۲۷ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۷-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۶۲۰۵
انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۷-۰۷-۱۴۰۳

فقر چندبعدی بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان

فقر چندبعدی بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان
این تحقیق آماری وضعیت فقر چندبعدی را در ۱۱۲ کشور جهان که سکونتگاه ۶.۳ میلیارد نفر است، بررسی کرده و نشان می‌دهد، ۱.۱ میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر حاد زندگی می‌کنند و ۴۰ درصدِ آن‌ها در کشورهایی زندگی می‌کنند که شاهد درگیری، جنگ یا امنیت و آرامش شکننده هستند.
تازه‌ترین به روز رسانی شاخص جهانی فقر چند بعدی (MPI) نشان می‌دهد که ۱.۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان در فقر چندبعدی زندگی می‌کنند که نزدیک به نیم میلیارد نفر از آنها در کشورها و مناطق درگیر جنگ و ناآرامی زندگی می‌کنند.
 
به گزارش ایسنا، گزارش امسالِ شاخص جهانی فقر چند بعدی (MPI) که به طور مشترک توسط برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و ابتکار توسعه انسانی و فقر آکسفورد (OPHI) مستقر در دانشگاه آکسفورد تهیه شده است، روز گذشته (پنجشنبه) منتشر شد.
 
این تحقیق آماری وضعیت فقر چند بعدی را در ۱۱۲ کشور جهان که سکونتگاه ۶.۳ میلیارد نفر است، بررسی کرده و نشان می‌دهد، ۱.۱ میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر حاد زندگی می‌کنند و ۴۰ درصدِ آن‌ها در کشورهایی زندگی می‌کنند که شاهد درگیری، جنگ یا امنیت و آرامش شکننده هستند.
 
«آخیم اشتاینر»، مدیر برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد، می‌گوید: درگیری ها در سال‌های اخیر تشدید و افزایش یافته است، تلفات به اوج جدیدی رسیده است، میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند و این موارد باعث اختلال گسترده در زندگی و معیشت مردم شده است.
 
کشورهای در حال جنگ از هر ۱۰ شاخص فقر چند بعدی، محرومیت بالاتری را نسبت به سایر کشورها تجربه می‌کنند. برای مثال؛ در کشورهای متأثر از درگیری، از هر چهار نفر فقیر یک نفر به برق دسترسی ندارد، در حالی که در مناطق با ثبات‌تر، از هر ۲۰ نفر یک نفر به برق دسترسی ندارد.
 
تفاوت‌های مشابهی در زمینه‌هایی مانند آموزش کودکان (۱۷.۷ درصد در مقابل ۴.۴ درصد)، تغذیه (۲۰.۸ درصد در مقابل ۷.۲ درصد) و مرگ و میر کودکان (۸ درصد در مقابل ۱.۱ درصد) بین این مناطق مشهود است.
 
به گزارش یورونیوز، کاهش فقر در کشورهایی که بیشترین آسیب را از درگیری‌ها متحمل شده‌اند، کمترین میزان را نشان می‌دهد، جایی که فقر اغلب بالاترین میزان را دارد.
 
این گزارش حاکیست که، بیش از نیمی از ۱.۱ میلیارد فقیرِ جهان را کودکان زیر ۱۸ سال (۵۸۴ میلیون نفر) تشکیل می‌دهند. در سطح جهان، ۲۷.۹ درصد از کودکان در فقر زندگی می‌کنند، در حالی که این نرخ در میان بزرگسالان ۱۳.۵ درصد است. همچنین، بخش بزرگی از ۱.۱‍ میلیارد انسان فقیر فاقد سرویس بهداشتی کافی (۸۲۸ میلیون نفر) و مسکن (۸۸۶ میلیون نفر) هستند.
برچسب ها: فقر ، جمعیت جهان
ارسال به دوستان
شمار کشته شدگان شرکت چدن سازی کاشان به چهار نفر رسید علم‌الهدی : معنای وفاق، یکی شدن دین‌دار و بی‌دین نیست/ متأسفانه سخنگوی دولت گفته «سیاست دولت در مقابل مسئله حجاب سیاست سلبی نیست» آتش سوزی در انبار هزار متری پالت در اصفهان ادعای یدیعوت آحارانوت : پیکر سنوار به مکانی مخفی در اسرائیل منتقل شده فرمانده نیروی دریایی ارتش : وظیفه ما حمایت بی قید و شرط از جبهه مقاومت است نخست وزیر لبنان : از اظهارات قالیباف تعجب می‌کنیم و آن را مداخله آشکار در امور لبنان می‌دانیم/ المیادین به نقل از منبع ایرانی: آنچه از قالیباف درباره آتش‌بس در لبنان نقل شده درست نیست امام جمعه تهران: صهیونیست ها در همه جنگ ها با لبنان شکست خورده اند / منتظر معجزه مقاومت باشید فردا شنبه، آخرین مهلت ثبت نام در آزمون ارشد ۱۴۰۴ مقام ارشد حماس شهادت یحیی السنوار را تایید کرد امام جمعه بجنورد: حمایت ایران از مردم‌ غزه و لبنان تکلیف قانونی و انسانی است قالیباف در گفتگو با روزنامه فیگارو: حمایت از هر تصمیم مجلس، دولت و مقاومت لبنان/ آمریکا و اسراییل از بعد انقلاب دنبال براندازی جمهوری اسلامی بوده اند/ حماس در ۷ اکتبر از ۷۵ سال جنایت علیه مردمش دفاع کرد ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید فروش ۵۰۰۰ تن چای دبش / ۴۵ میلیارد تومان اموال کوروش کمپانی به مزایده می‌رود ایماژ آراییِ باکیفیت هشدار نارنجی ورود هوای سرد،‌ سیلاب و طغیان رودخانه ها