۲۹ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۹-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۶۷۰۶
انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۹-۰۷-۱۴۰۳

انتقاد دولت نتانیاهو از احزاب مخالف: سران اپوزیسیون اسرائیل از تلاش ایران برای ترور نتانیاهو راضی اند!

انتقاد دولت نتانیاهو از احزاب مخالف: سران اپوزیسیون اسرائیل از تلاش ایران برای ترور نتانیاهو راضی اند!
حزب لیکود گفته سران اپوزیسیون اسرائیل حتی یک کلمه در محکومیت حمله پهپادی به ویلای نتانیاهو و تلاش برای ترور نخست وزیر اسرائیل نگفته اند و این سکوت به معنای موافقت و همراهی آنها با این اقدام است.

حزب دست راستی "لیکود" از احزاب مخالف حکومت اسرائیل به دلیل آنچه که " محکوم نکردن تلاش ایران برای ترور نخست وزیر" خوانده، انتقاد کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از "تایمز اسرائیل"، حزب حاکم لیکود رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو، "یائیر لاپید" رهبر اپوزیسیون و بنی گانتز، رئیس اتحاد ملی را به دلیل عدم محکومیت حمله پهپادی روز شنبه به اقامتگاه نخست وزیر در "قیساریه" ( قیصریه) مورد انتقاد قرار داد و گفت که "سکوت آنها مانند تایید و موافقت با این اقدام است."

گفتنی است صبح روز شنبه (دیروز) یک پهپاد انتحاری به ویلای شخصی نتانیاهو در قیصریه حمله کرده و طبق گزارش ها ویلا را مورد اصابت قرار داد. 

مقامات رژیم صهیونیستی در ابتدا مدعی شدند که در لحظه حمله نتانیاهو و خانواده اش در ویلا نبوده اند، اما برخی گزارش ها حاکی است نتانیاهو و خانواده اش در لحظه حمله در ویلا بوده اند و هنگام به صدا درآمدن آژیر خطر، به پناهگاه گریخته اند.

نتانیاهو معمولا روزهای شنبه را که تعطیلات آخر هفته در اسرائیل محسوب می شود، به این ویلا می رود.

نتانیاهو دیروز ایران را متهم به تلاش برای ترور خود کرد. نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل و وزارت خارجه ایران این اتهام را رد کرده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله پهپادی را بر عهده نگرفته است. حمله ای که طبق گزارش رسانه های اسرائیلی ناشی از ضعف جدی در عملکرد سامانه های پدافندی و میزان بالای نفوذپذیری آنهاست.

سخنگوی حزب لیکود اسرائیل در واکنش به عدم اظهار نظر مخالفان سیاسی نتانیاهو گفت: "بیش از 24 ساعت از سوء قصد ایران به نخست وزیر اسرائیل می گذرد و یائیر لاپید و بنی گانتز سران اپوزیسیون حتی یک کلمه در محکومیت دشمنان ما منتشر نکرده اند."

او ادامه داد:" مایه شرمساری است که در لحظه حقیقت، آنها (اپوزیسیون) نتوانسته‌اند بر سیاست‌های کوچک و منیت‌های بزرگ خود غلبه کنند." و لاپید و گانتز را متهم به انتخاب سکوت به جای ارائه یک جبهه متحد علیه دشمنان اسرائیل کرد.

سخنگوی لیکود افزود:" "آنها سکوت را انتخاب کردند و همانطور که می دانیم سکوت مانند توافق است. اما واقعا مهم نیست. با یا بدون حمایت آنها، اسرائیل به پیروزی ادامه خواهد داد."

گفتنی است در حالی نتانیاهو و کابینه دست راستی اسرائیل ایران را متهم به دست داشتن در این حمله می کند که واقعیت این حمله پهپادی هنوز در پرده ابهام است و هیچ گروهی از جمله حزب الله لبنان، مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته اند.

برخی ناظران می گویند در آستانه اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران، تاکید رژیم اسرائیل به تلاش ایران برار ترور نتانیاهو، مشکوک و ممکن است سناریویی برای گام های احتمالی اسرائیل علیه ایران باشد.

مقامات امنیتی اسرائیل مدعی اند 3 پهپاد صبح روز شنبه از لبنان نفوذ کردند و با وجودی که 2 پهپاد از سوی بالگردهای اسرائیلی رهگیری و منهدم شدند اما یک پهپاد ظاهرا از دید آنها پنهان مانده و بدون اینکه رهگیری شود و آژیر خطر را به صدا درآورد به مسیر خود در عمق اسرائیل ادامه داده و به 70 کیلومتری از مرز با لبنان و شهرک اعیانی قیساریه (قیصریه) بین تل آویو و حیفا رسیده است.

انتقاد دولت نتانیاهو از احزاب مخالف: سران اپوزیسیون اسرائیل از تلاش ایران برای ترور نتانیاهو راضی اند!

جایی که نتانیاهو یک ویلای شخصی دارد و عموما در اواخر وقت روز جمعه برای گذراندن تعطیلات روز شنبه به آنجا می رود.

با وجود ادعای مقامات رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه نتانیاهو در لحظه حمله در ویلا حضور نداشته، اما برخی گزارش ها و خبرنگاران مستقر در تل آویو می گویند نتانیاهو در لحظه حمله در آنجا بوده و به پناهگاه رفته است.

ساعاتی پس از حمله پهپادی دیروز ؛ ویدئویی از نتانیاهو در رسانه های اسرائیلی پخش شد که در آن نخست وزیر اسرائیل با اشاره به اینکه زنده و سالم است، بار دیگر با زبان تهدید از ادامه جنگ تا پیروزی کامل سخن به میان آورد.

انتقاد دولت نتانیاهو از احزاب مخالف: سران اپوزیسیون اسرائیل از تلاش ایران برای ترور نتانیاهو راضی اند!

ارسال به دوستان