۲۵ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۵-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۸۱۶
انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۵-۰۷-۱۴۰۳

گفتگوی تلفنی پزشکیان و سلطان عمان

گفتگوی تلفنی پزشکیان و سلطان عمان
پزشکیان ارتقا و تعمیق روابط با عمان را جزو اولویت‌های سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با همسایگان برشمرد و افزود: تقویت روابط دوستانه و صمیمی میان کشورهای منطقه و نیز گسترش همکاری‌های منطقه‌ای ضامن رسیدن به یک نگاه و زبان مشترک برای حل مسائل منطقه ما به عنوان بستر توسعه جمعی کشورها و ارتقای رفاه، آرامش و آسایش ملت‌های ما است.
سران ایران و عمان در گفتگوی تلفنی مسائل منطقه به ویژه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و نیز روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان ظهر امروز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «هیثم بن طارق» سلطان عمان در پاسخ به ابراز خشنودی وی نسبت به روابط حسنه و مستحکم دو کشور و ابراز تمایل برای گسترش و تعمیق این روابط، متقابلا روابط صمیمی تهران-مسقط را باعث خرسندی خود دانست و بر عزم کشورمان برای تقویت بیش از پیش تعاملات فیمابین تاکید کرد.
 
رئیس جمهور ارتقا و تعمیق روابط با عمان را جزو اولویت‌های سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با همسایگان برشمرد و افزود: تقویت روابط دوستانه و صمیمی میان کشورهای منطقه و نیز گسترش همکاری‌های منطقه‌ای ضامن رسیدن به یک نگاه و زبان مشترک برای حل مسائل منطقه ما به عنوان بستر توسعه جمعی کشورها و ارتقای رفاه، آرامش و آسایش ملت‌های ما است.
 
 پزشکیان تقویت برادری میان کشورهای مسلمان منطقه را علاوه بر توصیه دینی و اعتقادی مبتنی بر سیره رسول گرامی اسلام (ص)، ضرورت مقطع مهم کنونی دانست و گفت: اگر ما کشورهای اسلامی با یکدیگر ید واحده باشیم، رژیم صهیونیستی جرأت نخواهد کرد اینگونه راحت جنایت کند و آمریکا و کشورهای غربی نیز از او حمایت کنند.
 
رئیس جمهور ضمن قدردانی از مواضع اصولی عمان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، خواستار اعمال فشار بیشتر به حامیان رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن ماشین کشتار و جنایت این رژیم شد.
 
«هیثم بن طارق» نیز در این گفتگوی تلفنی با قدردانی و حمایت از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه از جمله درباره غزه و لبنان و بر ضرورت پرهیز از اعمال استانداردهای دوگانه در برخورد کشورهای غربی با این مسئله تاکید کرد.
 
سلطان عمان حمایت از حقوق مردم مظلوم غزه و لبنان را جزو اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی کشورش برشمرد و تصریح کرد: عمان همواره تاکید کرده که استمرار حمایت کشورهای غربی از جنایات اسرائیل، به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.
برچسب ها: پزشکیان ، سلطان عمان
ارسال به دوستان
شادی رضایی: تلاش می‌کنیم تیمی درخور پرسپولیس بسازیم قهرمان آسیا در آستانه سقوط؛ هشتگ اخراج سرمربی تیم ملی قطر داغ شد شکست سنگین پروژه گران‌قیمت عربستان؛ مانچینی در آستانه اخراج سفیر ایران در کابل: خبر جان باختن ده‌ها اتباع غیر قانونی در مرز سراوان صحت ندارد مسی در تعقیب رونالدو: با شکستن رکورد علی دایی، به جایگاه دوم رسید یک کارشناس بازار مسکن: دوره انتظار برای خرید مسکن با حق مسکن فیش حقوقی ۵۸۰ سال است! مسی: تا زمانی که احساس خوبی داشته باشم، به بازی ادامه می‌دهم دغدغه‌های مالی قهرمان پرتاب وزنه؛ از اجاره خانه تا هزینه‌های اردو استقلال به دنبال سرمربی جدید؛ سه گزینه در آستانه انتخاب مهم رفتن به جام جهانی است/ مربی تیم ملی حتما نباید محبوب‌القلوب باشد پروژه‌ی جدید سهراب پورناظری با بیش از ۱۴۰ هزار بیننده، به اتمام می‌رسد تغییرات کارساز قلعه‌نویی، کلید پیروزی پرگل برابر قطر قبل از این سن اقدامات پیشگیری از پوکی استخوان انجام شود اعلام تعداد نظامیان مجروح ارتش اسرائیل از ابتدای جنگ ورود یک میلیون تبعه افغانستانی به ایران در شش ماهه اول ۲۰۲۴