۰۳ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۳-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۸۳۳
انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۳-۰۸-۱۴۰۳

ادعا‌های تند نماینده آمریکا علیه ایران در نشست شورای امنیت

ادعا‌های تند نماینده آمریکا علیه ایران در نشست شورای امنیت
«امیر سعید ایروانی»، سفیر و نماینده ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به ادعاها و اتهام‌زنی‌های نماینده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد.
«امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد به ادعا‌ها و اتهام زنی‌های نماینده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت قاطعانه پاسخ داد.
 
به گزارش ایرنا، ایروانی در نشست عصر چهارشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت در سخنان خود اقدامات و سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در سوریه را به باد انتقاد گرفت که رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در پایان نشست شورا از حق پاسخ خود استفاده کرد و اتهامات و ادعای همیشگی واشنگتن را علیه تهران مطرح کرد.
 
سپس سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز از حق پاسخ خود استفاده کرد و علاوه بر سخنرانی مفصل خود، در انتهای نشست شورای امنیت به ادعا‌ها و اتهام زنی‌های دیپلمات آمریکایی پاسخ داد.
 
ایروانی در واکنش به ادعا‌های نماینده آمریکا گفت: مایلم تاکید کنم که ما هرگز حمله‌ای علیه رژیم اسرائیل آغاز نکردیم و تنها به تجاوزات طبق قوانین بین‌المللی پاسخ دادیم.
 
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا اصلی‌ترین حامی این رژیم وحشی است. بدون حمایت‌های ایالات متحده، این رژیم نمی‌توانست تجاوزات سبعانه و اقدامات جنایتکارانه خود را علیه فلسطینیان، لبنانی‌ها و سوری‌ها ادامه دهد.
 
رابرت وود سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعا‌ها و اتهام زنی‌های واشنگتن علیه تهران مدعی شد: «ایران همواره دوست دارد خود را به‌عنوان قربانی تجاوز در سراسر جهان نشان دهد، در حالی که می‌دانیم از طریق نیرو‌های نیابتی در سراسر جهان حملات تروریستی علیه غیرنظامیان بی‌گناه انجام می‌دهد.»
 
این دیپلمات آمریکایی در همسویی با رژیم اسرائیل و هراس تل آویو از پاسخ موشکی تهران به تجاوزات و اقدامات تروریستی این رژیم ادعا کرد: «بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه دو بار از ماه آوریل تاکنون اتفاق افتاده است: ایران صد‌ها موشک علیه شهروندان [رژیم]اسرائیل شلیک کرده است. اگر این موشک‌ها رهگیری نمی‌شدند، شاهد تلفات جانی قابل توجه و خسارات سنگین به زیرساخت‌های غیرنظامی بودیم.»
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور اسماعیل هنیه و نیز ترور سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرارداد.
 
سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می‌شود چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.
 
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در تشریح جزئیات عملیات وعده صادق ۲ با بیان اینکه ۲ ماه گذشته، روز‌های بسیار سختی برای ملت ایران و محور مقاومت بود، گفت: حتی با وجود این جنایت‌ها جمهوری اسلامی ایران رعایت موازین لازم را به انجام رساند و تنها پایگاه‌های نظامی زده شد؛ سه پایگاه نظامی هوایی اصلی رژیم صهیونیستی از جمله مقر موساد، پایگاه هوایی نواتیم محل اصلی نگهداری جنگنده‌های F ۳۵، پایگاه هوایی هاتسریم پایگاه مبدا عملیات ترور سید حسن نصرالله، رادار‌های راهبردی و مراکز تجمع تانک‌ها، نفربر‌ها و نفرات رژیم صهیونیستی در منطقه پیرامون غزه مورد هدف قرار گرفت. در این عملیات زیرساخت اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی و مردم مورد هدف قرار نگرفتند در حالی که این کار کاملا امکان پذیر بود.
 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا در حالیکه برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد و هواپیما‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.
 
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ منتشر شد شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تایید کرد. «سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان نیز در این حمله تروریستی در ششم مهر ۱۴۰۳ به همرزمان شهید خود پیوست.
 
پیش از این، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید و یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.
 
یحینی سنوار نیز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴ توسط رژیم اسرائیل در نوار غزه به شهادت رسید.
ارسال به دوستان
ماهواره ساخت بوئینگ در فضا متلاشی شد حمله آنکارا به مواضع حزب کارگران کردستان پس از تیراندازی در صنایع هوافضای ترکیه جبلی زیر بار ریزش مخاطبان صداوسیما نرفت هشدار یک جامعه شناس درباره افزایش خانه های اشتراکی/ گراوند: ۳۵درصد خانوارها هیچ شاغلی ندارند لیام نیسون زمان بازنشستگی از فیلم اکشن را اعلام کرد ؛ نمی‌شود مخاطب را فریب داد ۷۲ ساله هستم زندگی هاشم صفی‌الدین، از قم تا لبنان/ انجمن خانوادگی صفی‌الدین چیست؟ (+عکس) پزشکیان می تواند با بریکس ، تحریم ها را دور بزند؟ مکمل‌های ورزشی با سلامت بدنسازان در دوران پیری چه می‌کند؟ گرفتگی رگ‌های قلب چه علائمی دارد؟ سناتور جمهوری خواه : عادی‌سازی روابط ریاض - تل آویو احتمالا تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ انجام شود هریس : ترامپ یک فاشیست افسارگسیخته است! قصه غم‌انگیز باغ لاله پونک / کاترین عدل و شوهرش چگونه کشته شدند؟ (+عکس) عراقچی : خورشید در حال طلوع از شرق است/ زیدآبادی : آقایان خودفریبی نکنید قلب سالم چند بار در دقیقه می‌تپد؟ فرمانده نیروی دریایی سپاه : هرکس به جزایر ما تعدی کند، قدمش را خرد و چشمش را کور می‌کنیم / انگلستان خبیث در کشور‌های مسلمان برنامه‌ دارد / باید از مرگ نترسیم