۰۲ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۴۰۲
انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان (+ عکس)

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان (+ عکس)
جاذبه‌های باستانی جهان با معماری‌های خیره‌کننده و شاهکارهای مهندسی فوق‌العاده، نمایشگر تاریخ و فرهنگ غنی بشریت است و سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

بعضی از قدیمی‌ترین اماکن جهان با گذشت قرن‌ها، همچنان به‌عنوان نمادهایی برای زیبایی و تاریخ توجه گروه وسیعی از مخاطبین را جلب می‌کنند. این آثار باستانی نشان‌دهنده استعدادهای هنری و مهندسی زمان خود هستند و یادآور این نکته که تاریخ نقش بسزایی در شکل‌دهی به فرهنگ‌های معاصر دارد.

به گزارش ایمنا، از آثار شگفت‌انگیز معماری گرفته تا مکان‌های مذهبی باستانی، این بناها نه‌تنها جذب‌کننده گردشگران هستند، بلکه داستان‌های زیادی را از زندگی مردم در دوران گذشته بازگو می‌کنند که در ادامه به بعضی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.

تاج‌محل، آگرا | هند

تاج‌محل، مقبره‌ای است که به دستور امپراتور مغول و به یاد همسرش ساخته شده است. این ساختمان زیبا که به‌عنوان یکی از مشهورترین بناهای جهان شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۴ با هزینه‌ای گزاف و نیروی کار ۲۰ هزار نفری مرمت شد. هر سال حدود پنج میلیون نفر از این مکان بازدید می‌کنند و بسیاری از آنها بر این باورند که این اثر ارزشمند با گنبد سفید و مناره‌هایی که در برابر آفتاب می‌درخشد، صحنه زیبایی را به دنیای مدرن افزوده است.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

قلعه ماچو پیچو | پرو

هیچ مکانی به اندازه قله ماچو پیچو، یادآور تمدن باستانی اینکا نیست؛ این قلعه باستانی در ارتفاع ۲۳۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است و ترکیب ویرانه‌های آن با قصرها، معابد و خانه‌های تاریخی گردشگران بسیاری را به این محل جذب می‌کند. مهارت‌های مهندسی اینکاها، به‌ویژه از طریق سیستم‌های آب‌رسانی و سنگ‌چینی‌های ماهرانه در این قلعه نمایان است. ماچو پیچو به احتمال زیاد به‌عنوان یک استراحتگاه سلطنتی از سوی امپراتور پاچاکوتی ساخته شده و به دلیل دوری از چشم فاتحین اسپانیایی در قرن شانزدهم محفوظ مانده است. در سال ۲۰۲۳ بیش از دو میلیون نفر از این اثر شگفت‌انگیز بازدید کردند.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

شهر ممنوعه، پکن | چین

شهر ممنوعه با مساحتی برابر با ۱۷۸ هکتار در قلب پکن، با معابد چوبی زیبا و رنگ‌های زنده در بین گردشگران محبوب است و هر سال نزدیک به ۱۶ میلیون نفر را از سراسر جهان فرامی‌خواند. جاذبه‌های مشهور این مکان شامل تالار و تخت‌خواب درخشان اژدها است. این مکان در سال ۱۴۲۰ راه‌اندازی شد و به مدت ۵۰۰ سال محل اقامت امپراتورهای چین بوده است و در حال حاضر میزبان موزه کاخ است که حدود ۱.۸ میلیون اثر هنری را در خود جای داده است.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

کلیسای جامع کلن، | آلمان

کلیسای جامع کلن، یک شاهکار از معماری گوتیک است که بر چشم‌انداز شهر مسلط است و با بیش از ۶ میلیون بازدیدکننده در سال، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های آلمان محسوب می‌شود. اگرچه ساخت آن از سال ۱۲۴۸ آغاز شد، اما مدت زمان زیادی طول کشید تا سرانجام در سال ۱۸۸۰ کامل شد. این کلیسا دارای سه مقبره پادشاهی و دو برج عظیم به ارتفاع ۱۵۷ متر است و بازدیدکنندگان می‌توانند ۵۳۳ پله را برای رسیدن به قله آن بپیمایند.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

کاخ الحمرا، گرنادا | اسپانیا

کاخ الحمرا در شهر گرنادا، نمونه‌ای از تاریخ و معماری اسلامی است که آثار فرهنگی مسلمانان در شبه‌جزیره ایبری را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه تاریخی که در قرن سیزدهم به‌عنوان یک دژ و سپس یک کاخ سلطنتی ساخته شد، با تزئینات باورنکردنی، باغ‌های زیبا و مناظر چشم‌نواز روی کوه‌های سیرا نوادا شهرت دارد. در حال حاضر الحمرا به یکی از مقاصد گردشگری اصلی اسپانیا تبدیل شده و در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان یک میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و سالانه بیش از ۲.۵ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

