۲۹ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۹-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۶۶۸۱
انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۹-۰۷-۱۴۰۳
در واکنش به اظهارات مقامات غربی درباره مالکیت جزایر سه گانه

قالیباف : دولت فورا قانون توسعه‌ جزایر ایرانی را عملیاتی کند

قالیباف : دولت فورا قانون توسعه‌ جزایر ایرانی را عملیاتی کند
اتحادیه اروپا  و برخی از کشورهای تاثیرگذار در آن اتحادیه نیز، خود را از کشورهایی مستقل و دارای اراده، به بازیگرانی گوش به فرمان رژیم صهیونیستی و توجیه‌گرِ نسل‌کشیِ آن رژیم  در غزه و لبنان تنزل داده‌اند. 
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت محترم می خواهیم هرچه سریعتر مقدماتِ اجرایی شدنِ ماده‌ی 61  قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور را برای توسعه‌ی این جزایرِ ایرانی فراهم کند.
 
به گزارش عصر ایران؛ قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی یکشنبه ۲۹ مهرماه با رد ادعای اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه و مالکیت غیر ایرانی آن خاطر نشان کرد: شورای همکاری کشورهای خلیج فارس به جای آنکه توان خود را صرف توقف ماشین جنگیِ رژیم صهیونیستی کند، همچنان به طرح ادعاهای بی اساس درباره‌ی تمامیت ارضیِ جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.
 
وی افزود:  اتحادیه اروپا  و برخی از کشورهای تاثیرگذار در آن اتحادیه نیز، خود را از کشورهایی مستقل و دارای اراده، به بازیگرانی گوش به فرمان رژیم صهیونیستی و توجیه‌گرِ نسل‌کشیِ آن رژیم  در غزه و لبنان تنزل داده‌اند. 
 
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتحادیه اروپا و سایر گزافه‌گویان بدانند که جزایر سه گانه‌ی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پاره‌ی تن ایران هستند و کسی جرأت نخواهد داشت که خلافِ این اصلِ مسلم اقدامی انجام دهد  و برای موجودیتِ خودشان بهتر است که اراده‌ی ملت ایران را برای تثبیتِ این اصل موردِ آزمون قرار ندهند.

 

ارسال به دوستان