۰۳ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۳-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۹۱۱
انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۳-۰۸-۱۴۰۳

در صدا و سیما زن اگر مجری تلویزیون هم باشد باید برای مجری مرد چای بریزد!

در صدا و سیما زن اگر مجری تلویزیون هم باشد باید برای مجری مرد چای بریزد!
این که مجری زن ناچار باشد برای مجری مرد هم جلوی دوربین چای بریزد و آقای دکتر از جای خود تکان نخورد تلاش برای رواج فرهنگی است که زنان تلویزیونی هم با‌ آن همکاری می‌کنند!

   عصر ایران؛ یادداشت وارده- امروز (‌پنج‌شنبه سوم آبان) تصادفا ساعت 4 و نیم بعدازظهر پای تلویزیون نشسته بودم و دیدم در آغاز برنامه «به خانه برمی‌گردیم» مجری مرد - دکتر نظری- که اجرا را بر طبابت ترجیح داده مثلا نشسته و سرگرم تورق در کاغذهایی است که پرینت گرفته و در همان زمان مجری خانم در حال چای ریختن است و در ادامه بدون سینی برای خود و مجری مرد چای می‌برد!

       به عبارت دیگر نه تنها در سریال‌ها زن خانه باید برای مرد خانه چای بریزد که در برنامه تلویزیونی هم مجری زن باید برای مجری مرد چای بریزد! این در حالی است که این دو زن و شوهر هم نیستند تا بگوییم هدف‌شان گرمای خانواده است!

      سوال اینجاست که اگر هدف ترویج خانه‌داری است مجری زن چرا ساعت ۴ و نیم بعدازظهر در خانه خودش نیست تا اگر متاهل است برای همسر خودش چای بریزد نه برای مجری مرد! کم مانده بود دکتر نظری بگوید: چرا کم‌رنگ است زن؟! در این صورت شاید گرمای خانه بیشتر می شد ولی آخر این مثلا یک برنامه واقعی است نه سریال تصنعی که بازیگران‌شان هم آنها را دنبال نمی‌کنند و مثلا در حال اجرا هستند. چای ریختن زن برای مرد آن هم با لباس بیرون و برای مرد غریبه دیگر چه صیغه‌ای است.  دیگراین که حالا چای می‌ریزی. چرا در سینی نمی‌گذاری؟ یا چرا همراه چای قندی،‌شکلانی یا خرمایی تعارف نمی‌کنی زن؟ ( ادبیات مورد علاقه صدا و سیما)

   شاید گفته شود اینها مته به خشخاش گذاشتن است اما اتفاقا  یکی از دلایل ناجذاب بودن صدا و سیما نزد نسل جوان همین نگاه است. از یک طرف از تمام وسایل مدرن استفاده می کنند و از سوی دیگر اصرار دارند مفاهیم سنتی را ترویج دهند.

   البته که هیچ اشکالی ندارد وخیلی هم خوب است که خانم خانه با میل و رغبت خود برای آقایی که از بیرون آمده یا فرزندان یا میهمان چای بریزد و حس خوبی را منتقل کند. اگر هم مرد در خانه بود و زن از بیرون آمد نیز همین طور.

   اما این که مجری زن ناچار باشد برای مجری مرد جلوی دوربین چای بریزد و آقای دکتر مجری هم از جای خود تکان نخورد تلاش برای رواج فرهنگی است که زنان تلویزیونی با خروار خروار ادعا هم با‌ آن همکاری می‌کنند! خانم‌هایی که بعضا -و نه الزاما این خانم مجری خاص-  در صفحات اینستاگرام شکل دیگری از زندگی مورد علاقه خود را به نمایش می‌گذارند تا بدانیم به خواست تهیه کننده ناچار شده‌اند در استودیو هم برای مجری مرد چای بریزند و جالب این که اگر هدف رواج فرهنگ ایرانی است خانم مجری باید برای میهمانان هم چای ببرد ولی این را نمی‌بینیم و میز میهمان خالی است و خانم مجری به جای پذیرایی از میهمانان در حال طرح سوال است!

ارسال به دوستان
جوادی آملی: ایران با این همه ثروت نباید فقیر باشد اتهام‌زنی مشاور امنیت ملی آمریکا به ایران تکذیب خبر ریاست عارف بر سازمان هوش مصنوعی ترافیک سنگین در آزادراه تهران-شمال؛ رانندگان احتیاط کنند رسانه های اسرائیلی: سفر هیات روسیه به تل‌آویو با پیام پوتین برای نتانیاهو چرا استراتژی بایدن در خاورمیانه با شکست مواجه شد؟ بازدید میدانی نمایندگان مجلس از جزایر سه گانه؛ بررسی مسائل امنیتی و زیرساختی دیدار سیدمحمد خاتمی با خانواده پاسدار شهید امنیت سرهنگ حسین انتظاریان ۵ دلیل محمود واعظی برای رفع سریعتر فیلترینگ تاجگردون: بنزین در کمیسیون تلفیق گران نمی‌شود سالگرد کوچ شاعر کوچه/ فریدون مشیری شاعر طبقه متوسط بود نه فرهنگ بورژوایی نتایج یک نظرسنجی: حمایت 69 درصدی ایرانیان از حضور منطقه ای ایران و حمایت از گروه های محور مقاومت نجات معجزه‌آسای زن محبوس در آتش آتش‌سوزی پالایشگاه تهران؛ بزرگ‌ترین فاجعه آتش‌نشانی تاریخ پایتخت «قهوه پدری»؛ سه‌گانه فساد مهران مدیری کامل شد