خانه اپرای سیدنی | استرالیا

خانه اپرای سیدنی که به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین شاخص‌های معماری قرن بیستم شناخته می‌شود، توسط معمار دانمارکی، یورن اوتزون طراحی شده است و بخشی از پیشینه فرهنگ و هنر استرالیا به‌شمار می‌آید. این ساختمان با فرم‌های منحنی و نمای خیره‌کننده خود جذابیت فراوانی دارد و سالانه حدود هشت میلیون بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. علاوه بر اپرای مشهور، این مرکز فرهنگی شامل سالنی برای کنسرت‌ها، تئاترها و نمایش‌های هنری است و به دلیل فعالیت‌های متنوع در عرصه هنر و فرهنگ، مکان محبوبی برای بازدیدکنندگان است.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

پترا | اردن

پترا که به‌عنوان یکی از عجایب جدید جهان شناخته می‌شود، شهری باستانی است که در دل کوه‌ها و صخره‌های اردن واقع شده است و مکان‌های مهمی ازجمله معبد خزانه و آمفی‌تئاتر بزرگ در آن ساخته شده است که هردو از شاهکارهای مهندسی و معماری باستانی هستند. این مکان به دلیل معماری منحصربه‌فرد خود، به‌ویژه سازه‌های تراشیده شده از سنگ گرانیت صورتی معروف است. پترا به‌عنوان یک مرکز تجاری و فرهنگی در زمان‌های کهن شناخته می‌شد و هر سال نزدیک به یک میلیون گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

برج لندن| بریتانیا

برج لندن یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی بریتانیا است که در سال ۱۰۶۶ به دستور ویلیام ساخته شد. این قلعه تاریخی با تاریخچه‌ای طولانی به‌عنوان کاخ، زندان، مرکز سکه‌زنی سلطنتی و حتی باغ وحش مورد استفاده قرار گرفته است. برج لندن جذابیتی خاص برای گردشگران دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از برج سفید مرکزی، جواهرات سلطنتی و کلاغ‌های برج دیدن کنند. افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید اگر کلاغ‌ها از این مکان بروند، پادشاهی انگلستان با خطر سقوط مواجه خواهد شد.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

جزیره ایستر شیلی | شیلی

جزیره شیلی، واقع در سواحل جنوب شیلی با تاریخ غنی و فرهنگی منحصربه‌فرد، یکی از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی این کشور است. این جزیره به سبب معماری چوبی رنگارنگ کلیساهای تاریخی و شیوه زندگی سنتی مردم محلی مشهور شده است. جزیره شیلی، فرهنگی غنی از افسانه‌ها و داستان‌های محلی دارد که بر اساس آن، مردم بومی و کشاورزان جزیره به حفظ سنت‌ها و آئین‌های خود ادامه داده‌اند. طبیعت بکر این جزیره شامل سواحل زیبا، جنگل‌های سرسبز و حیات وحش منحصربه‌فرد مقصدی محبوب برای گردشگران علاقه‌مند به اکوتوریسم و طبیعت‌گردی است.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

تپه‌های کاهوکیا، ایلیونز | ایالات متحده آمریکا

مجموعه تپه‌های کاهوکیا یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی در آمریکای شمالی است که متعلق به جامعه بومی آمریکایی میسیسیپی است که بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر در قرون ۱۱ و ۱۲ میلادی در آن زندگی می‌کردند. این مجموعه بزرگ‌ترین سازه خاکی پیش از تاریخ در قاره آمریکا محسوب می‌شود که شامل بیش از ۱۰۰ تپه خاکی است. این مکان در قرن ۱۴ به دلایل نامشخصی رها شد و به رغم اینکه از جاذبه‌های توریستی معروف آمریکا است، در مقایسه با مکان‌های توریستی دیگر کمتر شناخته شده است.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

معبد بوروبودور | اندونزی

معبد بوروبودور واقع در جزیره جاوه، بزرگ‌ترین معبد بودایی جهان به‌شمار می‌رود و در قرن نهم ساخته شده است. این معبد که به شکل یک هرم طراحی شده است، در سال ۱۸۱۴ توسط استنفورد رافلز کشف شد که آن را زیر لایه‌های خاکستر آتشفشانی پنهان یافته بود. این مکان نمایشگر یک سفر روحانی به سمت روشنی است؛ در بالای معبد یک گنبد مرکزی قرار دارد که توسط ۷۲ مجسمه بودا محاصره شده است و هر کدام داخل دایره‌های کوچک‌تر معروف به استوپا قرار دارند.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

