۰۴ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۴-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۸۰۱۱
انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۴-۰۸-۱۴۰۳

العربیه: "فرستاده آمریکا با رئیس مجلس لبنان بر سر پیش‌نویسی برای آتش بس به توافق رسیدند"

العربیه:
هوخشتاین، فرستاده آمریکا به لبنان منتظر پاسخ اسرائیل به این پیشنهاد است.
به گزارش شبکه سعودی العربیه، آموس هوخشتاین، فرستاده ویژه ایالات متحده و نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، بر سر پیش‌نویس توافقی برای آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله که بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است، به توافق رسیده‌اند. 
 
بنا به گزارش دویچه وله؛ نبیه بری که متحد حزب‌الله است، هفته گذشته به العربیه گفته بود سفر هوخشتاین "آخرین فرصت پیش از انتخابات ایالات متحده" برای رسیدن به آتش‌بس است و او هرگونه تغییر در قطعنامه ۱۷۰۱ را رد خواهد کرد.
 
قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل که به درگیری‌های سال ۲۰۰۶ میان اسرائیل و حزب‌الله پایان داد، خواستار عاری بودن جنوب لبنان از هرگونه نیرو یا تسلیحاتی به غیر از نیروهای دولت لبنان است.
 
این قطعنامه از زمان تصویب به‌طور کامل اجرا نشده و به حزب‌الله اجازه داده است که به میزان قابل توجهی زرادخانه تسلیحاتی و توانایی‌های دفاعی خود را تقویت کند.
 
در گزارش روز پنجشنبه ۲۴ اکتبر العربیه آمده است که هوخشتاین منتظر پاسخ اسرائیل به این پیشنهاد است.
 
ارسال به دوستان
فرشاد مومنی: فشار موجود بر جامعه دانشگاهی در تاریخ معاصر کم سابقه است/ برنامه بی کفایت، بی کیفیت و ضدتوسعه هفتم باید تکمیل و اصلاح شود /سیستمی که به مردم اعتماد ندارد، به تسخیر خارجی ها در می آید دستور اسرائیل برای تخلیه بیمارستان شمال غزه یک مجموعه‌دار: سکه‌های تاریخی را ذوب‌ کرده و از ایران خارج می‌کنند (+عکس) آیت‌الله مکارم شیرازی: برخورد قهری و خشن با مساله حجاب نتیجه معکوس دارد/ علت مشکلات اشتباهات خودمان است نه عوامل خارجی یا تحریم / گرانی نه تنها حل نشده بلکه بیشتر شده است حمله اسرائیل به اقامتگاه خبرنگاران در جنوب لبنان (+ عکس) / شهادت 3 عضو تیم رسانه ایی امروز با سلمان ساوجی : خوش بخند ای دل که اینک صبح خندان می‌دمد العربیه: "فرستاده آمریکا با رئیس مجلس لبنان بر سر پیش‌نویسی برای آتش بس به توافق رسیدند" تارزان درگذشت پیش‌بینی کم‌بارشی و گرما در پاییز و زمستان خواص روغن گل مغربی چیست؟ بررسی ۴ خاصیت باورنکردنی آن درمان‌های غیر دارویی برای افسردگی کدام مناطق جهان بیشترین تعداد کشتی‌های مسافربری را دارند؟ زرده تخم مرغ مفید تر است یا سفیده آن؟ جینسنگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی دارد؟ این ۷ گیاه آپارتمانی به هیچ مراقبت خاصی نیاز ندارند