۲۳ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۲۶۶
انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳

ماجرای عجیب در آفریقا؛ بازیکنان نیجریه 12 ساعت در فرودگاه لیبی حبس شدند

ماجرای عجیب در آفریقا؛ بازیکنان نیجریه 12 ساعت در فرودگاه لیبی حبس شدند
تیم ملی فوتبال نیجریه در سفر به لیبی برای بازی در مقدماتی جام جهانی 2026 با اتفاق عجیبی روبرو شد. بازیکنان این تیم به مدت 12 ساعت در فرودگاه لیبی بدون آب و غذا حبس شدند و در اعتراض به این رفتار، احتمال لغو بازی مقابل لیبی را مطرح کردند.

 ویکتور اوسیمن وضعیت اسفناک اعضای تیم ملی نیجریه در فرودگاه لیبی را یک نوع گروگان‌گیری عنوان کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی نیجریه که شب گذشته برای دیدار برابر لیبی در پلی آف جام ملت‌های آفریقا وارد این کشور شده بود حدود 16 ساعت را بدون آب و غذا در فرودگاه لیبی حبس شده بود. 

به گفته ویکتور اوسیمن، بازیکن سال فوتبال آفریقا و ستاره این فصل گالاتاسرای، بازیکنان نیجریه در لیبی در وضعیت گروگان‌گیری قرار دارند. نیجریه هنگام ورود به لیبی برای مسابقه خود مقابل این کشور با جوی بسیار نامناسب مواجه شدند.

کاپیتان تیم، ویلیام تروست‌اکونگ، اعلام کرده است که این تیم قصد دارد از شرکت در بازی مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۵ خودداری کند. تعدادی از بازیکنان تیم ملی نیجریه در شبکه‌های اجتماعی نارضایتی خود را از رفتارهایی که در این کشور شمال آفریقا تجربه کرده‌اند، ابراز کرده‌اند.

ماجرای عجیب در آفریقا؛ بازیکنان نیجریه 12 ساعت در فرودگاه لیبی حبس شدند

ویکتور بونیفیس، مهاجم سرشناس بایر لورکوزن، نیز گفته است که آن‌ها برای چندین ساعت از امکانات اولیه محروم بوده‌اند. بازیکنان توسط مقامات لیبیایی بازداشت شده‌اند و هواپیمایی که قرار بود تیم نیجریه را به بنغازی منتقل کند، به مکان دیگری تغییر مسیر داده است. بازیکنان و نمایندگان آن‌ها برای چندین ساعت در سالن ورود فرودگاه ال عباق نگه داشته شدند و اجازه خروج نداشتند.

اوسیمن در شبکه‌های اجتماعی از هم‌تیمی‌هایش حمایت کرده است. او در بیانیه‌ای در حساب رسمی اینستاگرام خود، اقامت آن‌ها را وضعیت گروگان‌گیری توصیف کرد: «من از رفتار غیرمنصفانه‌ای که برادران و مربیانم در فرودگاه لیبی دیشب با آن مواجه شدند، ناامید هستم. اقدامات این‌چنینی با روحیه ورزشکاری مغایرت دارد. من از تیمم حمایت می‌کنم و می‌دانم که آن‌ها با وجود این موانع قوی خواهند ماند. من از CAF (کنفدراسیون فوتبال آفریقا) و دیگر نهادهای فوتبال می‌خواهم که مداخله کنند، زیرا هم‌تیمی‌ها و مقامات من هنوز در فرودگاه لیبی گیر کرده‌اند. این رفتار غیرقابل قبول و غیرانسانی است. ما با هم ایستاده‌ایم، قوی‌تر از همیشه.»

ماجرای عجیب در آفریقا؛ بازیکنان نیجریه 12 ساعت در فرودگاه لیبی حبس شدند

در ادامه بیانیه آمده است: «این اقدام فدراسیون فوتبال لیبی دیگر تنها یک تأخیر نیست؛ بلکه یک تاکتیک عمدی برای تضعیف و تخریب روحیه بازیکنان به نظر می‌رسد و بیشتر شبیه به یک وضعیت گروگان‌گیری است. ایمنی و رفاه هم‌تیمی‌ها و تمامی اعضای کادر تیم در حال حاضر مهم‌ترین چیزها هستند. کاپیتان ما گفته است که ما بازی نخواهیم کرد و من کاملاً از این موضوع حمایت می‌کنم، مگر اینکه بازی به زمین بی‌طرف منتقل شود. برادران و مربیان من باید به طور ایمن به خانه برگردند، ما نه مجرم هستیم و نه زندانی. می‌توانم تصور کنم که آن‌ها در حال حاضر چقدر بد احساس می‌کنند، زیرا من نیز تجربه مشابهی را داشتم. این کاملاً ناعادلانه و دل‌شکسته‌کننده است. دوباره از CAF، دولت نیجریه و دیگر مقامات مربوطه می‌خواهم که سریعاً اقدام کنند و اطمینان حاصل کنند که آن‌ها به طور ایمن بازمی‌گردند.»

کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) اکنون باید تصمیمی درباره مسابقه بین نیجریه و لیبی بگیرد و گفته می‌شود احتمال لغو آن بسیار بالاست.

ماجرای عجیب در آفریقا؛ بازیکنان نیجریه 12 ساعت در فرودگاه لیبی حبس شدند

ماجرای عجیب در آفریقا؛ بازیکنان نیجریه 12 ساعت در فرودگاه لیبی حبس شدند

ارسال به دوستان
این جفا حق فیلمسازان هم نسل کیمیایی نیست مهمترین اولویت دولت در بودجه سال آینده از زبان پزشکیان ادعای اسرائیل درباره کشف یک تونل متعلق به حزب‌الله سکوت فکری شکست؛ عذرخواهی سرمربی مس شهربابک به دنبال حواشی ظریف: معاونت راهبردی و مرکز بررسی‌های استراتژیک اصلأ سیاست کشورگشایی ندارد/ نگرش دولت چهاردهم به تصدی‌گری و تنظیم‌گری، اعتدالی است/ در همه امور نمی‌توانیم تنظیم‌گری کنیم استقبال بی‌نظیر از بازی ایران و قطر؛ استادیوم راشد یکپارچه ایرانی می‌شود سازمان ملل: اسرائیل درحال مسدود کردن کامل نوار غزه شمالی است بیرانوند: به دنبال شکستن رکوردها نیستم، فقط می‌خواهم ایران را به جام جهانی ببرم کریم باقری آماده همراهی پرسپولیس در قطر؛ مجوز آسیایی صادر شد ایران: به هیچ وجه در طراحی، تصمیم گیری و اجرای عملیات ۷ اکتبر نقشی نداشته‌ایم شهادت ۲ هزار و ۳۰۹ لبنانی در حملات اسرائیل پژوهشگران: مردان و زنان برای کاهش وزن به صبحانه متفاوت نیاز دارند قلعه‌نویی: با برد قطر، راه جام جهانی 2026 هموار می‌شود زندان اوین تهران باغ موزه می‌شود؟ نامگذاری ۲ پل بزرگ ارتباطی کرج به نام شهیدان رئیسی و سیدحسن نصرالله