۲۶ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۶-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۶۰۹۹
انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۶-۰۷-۱۴۰۳

رقیب «ایکس» اسباب بازی فروش شد!

رقیب «ایکس» اسباب بازی فروش شد!
شبکه اجتماعی ماستودون که رقیب غیرمتمرکز «ایکس» (توییتر سابق) است، برای تامین مالی توسعه خود، فروش محصولاتش را در قالب عروسک‌های ماستودون‌ دوست داشتنی و پولیشی آغاز کرد.
اگر شبکه‌های اجتماعی کد ‌باز و غیرمتمرکز را دوست دارید که قدرت را به جای میلیاردرها، در دستان مردم قرار می‌دهند، می‌توانید با خرید اسباب‌بازی از این آرمان حمایت کنید.
 
به گزارش ایسنا، شبکه اجتماعی ماستودون که رقیب غیرمتمرکز «ایکس» (توییتر سابق) است، برای تامین مالی توسعه خود، فروش محصولاتش را در قالب عروسک‌های ماستودون‌ دوست داشتنی و پولیشی آغاز کرد.
 
پس از یک نظرسنجی که نشان داد بیش از ۶۷۰۰ کاربر ماستودون حاضر هستند محصولات این شرکت را خریداری کنند، این شرکت در سال گذشته اعلام کرد هزینه اقدامات توسعه‌ای را با فروش محصولات تامین خواهد کرد. اندکی بعد، ماستودون نمونه آزمایشی از محصولات مانند ماگ را عرضه کرد که به سرعت فروش رفت. اکنون، عروسک پولیشی ماستودون به قیمت ۴۵ دلار موجود است. این محصولات فعلا فقط در اتحادیه اروپا عرضه شده است و ارسال آن به آمریکا، به دلیل توفان‌ها اخیر، به تعویق افتاده است.
 
چند ساعت پس از آغاز عرضه، ماستودون ۱۷۶ عروسک فروخت و تا پایان روز، فروش این شرکت به ۲۰۰ عدد رسید.
 
بر اساس گزارش تِک کرانچ، تصور اینکه این شبکه اجتماعی کوچک چگونه می‌تواند پول کافی برای رقابت با غول‌هایی مانند «ایکس» جمع کند، همچنان دشوار است.
 
ماستودون که نامش را از یک نژاد ماموت منقرض شده گرفته است، با داشتن هشتگ و بحث‌های سیاسی، از بسیاری از جهات شبیه «ایکس» است. اما در حالی که «ایکس» و فیس‌بوک توسط یک شرکت اداره می‌شوند، ماستودون در هزاران سرور رایانه نصب شده و توسط ادمین‌های داوطلبی اداره می‌شود که سیستم‌هایشان  را در یک فدراسیون جمع کرده‌اند. افراد، پست‌ها و لینک‌ها را در سرورهای خودشان یا سرورهای ماستودون یا با کاربران در سرورهای دیگری که در این شبکه رو به رشد وجود دارد، مبادله می‌کنند. ماستودون، حاصل تلاش اوژن روچکو، برنامه نویس آلمانی جوان است و تولد این پلتفرم، نتیجه تمایل روچکو برای ایجاد فضای عمومی بود که فراتر از کنترل یک نهاد باشد.
برچسب ها: اسباب بازی ، بازی
ارسال به دوستان
راز رفتن رونالدو به النصر فاش شد: رقابت با مسی نتانیاهو: یحیی السنوار به دست نظامیان ما ترور شد ژاپن ایرلاینز با هویتی نو به استقبال آینده می‌رود (+عکس) کامبک شیرین استقلال خوزستان مقابل مس رفسنجان عکسی دیده نشده از جوانی یحیی سنوار گوترش: مردم نوار غزه با سطوح فاجعه‌ باری از گرسنگی مواجه هستند/ گذرگاه‌ ها باید فوراً باز شوند نشریه مارکا حکم را صادر کرد: مسی بهترین است (+فیلم) کشف شگفت‌انگیز پزشکی: مردی با سه آلت تناسلی! اتفاق عجیب در پرواز سریلانکا ایرلاینز : کمک خلبان که از دستشویی برگشت، خلبان او را از کابین اخراج کرد ناسا برای حل مشکل قدیمی در کره ماه جایزه ۳ میلیون دلاری تعیین کرد یحیی سنوار کیست؟ «طرح بزرگ خدا: جنگ کافران با مؤمنان»؛ آیت‌الله میرباقری: در وضعیتی مثل جنگ خندق هستیم حواشی استقلال ادامه دارد؛ حسینی از دور به تیمش روحیه داد (+عکس) کمیته انضباطی استقلال درباره حسینی تصمیم‌گیری می‌کند ۵ کشته و ۲۴ زخمی؛ جدیدترین تلفات ارتش اسرائیل در جبهه لبنان