۲۵ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۵۷۱
انتشار: ۲۳:۴۴ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳

کازمدرنیسم؛ جستجویی برای بیان شخصی از طریق هنر انتزاعی(+فیلم و عکس)

کازمدرنیسم؛ جستجویی برای بیان شخصی از طریق هنر انتزاعی(+فیلم و عکس)
کازمدرنیسم یک پروژه هنری تجربی است که با استفاده از روش های علمی و هنری، به دنبال خلق آثار هنری منحصر به فرد و بیان شخصی است.

عصر ایران - کازمدرنیسم (Cosmodernism) یک پروژه هنری میان رشته ای است که توسط کمیل چاپیگا (Kamil Czapiga) در سال 2019 در کاتوویتسه، لهستان آغاز شد. این پروژه ترکیبی از هنر ویدئویی انتزاعی، عکاسی، طراحی صدا، و فعالیت های تجربی و نمایشی را شامل می شود.

کارهای چاپیگا به سرعت در اینترنت محبوب شدند و البته جای شگفتی نیست که چرا: عکس ها و هنر ویدیویی او از واکنش مواد مایع و جامد به صدا، باد، نور و یکدیگر، بسیار جذاب هستند.

ایده اصلی کازمدرنیسم

جستجو برای بیان شخصی از طریق هنر انتزاعی.

ترکیب مشاهده میکروسکوپی و ماکروسکوپی در ترکیب با صداهای ویژه.

استفاده از مواد شیمیایی، رنگ ها، اشیاء و واکنش های جالب از دنیای شیمی و فیزیک برای ساخت ویدیوها.

کازمدرنیسم؛ جستجویی برای بیان شخصی از طریق هنر انتزاعی

روش کار

کمیل چاپیگا از میکروسکوپ و دیگر ابزارهای اپتیکی دقیق در ترکیب با دوربین برای مشاهده و ضبط تصاویر استفاده می کند. در ساخت مجموعه های فیلم میکرو از مکانیزم ها و سامانه های روشنایی شخصی و ویژه استفاده می شود.

چاپیگا به طور مداوم در جستجوی روش های جدید برای مشاهده و ضبط جهان در مقیاس میکرو و فراتر از آن است. به واسطه عدم برخورداری از پیشینه علمی، وی به شهود، تجربه عملی و روش آزمون و خطا متکی بوده است. او تصاویری واقعی و چشمگیر را بدون استفاده از تکنیک های سی جی آی (CGI) و دیجیتالی خلق می کند.

کازمدرنیسم؛ جستجویی برای بیان شخصی از طریق هنر انتزاعی

هدف کازمدرنیسم

ارائه دیدگاهی جدید و غیر منتظره از جهان از طریق هنر انتزاعی.

ترکیب علم و هنر برای خلق آثار هنری منحصر به فرد.

در کل، کازمدرنیسم یک پروژه هنری تجربی است که با استفاده از روش های علمی و هنری، به دنبال خلق آثار هنری منحصر به فرد و بیان شخصی است.

کازمدرنیسم؛ جستجویی برای بیان شخصی از طریق هنر انتزاعی

کازمدرنیسم؛ جستجویی برای بیان شخصی از طریق هنر انتزاعی

ارسال به دوستان
آیا چین به دنبال میانجیگری میان ایران و اسرائیل است؟ نیم قرن خیاطی با یک اتو! قیمت لبنیات دوباره گران شد/ افزایش قابل توجه قیمت ها تجدید دیدار با آتیلا پسیانی در خانه هنرمندان تهران بازتاب پیروزی مقتدرانه ایران مقابل قطر در رسانه عراقی دود و دم واردات تنباکو در اقتصاد ایران توضیحات همتی درباره کاهش نرخ سود بانکی ؛ به حساب مردم دست نمی‌زنیم رئیس سازمان صداوسیما: از کوچ برنامه «کتاب‌باز» به شبکه نمایش خانگی استقبال می‌کنیم فهرستی برای عذرخواهی صدا و سیما : از صدای چند ثانیه ای خواننده زن تا انهدام چند ساله رسانه ملی سخنگوی دولت : مجبور شدیم پروازهای خود را محدود کنیم؛ راه دیگری نداریم ایران خودرو: آغاز تحویل ری‌را به مشتریان از ابتدای آذرماه/ سورن گازسوز توربو، تارا جوانان و رانا با گیربکس اتوماتیک شش سرعته می آید عراقچی در دیدار وزیر خارجه اردن: به اقدام جمعی کشور‌های منطقه برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ نیاز داریم رهبر انقلاب امام جمعه جدید زنجان را منصوب کردند چرا در صادرات خودرو موفق نیستم؟  آیا آمریکا می تواند به سلطه چین در بازار انرژی خورشیدی پایان دهد؟