۲۹ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۸-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۶۵۲۹
انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۸-۰۷-۱۴۰۳

اولین خانه کوچک 60 ضلعی و 29 متری جهان! (+تصاویر)

اولین خانه کوچک 60 ضلعی و 29 متری جهان! (+تصاویر)
خانه گنبد مینی دارای یک طرح بندی نسبتا باز با یک در ورودی است که به فضای اصلی نشیمن منتهی می شود.

عصر ایران - «گنبد مینی» (Mini Dome) اولین خانه کوچک شصت مثلث وجهی (Pentakis Dodecahedron) یا 60 ضلعی در جهان است. این یک خانه گنبد ژئودزیک است که برای حداکثر استفاده از فضای محدود ایجاد شده و به عنوان یک واحد اجاره ای منحصر به فرد برای تعطیلات عمل می کند. همچنین، این خانه کوچک قرار است در آینده به صورت کیت توپی پایه برای فروش عرضه شود.

گنبد مینی؛ اولین خانه کوچک 60 ضلعی جهان

گنبد مینی: خانه‌ای کوچک و کارآمد با امکانات کامل

گنبدهای ژئودزیک در ابتدا توسط معمار باکمینستر فولر محبوب شدند و از مثلث های به هم پیوسته تشکیل شده اند. گنبدها اغلب توسط علاقه مندان به گلخانه ها و خانه های دوستدار محیط زیست ترجیح داده می شوند. خانه گنبد مینی توسط جاشوا تولبرگ طراحی شده است و شامل یک توپی فولادی جوشکاری شده و پایه های چوبی است. این خانه توسط یک پایه ستون پشتیبانی می شود و همچنین عایق بندی عالی دارد.

داخل گنبد حدود 29 متر مربع مساحت دارد و دو طبقه را در بر می گیرد. این خانه دارای یک طرح بندی نسبتا باز با یک در ورودی است که به فضای اصلی نشیمن منتهی می شود. فضای نشیمن دارای پنجره های مثلثی است و فضای داخلی خانه با شکل منحصر به فرد خود بسیار جذاب است.

گنبد مینی؛ اولین خانه کوچک 60 ضلعی جهان

طرح بندی به طرز ماهرانه ای انجام شده است تا دیوارهای منحنی را در خود جای دهد و شامل یک مبل تختخواب شو و یک میز ناهارخوری برای دو نفر است. یک بخش مرکزی به عنوان آشپزخانه، حمام و اتاق خواب عمل می کند. همچنین، این خانه دارای یک تلویزیون است. آشپزخانه به یک یخچال فریزر، سینک، قهوه ساز، مایکروویو، توستر و تعدادی کابینت مجهز است. در حالی که حمام شامل یک دوش و توالت می شود.

از طریق یک پلکان مارپیچی جمع و جور می توان به اتاق خواب دسترسی داشت که در اصل یک اتاق زیر شیروانی ساده با تختی دو نفره است. همچنین، فضای کافی برای ایستادن به صورت عمودی وجود دارد. امکان اجاره خانه گنبد مینی از طریق وب سایت Airbnb وجود دارد. افزون بر این، تولبرگ قصد دارد کیت توپی پایه این خانه را در سال 2025 و با قیمت 15000 دلار آمریکا روانه بازار کند.

گنبد مینی؛ اولین خانه کوچک 60 ضلعی جهان

گنبد مینی؛ اولین خانه کوچک 60 ضلعی جهان

گنبد مینی؛ اولین خانه کوچک 60 ضلعی جهان

گنبد مینی؛ اولین خانه کوچک 60 ضلعی جهان

گنبد مینی؛ اولین خانه کوچک 60 ضلعی جهان

گنبد مینی؛ اولین خانه کوچک 60 ضلعی جهان

برچسب ها: خانه ، گنبد
ارسال به دوستان
حزب الله: مقاومت، نتانیاهو را بدون مجازات رها نخواهد کرد ظریف: وفاق با ۵۰ درصدی که رأی ندادند بیش از بقیه لازم است/ رمز بقای ایران، پایداری مردم است؛ کت تن مردم است/ الان با نسل بعدی نمی‌توانیم گفتگو کنیم فرانسه به اوکراین جنگنده‌های میراژ ارسال می کند منبع آگاه: سنوار ۱۸ روز در رفح در حال مبارزه بود تل‌ آویو: کسی در حمله به منزل نتانیاهو آسیب ندید اشتباه هولناک در نظام بهداشتی آمریکا؛ پیگیری پرونده بیمار مرگ‌مغزی که هنگام جراحی اهدای عضو زنده شد رییس پلیس راهور و فتای تهران بزرگ، سردار شدند کمک ریاضی به حفظ اسرار حرفه‌ای «ریچارد برانسون» برای بار دوم به لبه فضا سفر می‌کند کتاب «تروریسم رسانه‌ای» منتشر شد ابتلای یک کودک ۱۰ ساله به دیفتری در آلمان/ هشدار متخصصان در مورد واکسیناسیون علیه این بیماری ابداع پلاستیکی که ۱۵ برابر سریع‌تر از کاغذ در دریا تجزیه می‌شود ایران: ارتباطی با پهپادی که اقامتگاه نتانیاهو را هدف قرار داد نداریم زنگ خطر افزایش مصرف سیگار و قلیان در ایران؛ ۵۰ هزار مرگ سالانه نمایش سنگ‌ نوشته باستانی ۳۰۰۰ ساله در تاق‌بستان