۰۳ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۸۰۱
انتشار: ۲۳:۳۵ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳

آمریکا حمله تروریستی به ترکیه را محکوم کرد

آمریکا حمله تروریستی به ترکیه را محکوم کرد
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، حمله تروریستی به یک مرکز صنایع هوافضای ترکیه در آنکارا را که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان ترکیه‌ای شد، به شدت محکوم کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، حمله تروریستی مرگبار روز چهارشنبه در یک مرکز صنایع هوافضای ترکیه (TAI) در آنکارا را که منجر به کشته شدن حداقل پنج نفر و مجروح شدن ۲۲ نفر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: "آمریکا در کنار ترکیه به عنوان متحد خود است و حمله تروریستی امروز را قاطعانه محکوم می کند. من با قربانیان و خانواده های آنها ابزار همدردی می کند."

کاخ سفید نیز اعلام کرد حمله صورت گرفته به مقر شرکت صنایع هوافضای ترکیه در آنکارا را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزارت کشور ترکیه از حمله تروریستی به شرکت صنایع هوافضای این کشور در شهر آنکارا خبر داد؛ حمله ای که سه کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشت و کشته شدن هر دو مهاجم را پس از درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه در پی داشت.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند: انفجاری رخ داد که احتمالاً ناشی از یک خودروی بمب گذاری شده بود و همچنین صدای تیراندازی در مقر شرکت صنایع هوافضای ترکیه در آنکارا شنیده شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حمله تروریستی به مقر شرکت صنایع هوا فضای «توساش» در آنکارا را محکوم کرد و گفت: حمله پلیدی است که بقای کشور ما و صلح آن و نیز طرح‌های دفاعی ما را که نمادی برای استقلال کامل ترکیه است، هدف گرفته است. ما با قاطعیت به مبارزات خود علیه انواع تهدیدات تروریستی و حامیان آن‌ها ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: ملت ما باید بداند دست‌های پلیدی که به سمت ترکیه دراز شود، قطع خواهد شد و هیچ نهاد یا سازمان تروریستی که امنیت ما را هدف قرار می‌دهد، هرگز نمی‌تواند به اهدافش دست یابد.

ارسال به دوستان