۲۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۳۶۵
انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳

فتوشاپ با هوش مصنوعی قدرتمندتر شد؛ حذف خودکار پس‌زمینه و تولید تصاویر با کیفیت بالا (+عکس)

فتوشاپ با هوش مصنوعی قدرتمندتر شد؛ حذف خودکار پس‌زمینه و تولید تصاویر با کیفیت بالا (+عکس)
ادوبی با به‌روزرسانی فتوشاپ و افزودن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، این نرم‌افزار را به ابزاری قدرتمندتر برای طراحان تبدیل کرده است. قابلیت‌هایی مانند حذف خودکار سوژه‌های مزاحم و تولید تصاویر با کیفیت بالا، کار با فتوشاپ را بسیار ساده‌تر کرده است.

ادوبی ویژگی‌های هوش مصنوعی بسیار کاربردی و جذابی برای فتوشاپ توسعه داده است که انجام بسیاری از کارها را برای گرافیست‌ها آسان می‌کنند.

به گزارش زومیت،‌ کنفرانس سالانه‌ی ادوبی مکس امروز با معرفی قابلیت‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سرتاسر برنامه‌های Creative Cloud آغاز شد. برجسته‌ترین این قابلیت‌ها به فتوشاپ تعلق دارد که ازجمله می‌توان به حذف خودکار سوژه‌های مزاحم پس‌زمینه و مدل هوش مصنوعی تولید تصویر قدرتمندتر Firefly اشاره کرد. ایلوستریتور و ایندیزاین و پریمیر پرو نیز ویژگی‌های جدیدی دریافت کرده‌اند که می‌توانند به تسریع کارهای طراحی سنتی که معمولاً زمان‌بر هستند کمک کنند.

در فتوشاپ قابلیت جدید Distraction Removal به Remove Tool اضافه شده است. این ابزار قبلاً عملکردی مشابه با قابلیت Magic Eraser گوگل در گوشی‌های پیکسل داشت و به کاربران اجازه می‌داد با کشیدن قلم‌موی مجازی روی اشیای ناخواسته در تصاویر، آن‌ها را به‌سرعت حذف کنند. قابلیت جدید Distraction Removal که ادوبی سال گذشته از آن پرده برداشت، با شناسایی خودکار سوژه‌های اضافه‌ی رایج مانند افراد، سیم‌ها و کابل‌ها و حذف آن‌ها با یک کلیک، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

طبق اعلام ادوبی، Distraction Removal درحال‌حاضر روی نسخه‌های دسکتاپ و وب فتوشاپ دردسترس قرار دارد و در آینده پلتفرم‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد. همچنین، کاربران فتوشاپ اکنون می‌توانند فناوری مدنظر خود را برای عملکرد Remove Tool انتخاب کنند. گزینه‌ی دیگری هم وجود دارد که به‌صورت خودکار و براساس تصویر و صحنه، فناوری مناسب برای رسیدن به بهترین نتیجه را انتخاب می‌کند.

فتوشاپ با هوش مصنوعی قدرتمندتر شد؛ حذف خودکار پس‌زمینه و تولید تصاویر با کیفیت بالا (+عکس)

ابزارهای پرکاربرد فتوشاپ ازجمله Generative Fill ،Generative Expand ،Generate Similar و Generate Background اکنون به‌طور عمومی دردسترس قرار گرفته‌اند و با جدیدترین مدل هوش مصنوعی Firefly 3 به‌روزرسانی شده‌اند. ادوبی می‌گوید که این آپدیت تنوع و کیفیت واقع‌گرایانه‌ی خروجی‌های تولیدشده را بهبود می‌بخشد و در درک دستورهای پیچیده درمقایسه‌با مدل قبلی بهتر عمل می‌کند. نسخه‌ی وب فتوشاپ نیز به قابلیت هوش مصنوعی جدیدی مجهز شده است که با انتخاب خودکار همه‌ی اشیاء موجود در تصویر، فرایند ویرایش را آسان‌تر می‌کند.

فتوشاپ با هوش مصنوعی قدرتمندتر شد؛ حذف خودکار پس‌زمینه و تولید تصاویر با کیفیت بالا (+عکس)

ایلوستریتور با قابلیت جدید Objects on Path به‌روزرسانی می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا اشیاء را به‌سرعت روی هر مسیری بچسبانند و مرتب کنند و حرکت دهند. این قابلیت در ترازبندی بخش‌های مختلف انعطاف‌پذیری بیشتری به طراحان می‌دهد. علاوه‌بر‌این، ابزار The Mockup برای نمایش طرح‌ها روی مدل‌های سه‌بعدی، به‌صورت گسترده در‌دسترس قرار گرفته است.

ابزار Generative Expand که برای اولین‌بار در فتوشاپ معرفی شد، اکنون به‌صورت عمومی برای ایندیزاین در‌دسترس قرار دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را برای مطابقت با هر چیدمانی گسترش دهند. همچنین، مدل هوش مصنوعی ویدیویی جدید Firefly، قابلیت Generative Expand را به‌صورت آزمایشی به پریمیر پرو اضافه کرده است. به‌احتمال زیاد مدل ویدیویی Firefly در سال آینده به‌عنوان یکی از ویژگی‌های پایه به همه‌ی برنامه‌های Creative Cloud ادوبی اضافه خواهد شد.

برچسب ها: فتوشاپ ، ادوبی
ارسال به دوستان
مصر میزبان نخستین مسجد کربن‌صفر (+عکس) ۸ گیاه جادویی برای آرامش اعصاب! طرح جدید هواپیما‌های آینده آمریکا با بال و بدنه ترکیبی!(+عکس) حکم سنگین محمود فکری اعلام شد ایران وضع تحریم‌ های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس را محکوم کرد آخرین نظرسنجی‌ ها از انتخابات آمریکا عراقچی: در حال برنامه‌ریزی برای ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشور‌های منطقه هستیم شرکت هفت تپه: پایان قرارداد یا تعلیق از کار و یا برخورد انضباطی در مورد همکار حادثه دیده را تکذیب می‌کنیم کشته شدن ۱۶ نظامی اسرائیلی از آغاز عملیات زمینی در لبنان نتانیاهو: بی‌رحمانه به حزب‌الله حمله می‌کنیم، از جمله در بیروت ترک سیگار حتی در ۷۵ سالگی می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد پیکر شهید نیلفروشان وارد کشور شد فتوشاپ با هوش مصنوعی قدرتمندتر شد؛ حذف خودکار پس‌زمینه و تولید تصاویر با کیفیت بالا (+عکس) آکسیوس: اختلاف بین هریس و بایدن بالا گرفته است انقلاب در درمان بیماری‌های مغزی؛ کنترل مغز با میدان مغناطیسی