۰۲ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۷۴۹
انتشار: ۱۹:۳۱ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳

جمشیدی که خم نشد/ خوانشی از ویديوی جدیدی از جمشید هاشم‌پور

جمشیدی که خم نشد/  خوانشی از ویديوی جدیدی از جمشید هاشم‌پور
تماشای این ویدیو و تلاش او برای بازیابی سلامت و بازآفرینی خودش در هشتاد سالگی، در ستایش امید است. امید به زندگی. قهرمان‌ها همیشه راوی امیدند.

  عصر ایران؛ رضا صائمی- انتشار ویديویی از «جمشید هاشم‌پور» در باشگاه بدن‌سازی و در حال ورزش کردن فقط نشان از عبور او از روزهای بحرانی بیماری نیست، تصویری قهرمانانه است از مقاومت و نبرد او با ناملایمات زندگی.

   تماشای این ویدئو، حال همه هوادارانش را که نگران حال جمشید آریای محبوب خود بودند خوش کرده است. چه، همین چندی پیش بود که تصاویری از او با چهره‌ای بیمار و نحیف منتشر و حتی به دلیل شرایط جسمانی نامساعد در بیمارستان بستری شد.

 حال او آن‌قدر بد بود که دوستان نزدیک  امیدی به برخاستن او از تخت بیمارستان و بازگشت به زندگی نداشتند. حتی در خبرها آمده بود برای سلامتی او دعا کنید و بدتر از این اخباری جعلی مبتنی بر درگذشت او نیز منتشر شد.

    شایعاتی که خانواده او را رنجیده خاطر کرد و دخترش -ساناز - با گله از انتشار این شایعه گفت: «‌نمی‌دانیم ریشه شکل‌گیری و پخش این شایعه چه بوده، اما از همه اصحاب رسانه می‌خواهیم جلوی انتشار بیشتر آن را بگیرند».او گفته بود: «متأسفانه در سایت ویکی‌پدیا هم تاریخ فوت را درج کرده‌اند که بسیار جای تأسف دارد».

   فارغ از این شایعات، بستری شدن او به حدی طولانی و حالش نامساعد شد که صندوق اعتباری هنر پی گیر وضعیت درمانی او شد. حالا این ویديو نشان می دهد او با ورزش و تمرین‌های بدن‌سازی در حال احیا و ترمیم خود است و برای زندگی می‌جنگند.

   انگار او این بار نه در شمایل یک قهرمان و اسطوره سینمایی که در واقعیت زندگی دارد قهرمان بودن را تمرین می‌کند و به نمایش می‌گذارد. تصویر او در این ویدئو تداعی‌گر بازی‌های او در فیلم های اکشن دهه ۶۰ و شمایل جمشید آریاست. شمایل او در کسوت زینال بندری.

   هاشم‌پور همواره یکی از خوش استایل‌ترین بازیگران سینمای ایران بوده و حالا می‌کوشد از این استاندارد خارج نشود و همچنان استوار و سرپا بماند. از این رو همین ویدئوی چند دقیقه‌ای و کوتاه، می‌تواند به اندازۀ تمام فیلم‌هایی که بازی کرده آموزنده باشد و این بار قهرمانی او نه در شمایل نقش که در صورت و موقعیت خودش بازنمایی می‌شود.‌ فیلم کوتاهی که اراده و همت بلند او را در قهرمانانه زیستن روایت می‌کند تا به قهرمانی از نفس افتاده و زمین خورده تبدیل نشود.


   جمشید هاشم‌پور نشان داد تنها قهرمان روی پرده نیست، بلکه در واقعیت هم تلاش می‌کند قهرمان باقی بماند. او با ورزش کردن به جنگ و نبرد با بیماری و کسالت رفته تا تسلیم بیماری نشود و حال وخیم او را خم نکند. تماشای این ویدئو و تلاش او برای بازیابی سلامت و بازآفرینی خودش در هشتاد سالگی، در ستایش امید است. امید به زندگی. قهرمان‌ها همیشه راوی امیدند.

ارسال به دوستان
آمریکا حمله تروریستی به ترکیه را محکوم کرد غافلگیری چوپانان تبریزی از بارش نیم متری برف در دامنه سهند (+عکس) اسرائیل "المیادین" را با موشک زد همسر محمد علی کلی برای ساخت استادیوم به کابل می‌‌رود (+عکس) ایران حمله تروریستی به ترکیه را محکوم کرد حزب‌الله با موشک‌های دقیق، صنایع نظامی اسرائیل را در تل‌آویو هدف قرار داد قهرمانی مقتدرانه کشتی فرنگی امید ایران در جهان ایران: ادعای دخالت در عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل، دروغی بیش نیست حمله اسرائیل به دفتر المیادین در بیروت انتقاد شدید نوری همدانی از وضعیت حوزه‌های علمیه؛ کاهش شور و اشتیاق طلاب سخنگوی دولت: مطالبه داوطلبان کنکور شنیده شد محمد نصیری، اسطوره وزنه‌برداری ایران، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد حکم ابد برای ۱۰ ایرانی به جرم قاچاق هروئین در سریلانکا مسئولیت سانحه قطار مشهد-یزد مشخص شد؛ محکومیت شرکت راه‌آهن و پیمانکار در دیدار روسای جمهور ایران و مصر صورت گرفت؛ بررسی مهمترین مسائل منطقه و راهکارهای توقف جنگ در غزه و لبنان