۲۵ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۵-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۶۶۴
انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۵-۰۷-۱۴۰۳

۵ راهکار روانشناسی برای رفتار بالغانه و موفقیت در روابط

۵ راهکار روانشناسی برای رفتار بالغانه و موفقیت در روابط
با کمک این نکات روانشناسی می‌توانید در هر موقعیتی فردی بالغ و موفق باشید.

در واقع این طرز فکر افراد است که به آنها اجازه می‌دهد در هر شرایطی رفتاری بالغانه از خود نشان دهند و موفق باشند.

به گزارش فرارو به نقل از تایمز اینترتینمنت، اکثر افراد موفق در دنیا یک وجه مشترک دارند؛ این افراد در حالی که ریسک می‌کنند، از تجربیات خود نیز یاد می‌گیرند. این بلوغ فکری و رفتاری به مرور زمان در تمام جنبه‌های زندگی آنها تأثیر می‌گذارد. این نکات روانشناسی به منظور کمک به رشد فردی، مدیریت بهتر زندگی و روابط اجتماعی جمع آوری شده‌اند.

افکار و اهداف خود را با تمام دنیا در میان نگذارید

خلیل جبران، نویسنده مشهور می‌گوید: «سفر کن و به کسی نگو، عاشقانه زندگی کن و به هیچکس نگو، شاد زندگی کن و به هیچکس نگو، مردم چیز‌های زیبا را خراب می‌کنند.» در حالی که خلیل جبران چندین دهه پیش این موضوع را مطرح کرد، سخنان حکیمانه او درباره دنیای امروزی نیز صادق هستند. بهتر است اهداف و برنامه‌های مهم زندگی پیش خودتان نگه داشته شوند. حقیقت این است که گروه بزرگی از اطرافیان شما اهمیتی به این ایده‌ها و تصمیمات نمی‌دهند و در شرایط بدتر حتی ممکن است شکست شما را بخواهند.

حتی پژوهشات علمی نیز ثابت کرده است تمام مردم برای یکدیگر آرزوی موفقیت ندارند. بر اساس پژوهشی در دانشگاه نیویورک، دانش‌آموزانی که پیش از آغاز یک کار اهداف خود را فاش می‌کردند، نسبت به کسانی که اهداف و برنامه‌های خود را با دیگران در میان نمی‌گذاشتند، بیشتر در معرض شکست بودند. افرادی که پیش از آغاز یک کار درباره اهداف خود صحبت می‌کنند دچار احساس موفقیت کاذب می‌شوند. مغز صحبت کردن درباره اهداف را همانند رسیدن به آن پردازش می‌کند. با حضور احساس موفقیت کاذب فرد ممکن است هیچوقت کار مد نظر خود را آغاز نکند و در نهایت شکست بخورد.

نگرشی مثبت نسبت به زندگی داشته باشید

به جای گله و شکایت درباره چیز‌هایی که ندارید یا چیز‌هایی که مخالف سلیقه شما هستند، بهتر است زندگی را همانطور که هست بپذیرید. برای داشته‌های خود سپاسگزار باشید و قدر کوچک‌ترین داشته‌هایتان را نیز بدانید. این کار به شما کمک می‌کند تا ذهنیت و دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی داشته باشید؛ شادتر، با رضایت و آرامش درونی بیشتری به زندگی خود برسید. بلوغ واقعی در شادی و حفظ آرامش است؛ حتی زمانی که همه چیز مطابق میل شما اتفاق نمی‌افتد.

کمتر واکنش نشان دهید، بیشتر پاسخ دهید

افراد موفق، رهبران خوب و افراد بالغ همین کار را انجام می‌دهند! برای اینکه شبیه آنها باشید، لازم است یاد بگیرید کمتر واکنشات هیجانی نشان دهید. در عوض، عاقلانه به موقعیت‌ها و افراد، چه در زندگی حرفه‌ای و چه شخصی، پاسخ دهید. نیازی نیست افکار و دیدگاه درونی شما را بدانند. همه افراد خیر شما را نمی‌خواهند، بنابراین وقتی یاد می‌گیرد واکنش‌های خود را کنترل کند، دیگران نمی‌توانند به این راحتی شما را تحت تأثیر قرار دهند. رفتار و واکنش‌های عاقلانه کلید طلایی بلوغ هستند!

حتی در شرایط چالش برانگیز نیز آرام و خونسرد باشید

ذهن هر فرد می‌تواند بزرگترین دوست یا دشمن او باشد؛ بنابراین مهم است که ذهنتان را کنترل کنید. یک فرد بالغ هرگز اجازه نمی‌دهد دیگران و شرایط بیرونی او را کنترل کنند. در عوض، او آرام می‌ماند و کار درست را انجام می‌دهد، حتی اگر سختو غیرممکن به نظر برسد. به یاد داشته باشید، در حالی که همه فکر می‌کنند کنترل کردن دیگران نشان دهنده قدرت است، کنترل خود یک قدرت واقعی است!

در جمع افراد مثبت اندیش و همفکر باشید

افراد نزدیک به شما تأثیر زیادی بر روی رفتار و دیدگاه‌هاتان دارد؛ بنابراین باید دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنید. یک راه آسان برای ایجاد تغییری اساسی در رفتار، افکار و رسیدن به موفقیت انتخاب یک گروه دوستی مناسب است. دوستان و اطرافیان شما تأثیر بسیار زیادی بر روی زندگی شما می‌گذارند؛ بنابراین انتخاب دوستانی موفق، تلاشگر و خوشبین شما را هم به چنین فردی تبدیل می‌کند.

برچسب ها: رفتار بالغ ، روابط
ارسال به دوستان
اگر می‌خواهید افراد بیشتری را به خود جذب کنید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید راهکار تشخیص مطالب علمی از غیرعلمی ۵ راهکار روانشناسی برای رفتار بالغانه و موفقیت در روابط ۱۳ علامت که نشان می‌دهد روان سالمی ندارید نگاهی به تاریخچه ساخت راه آهن سراسری در ایران و آغاز مدرن سازی کشور (+عکس) عکس های قدیمی و دیده نشده از آرامگاه اولیه فردوسی در 100 سال قبل! قدیمی‌ترین رودخانه دنیا کجاست؟ رودی با قدمت میلیون‌ها سال (+عکس) ده «کلبه» برتر دنیا که در سال ۲۰۲۲ ساخته شدند (+عکس) بازگشت ویروس منقرض‌شده: چگونه انتشار تصادفی موجب دنیاگیری آنفلوانزا روسی ۱۹۷۷ شد؟ (+عکس) با این بازی‌ها تفریح کنید و درمان شوید! ریشه نام هریک از روزهای هفته در زبان انگلیسی چیست؟ (+عکس) سیمای اصیل یک ویلای مدرن در «لاریجان» که برندۀ جایزه معماری شد(+عکس) حقایقی در باره لوله‌های موش‌رو و گربه‌رو در عمارت‌های اعیانی! / لوله‌کشی آب با تنبوشه‌های سفالی سلبریتی‌های مسلمان؛ از اولین بازیگر مسلمان برنده اسکار تا سوپرمدل مصری (+عکس) ۷ ویژگی دوستانی که نمی‌خواهند شما در زندگی موفق شوید