیشگیری از آسیب‌های پس از طلاق
سازمان بهزیستی با مداخله موثر در بحران طلاق می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های منبعث از طلاق از جمله مشکلات مربوط به زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، اعتیاد، و بیکاری موثر باشد.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در جامعه طلاق و عوارض ناشی از آن است گفت: سازمان بهزیستی با مداخله موثر در بحران طلاق می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های منبعث از طلاق از جمله مشکلات مربوط به زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، اعتیاد، و بیکاری موثر باشد.
 
به گزارش ایسنا، دکتر سید جواد حسینی سرپرست سازمان بهزیستی کشور در دیدار با مدیران حوزه توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی ضمن اشاره بر ضرورت توسعه ظرفیت‌های اجتماعی  و توانمندسازی جامعه هدف، اتخاذ رویکردها و سیاست‌های ارتقایی رفاه اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش در جهت تغییر رویکرد از حمایتی به رویکرد نیروی مولد، توانمند، مستقل و دارای پایداری و اثربخشی در جریان زندگی روزانه را حائز اهمیت و از اولویت‌های اساسی این حوزه برشمرد. 
 
سرپرست سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در جامعه طلاق و عوارض ناشی از آن است یادآور شد: سازمان بهزیستی با مداخله موثر در بحران طلاق می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های منبعث از طلاق از جمله مشکلات مربوط به زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، اعتیاد، و بیکاری موثر باشد.
 
وی با اشاره به ارزشمند بودن بیمه‌های عشایری و روستایی، گفت: پوشش بیمه روستایی برای جامعه هدف باید به صورت جامع و فراگیر باشد بطوریکه همه روستاییان و عشایر جامعه هدف بهزیستی تحت پوشش بیمه باشند.
 
حسینی با بیان اینکه خداوند در وجود هر انسانی استعدادی قرارداده است گفت: هیچ انسان بدون استعدادی وجود ندارد و طرح استعدادیابی مبتنی بر تفاوت‌های فردی با مبناهای علمی که طرح بسیار خوبی برای گروه‌های مختلف جامعه هدف است، می تواند بسترساز اشتغال و مهارت آموزی این عزیزان باشد.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، سرپرست سازمان بهزیستی کشور رصد اجتماعی، مناسب سازی، نابرابری اجتماعی را از دغدغه‌های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برشمرد و با اشاره به اینکه توانمند سازی فرصت ایجاد می کند گفت: ما در سازمان بهزیستی می بایست با اتکا به نیروی متخصص و طرح‌های علمی و اجتماعی زمینه سازی و فرصت آفرینی را برای جامعه تحت پوشش این سازمان ایجاد کنیم و در این حوزه سازمان فنی و حرفه‌ای و موسسات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین کمک کننده سازمان هستند.
برچسب ها: بهزیستی ، پیشگیری ، طلاق
ارسال به دوستان
حضور رئیس پلیس راهور فراجا فردا سه شنبه، در صحن شورای شهر تهران تهران پارسال فقط ۱۰ روز هوای پاک داشت پاسخ صداوسیما به مدیر تلویزیون دولتی ترکیه که گفت: شبکه فارسی راه اندازی می‌کنیم، باید ایران را اذیت کنیم (+عکس) چطور می‌توانیم ۱۱۵ ساله شویم؟ هشدار درباره پیامک‌های جعلی واریز کمک معیشت/ چه اقداماتی بعد از نصب بدافزار روی تلفن همراه باید انجام شود؟ پوردهقان نماینده مجلس : ریجیستری آیفون خواست و دغدغه مردم است / وعده وزیر ارتباطات برای حل مشکل فیلترینگ و ریجستری کدام دهک ها می توانند وام فوری ۱۵۰ میلیونی بگیرند ؟ افشاگری پورمحمدی از کشف ۲۰۰ عملیات جاسوسی و خرابکاری اقتصادی در ایران / انفجار پیجرها یک عملیات پیچیده و اطلاعاتی بود ‌استفاده بهتر از واکسن‌ها می‌تواند مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را کاهش دهد سخنگوی دولت : برای حل مشکلات اینترنت و فیلترینگ صبوری کنید چرا در متروی تهران سرویس بهداشتی وجود ندارد؟ اتحادیه اروپا ۷ فرد و ۷ نهاد ایرانی را تحریم کرد / ایران‌ایر و ماهان‌ایر به لیست اضافه شدند تکذیب شایعه‌ تصادف شدید امین حیایی بازیگر دستگیری ۲ تیم تروریستی در سیستان و بلوچستان / کشف سلاح های جنگی و انفجاری ناسا دروغ نمی‌گفت / داده‌های داخلی انتشار متان از آرادکوه را تأیید می‌کند