۲۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۴۷۷
انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳

شاهین سیاه بدون خلبان پرواز کرد! (+عکس)

شاهین سیاه بدون خلبان پرواز کرد! (+عکس)
«مغز رباتیک» در حال تعبیه در بالگرد آزمایشی UH-60M است. این پیشرفت به این باگلردها اجازه می‌دهد تا بدون توجه به حضور انسان در بالگرد به طور مستقل و خودران عمل کند.

نسل بعدی بالگرد مشهور شاهین سیاه(Black Hawk) بدون خلبان و با یک مغز رباتیک پرواز می‌کند. این پیشرفت به این بالگرد اجازه می‌دهد تا بدون توجه به حضور انسان به طور مستقل عمل کند.

 «مغز رباتیک» در حال تعبیه در بالگرد آزمایشی UH-60M است. این پیشرفت به این باگلردها اجازه می‌دهد تا بدون توجه به حضور انسان در بالگرد به طور مستقل و خودران عمل کند.

به گزارش ایسنا، شرکت سیکورسکی(Sikorsky) زیرمجموعه شرکت لاکهید مارتین(Lockheed Martin) سیستم پرواز خودمختار ALIAS/MATRIX بر روی بالگرد آزمایشی بلک هاوک نصب می‌کند.

مغز رباتیک

ریچ بنتون(Rich Benton) معاون رئیس و مدیرکل شرکت سیکورسکی می‌گوید: یک بالگرد خودران، بار کاری خلبان را کاهش می‌دهد، ایمنی پرواز را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد و به فرماندهان نبرد، برای انجام مأموریت‌های پیچیده در فضای جنگی پر ازدحام در روز یا شب و در هر شرایط آب و هوایی انعطاف‌پذیری قابل توجهی می‌دهد.

شاهین سیاه بدون خلبان پرواز کرد!

سیستم خودران ماتریکس(MATRIX) هسته برنامه «سامانه اتوماسیون کار در کابین خلبان»(ALIAS) دارپا را تشکیل می‌دهد. سیکورسکی به عنوان بخشی از ALIAS در سال ۲۰۲۰، پشتیبانی سخت افزاری و مهندسی را برای افزودن کنترل‌های پرواز با سیم به بالگرد MX ارائه کرد و هنگامی که با سیستم خودران ماتریکس ترکیب شود، بالگرد MX یک نمونه تقریباً دقیق از بالگرد UH-60A سیکورسکی خواهد بود که به صورت خودران هدایت می‌شود.

بلک هاوک در سال ۲۰۲۵ خودمختار می‌شود

سیکورسکی سیستم ماتریکس را در سال ۲۰۲۵ در بالگرد MX ادغام خواهد کرد. این هواپیما DEVCOM را قادر می‌سازد تا کاربردهای عملی و مفاهیم عملیاتی بالقوه یک سامانه استقلال مقیاس‌پذیر را بررسی کند و به بلوغ برساند.

این ارزیابی شامل ارزیابی مجموعه‌های حسگر مختلف برای درک و اجتناب از تهدیدها، موانع و توسعه استانداردها و مشخصات مرتبط با سیستم ماتریکس و یک سیستم کنترل پرواز با سیم است.

قابلیت‌های خودمختار مانند فناوری ماتریکس بخش کلیدی چشم‌انداز «امنیت قرن ۲۱» شرکت لاکهید مارتین است که شامل مدرن‌سازی بالگرد بلک هاوک برای جلوتر بودن از تهدیدات جدید و نوظهور است.

برچسب ها: شاهین سیاه ، خلبان
ارسال به دوستان
اردوغان: سکوت جهان در برابر فاجعه غزه غیرقابل قبول است حال ایرج «پهلوان آواز ایران» خوب است انهدام باند سارقان کابل برق و کشف ۲۵۰ فقره پرونده سرقت منتظر افزایش قابل توجه طول عمر انسان ها در این قرن نباشید سرنوشت نامعلوم اکران فیلم «رکسانا» به دلیل ممیزی‌های تاثیرگذار در داستان برخود مرگبار کامیون با تاکسی/ ۲ دانش آموز فوت کردند پایان مزاحمت های ۲ شرور پرادو سوار نتایج میزان بازدید سریال طوبی در فضای مجازی از طرف صداوسیما ؛ ۳۰ میلیون مخاطب و ۴۰۰ میلیون بازدید سردار ابراهیم رستمی: سلاح قوی تر از بمب هسته ای داریم/ جنگ با آمریکا اجتناب ناپذیر است/ هزینه شلیک یک موشک ۲۰۰ میلیون دلار است/ برای زدن دیمونا مانور انجام دادیم سایه تاریک مسکن بر زندگی کرایه نشین ها/ قدرت خرید مسکن آب رفت کشف لباس های قاچاق از خیابان خزانه اعلام آراء کمیته انضباطی از خانه های لوکس چقدر مالیات گرفته شده؟ ​ثبت‌نام آسان خودروهای وارداتی با حساب وکالتی بانک صادرات ایران برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در سایه رد صلاحیت‌ها