۰۱ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۴۲۱
انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳

پیچیدگی انتخاب عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات؛ شیرین‌زاد یا رسایی؟

پیچیدگی انتخاب عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات؛ شیرین‌زاد یا رسایی؟
انتخاب عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات با پیچیدگی‌هایی روبرو شده است. علی‌رغم انتخاب علی شیرین‌زاد با اکثریت آرا، ادعای انصراف وی و همچنین اعلام نظر متفاوت معاونت قوانین مجلس، ابهاماتی در خصوص عضو نهایی این هیئت ایجاد کرده است.

بنابر نظر معاونت قوانین مجلس، علی شیرین زاد عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات است.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) انتخاب یک نفر از نمایندگان با معرفی کمیسیون فرهنگی به عنوان عضو در هیات نظارت بر مطبوعات در دستور کار مجلس قرار داشت.

کمیسیون فرهنگی علی شیرین زاد و حمید رسایی را به عنوان کاندیدا به مجلس معرفی کرد که نمایندگان با ۱۰۴ رای علی شیرین زاد را به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند. 

دقایقی بعد از اعلام رای، علی نیکزاد رییس جلسه مجلس گفت: در جریان برگزاری انتخابات برای تعیین در هیات نظارت بر مطبوعات، آقای شیرین‌زاد دو مرتبه اعلام کرد که به صورت شفاهی و مکتوب انصراف داده‌ است بنابراین اگر آقای شیرین‌زاد انصراف داده‌، آقای رسایی عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات هستند.

اکنون معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که انصراف باید قبل از رای‌گیری و به صورت کتبی تسلیم هیات رییسه می شد تا رای گیری برای این نماینده انجام نمی گرفت و پس از برگزاری انتخابات چنانچه فرد منتخب قصد انصراف از عضویت داشته باشد باید به صورت مکتوب استعفای خود را به هیات رئیسه مجلس اعلام کند و فرایند انتخابات جدید طبق قانون انجام شود.

براساس این نظر معاونت قوانین، علی شیرین‌زاد با کسب ۱۰۴ رای عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات شده است چراکه او پس از پایان رای گیری انصرافش را اعلام کرده که قابل قبول نیست و باید انصراف قبل از رای گیری اعلام می شد.

برچسب ها: حمید رسایی ، مطبوعات
ارسال به دوستان
به خاطر مادرم از همه هواداران پیروزی انتقام می‌گیرم! جلالی فراهانی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور پدافند غیرعامل شد وزیر ارشاد: معاون هنری مشخص شده است؛ منتظر پاسخ استعلام هستیم مهرداد محمدی روانه بیمارستان شد آخرین فرصت برای ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد 1404: تا دوم آبان تمدید مهلت اظهارنامه مالیاتی تا پایان مرداد 1404 کامالا هریس: اگر ترامپ رئیس‌جمهور بود، پوتین در کی‌یف می‌نشست شک به استفاده از فسفر سفید توسط اسرائیل در حمله به نیروهای یونیفل آیا می‌شنوید؟ ناقوس مرگ سینمای ایران به صدا درآمده است ... انگلیس: سلاح به اسرائیل نمی‌دهیم، جز قطعات اف-۳۵! مرسدس بنز اف700 ؛ خودرو عجیبی که نام خلیفه بن زاید آل نهیان را هم دنبال خود دارد! (+تصاویر) رادان: هنرمندان با کمک شهرک سینمایی پلیس، امنیت را در ذهن مردم تقویت کنند اسناد محرمانه پنتاگون لو رفت؛ جزئیاتی از برنامه‌های اسرائیل علیه ایران فاش شد تشدید برخورد با بدهکاران گاز در بودجه ۱۴۰۴ نکات مثبت و منفی بودجه ۱۴۰۴ از نگاه یک اقتصاددان: بودجه ۱۴۰۴ شفاف‌تر شد، اما کاستی‌هایی دارد