۳۰ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۲۹-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۶۸۳۴
انتشار: ۱۸:۰۱ - ۲۹-۰۷-۱۴۰۳

همه چیز درباره سریال «صد سال تنهایی» محصول جدید نتفلیکس

همه چیز درباره سریال «صد سال تنهایی» محصول جدید نتفلیکس
نتفلیکس از عرضه فصل اول از سریال «صد سال تنهایی» بر اساس رمان نوشته گاربریل گارسیا مارگز در اواخر پاییز خبر داد.

کمپانی نتفلیکس از عرضه فصل اول از سریال «صد سال تنهایی» بر اساس رمان نوشته گاربریل گارسیا مارگز در اواخر پاییز خبر داد.

به گزارش ایسنا، این اقتباس از شاهکار ادبی گابریل گارسیا مارکز نویسنده بزرگ کلمبیایی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدات تاریخ نتفلیکس در آمریکای لاتین است و از ماه مه تا دسامبر ۲۰۲۳ در ۱۵ شهر مختلف فیلم‌برداری شده است. تولید این سریال شامل بازیگران عمدتاً نوظهور، یک تیم چند صد نفره و بیش از ۲۰ هزار سیاهی لشکر بوده است.

لاورا مورا، کارگردان کلمبیایی که در سال ۲۰۲۲ با فیلم «پادشاهان جهان» برنده جایزه صدف طلایی بهترین فیلم در جشنواره سان سباستین شد، سه قسمت از فصل اول را کارگردانی کرده است، در حالی که الکس گارسیا لوپز، سینماگر متولد آرژانتین، نیز پنج قسمت دیگر را کارگردانی کرده است.

همچنین پسران مارکز شامل رودریگو گارسیا و گونزالو گارسیا بارچا، از جمله تولیدکنندگان اجرایی این پروژه هستند.

در توضیحات مربوط به خلاصه داستان این سریال در سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس آمده است:

«سال‌ها بعد، هنگامی که سرهنگ آئورلیانو بوئندیا در مقابل سربازانی که قرار بود تیربارانش کنند ایستاده بود، بعد از ظهر دوردستی را به یاد آورد که پدرش او را به کشف یخ برده بود.»

این جمله، خط آغازین رمان پرفروش و برنده نویسنده برنده نوبل گابریل گارسیا مارکز با عنوان «صد سال تنهایی» است و در تیزر رونمایی شده نتفلیکس از اقتباس از این شاهکار ادبی نیز به آن پرداخته شده است.

بخش‌های بعدی تیزر، مخاطب را به شهر افسانه‌ای ماکوندو با خانواده بوئندیا می‌برد و صحنه‌های خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند که در آن خوزه آرکادیو بوئندیا (مارکو گونزالس) و اورسولا ایگواران (سوزانا مورا) در جستجوی خوشبختی هستند.

کلودیو کاتانو، بازیگر نقش سرهنگ آئوریلیانو می‌گوید که بر عهده گرفتن این نقش افتخار و ریسک بوده است و اضافه می‌کند: «ماکوندو و شخصیت‌های فراوان آن، که من واقعاً آنها را همچون خون خود احساس می‌کنم، شخصیت‌های جهانی هستند اما در عین حال بسیار منحصر به فرد؛ به شدت کلمبیایی و به طرز زیبایی تراژیک که غیرممکن است در دنیای آن غرق نشوید.»

«صد سال تنهایی» درباره چیست؟

صد سال تنهایی داستانی است درباره‌ی خوزه و اورسولا که در برابر مخالفت‌های والدینشان ازدواج کرده و روستایشان را ترک می‌کنند تا به جستجوی یک خانه‌ی جدید بپردازند. آنها به همراه دوستان و ماجراجویان، سفرشان را به تأسیس یک آرمانشهر در کنار یک رودخانه از سنگ‌های پیشاتاریخی که ماکوندو نام‌گذاری می‌کنند، آغاز می‌کنند. چندین نسل از نسل بوئندیا، آینده‌ی این شهر افسانه‌ای را شکل می‌دهند که از جنون، عشق‌های غیرممکن، جنگ خونین و بیهوده و یک نفرین وحشتناک که آن‌ها را به ۱۰۰ سال تنهایی محکوم می‌کند، رنج می‌برد.

کلودیو کاتانو، بازیگر نقش سرهنگ آئوریلیانو می‌گوید که به تصویر کشیدن عناصر جادویی این شهر افسانه‌ای چالشی بزرگ برای تمام دست‌اندرکاران بوده است. او اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم فیلمنامه‌ها و کارگردانی هر دو جنبه‌های جادو و انسانیت، شکوه و واقع‌گرایی را ترکیب می‌کنند. از لحاظ اجرا، کار سخت و فوق‌العاده‌ای بود.»

رمان گارسیا مارکز که در سال ۱۹۶۷ منتشر شده، بیش از ۵۰ میلیون نسخه فروش داشته و به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است. این اقتباس یکی از بزرگ‌ترین تولیدات در تاریخ آمریکای لاتین است که به زبان اسپانیایی فیلم‌برداری شده و با حمایت خانواده نویسنده در زادگاهش در کلمبیا ساخته شده است.

الکس گارسیا لوپز، که کارگردانی قسمت‌های ۱، ۲، ۳، ۷ و ۸ را بر عهده داشته، به نتفلیکس گفته است: «کارگردانی این پروژه هم چالشی و هم ماجرایی بوده است؛ در نهایت، در زندگی، پذیرش ریسک‌ها ضروری است تا به کاری که انجام می‌دهیم معنا ببخشیم. وقتی به اقتباس صد سال تنهایی وارد شدم، هدفم خلق چیزی اصیل بود که ویژگی یک تولید بین‌المللی را داشته باشد، زیرا این داستان سزاوار آن است.»

لاورا مورا که کارگردانی قسمت‌های ۴، ۵ و ۶ را به عهده داشته، نیز اظهار کرد: «به عنوان یک فیلم‌ساز و یک کلمبیایی، کار بر روی پروژه‌ای به این پیچیدگی و مسئولیت‌پذیری چون صد سال تنهایی، برای من افتخار و چالش بزرگی بوده است. ما همیشه تلاش کرده‌ایم تفاوت زبان‌های ادبی و تصویری را درک کنیم و تصاویری بسازیم که زیبایی، شعر و عمق اثری را که بر کل جهان تأثیر گذاشته، در خود داشته باشد. ما این کار را با عشق و احترامی فراوان به رمان صد سال تنهایی و با حمایت یک تیم استثنایی انجام داده‌ایم.»

سریال «صد سال تنهایی» شامل ۱۶ قسمت است و در دو فصل که هر کدام شامل هشت قسمت است، منتشر خواهد شد. اول در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۱ آذرماه) عرضه می‌شود.

ارسال به دوستان