مسجد و کلیسای کوربادو | اسپانیا

مسجدکلیسای کوردوبا، نمونه‌ای جالب از تغییرات مذهبی و معماری در تاریخ است. این بنا در قرن هشتم به‌عنوان یک مسجد بزرگ ساخته شد و سال‌ها بعد به یک کلیسای کاتولیک تبدیل شد. با ورود رومی‌ها به کوردوبا، تصمیم بر آن شد تا کلیسای بزرگ مسیحی وسط این مسجد ساخته شود که منجر به ایجاد تضاد جالبی در معماری این مکان شده است. این اثر باورنکردنی که سالانه حدود دو میلیون بازدیدکننده دارد، ترکیبی از سنت‌های اسلامی و مسیحی را به تصویر می‌کشد و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی اسپانیا به‌شمار می‌رود.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

تیکال | گواتمالا

تیکال یکی از مناطق مهم و باستانی تمدن مایا است که در جنگل‌های بارانی گواتمالا واقع شده است. این شهر تاریخی در هزاره اول پیش از میلاد مسکونی شد و در دوره کلاسیک متاخر (حدود ۶۰۰-۹۰۰ میلادی) به اوج خود رسید. معبد بزرگ جگوار که به‌عنوان معبد شماره یک نیز شناخته می‌شود، در سال ۷۳۲ میلادی ساخته شده و یکی از شاهکارهای معماری باستانی مایا به‌شمار می‌رود. این محل به‌عنوان مکانی برای تجمع گردشگران است که برخی از آنها از طرفداران فیلم جنگ ستارگان هستند.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

غارهای الورا، اورنگ‌آباد | هند

غارهای الورا مجموعه‌ای وسیع متشکل از ۳۴ معبد کنده‌کاری شده در هند است که برای قرن‌ها محل عبادت هندوها و بودایی‌ها بوده است. این غارها آثار مختلفی از سده‌های مختلف، از معابد بودایی کنده‌کاری شده در سال ۲۰۰ قبل از میلاد تا معابد «جینی» سال ۱۰۰۰ میلادی را در بر می‌گیرد. این مکان با جزئیات بسیار زیبا و نقاشی‌هایی تزئین شده که به‌خوبی حفظ شده‌اند، به‌ویژه در ساختار معبد هندو کیلاسا شناخته می‌شود. این معبد یک ساختمان ۳۰ متری است که با حذف حدود ۲۰۰ هزار تن سنگ ایجاد شده و نشان‌دهنده مهارت و هنر باستانی هندی‌ها است.

قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان + عکس

برچسب ها: جاذبه ، دیدنی
ارسال به دوستان
۶ نکته کمتر شناخته شده از زندگی و شخصیت امیرکبیر قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جهان (+ عکس) بیوگرافی علی صادقی هنرپیشه آثار طنز که بازیگری را از ۱۰ سالگی شروع کرد(+عکس) ۸ مکالمه حیاتی والدین با فرزند در حال بلوغ! آتشکدۀ 2600 سالۀ «مادها» در ترکیه کشف شد(+عکس) ۳ نماد هویتی ایرانی که وجودشان را مدیون ساسانیان هستیم(+عکس) تاشوی هوشمند سامسونگ فقط برای چین و کره! افراد شیرینی‌دوست مراقب باشند؛ مصرف زیاد شیرینی باعث افسردگی می‌شود معماری متفاوت یک «کارخانه» در اشتهارد که برنده جایزه معماری شد(+عکس) چگونه حال خوب داشته باشیم ؟ / ۱۲ تکنیک فوق العاده برای داشتن حال خوب انگلیسی‌زبان‌ها کدام زبان‌های جهان را سخت یاد می‌گیرند؟ ۷ چیزی که نباید برای کودکان بخرید! سفر به تهران قدیم؛ اولین قهوه‌خانه تهران چه‌زمانی تاسیس شد؟ از قهوه‌خونه «قنبر» تا قهوه‌خونه جیب‌برها (+عکس) کتیبۀ ۲ هزارساله‌ای که به افتخار یک «کشتی‌گیر» نوشته شده، از زیر خاک بیرون آمد(+عکس) درختی که با کشتن دیگری رشد می کند(+عکس)