۰۴ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۰۴-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۸۱۲۰
انتشار: ۲۰:۳۹ - ۰۴-۰۸-۱۴۰۳

مردم خانه نوساز نمی‎خرند/ تقاضا برای این واحدها بالاست

مردم خانه نوساز نمی‎خرند/ تقاضا برای این واحدها بالاست
مطابق آمارهای رسمی منتشره، پایین بودن قدرت خرید مردم سبب شده تا ساختمان‌های نوساز از اولویت خرید افراد خارج شود و اکنون بیشترین تقاضا برای واحدهای پنج تا ۲۰ سال ساخت است.
به گفته نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اکنون بیشترین تقاضا برای واحدهای پنج تا ۲۰ سال ساخت است.
 
به گزارش خبرآنلاین، نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: مطابق آمارهای رسمی منتشره، پایین بودن قدرت خرید مردم سبب شده تا ساختمان‌های نوساز از اولویت خرید افراد خارج شود و اکنون بیشترین تقاضا برای واحدهای پنج تا ۲۰ سال ساخت است.
 
داود بیگی‌نژاد روز جمعه افزود: افزایش نقطه به نقطه نرخ اجاره‌بها در مرداد ماه امسال (نسبت به مرداد ماه سال گذشته) ۴۷.۳ درصد به ثبت رسید.
 
وی بیان داشت: در مهرماه آرامشی در بازار اجاره‌بهای پایتخت شاهد بودیم و فایل‌های پیشنهادی از سوی مالکان به مشاوران املاک افزایش یافت؛ همین موضوع به کاهش قیمت‌های پیشنهادی موجران و افزایش قدرت چانه‌زنی مستاجران منجر شد.
 
این مقام صنفی همچنین از رکود سنگین حاکم بر بازار خرید و فروش مسکن خبر داد و اظهار داشت: این مساله ناشی از بالا بودن قیمت‌ها و همچنین عدم همراهی لازم از سوی بانک‌هاست و باید گفت رقم قراردادهای منعقده با احتیاجات هم‌خوانی ندارد.
 
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، آمارهای ماهانه قراردادهای خرید و فروش منعقده در پایتخت از چهار هزار قرارداد فراتر نرفته است.
 
بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد قراردادهای منعقد شده خرید و فروش تهران به ترتیب در مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ بوده و مطابق آمارها ساختمان‌های نوساز از اولویت خرید مردم خارج شده و بیشترین تقاضا برای واحدهای پنج تا ۲۰ سال ساخت بوده است.
 
وی اضافه کرد: به این ترتیب، به دلیل نبود قدرت اقتصادی لازم نزد مردم، هزینه‌ای که باید، در سبد سازندگان برای تولید مسکن قرار نمی‌گیرد.
 
نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار داشت: نکته قابل توجه اینکه، در شهرهای نوار ساحلی شمالی کشور که همواره از بازار ملک در پایتخت تاثیر می‌گیرند، شاهد متفاوت شدن قیمت‌ها هستیم و اکنون تعداد فایل‌های زیر قیمت (حتی تا ۴۰ درصد زیر قیمت‌های گذشته) خودنمایی می‌کند.
برچسب ها: نوساز ، خانه ، تقاضا
ارسال به دوستان
ایران در «لیست سیاه» FATF باقی ماند سخنگوی کمیسیون امنیت ملی : حاضر به مذاکره بر سر جزایر ایرانی هستیم اما ... مترو به تهرانسر می‌رسد / تراموا از تهرانپارس تا آزادی دادگاه لاهه ، قاضی پرونده جنایت جنگی نتانیاهو را "ناگهان" تغییر داد عذرخواهی بایدن از بومیان آمریکا / جنایت علیه بومیان امریکا: از یکدست سازی فرهنگی تا منع زبان مادری ماجرای باجناق شدن نوید محمدزاده و محسن تنابنده جنجالی شد این اتفاق روند بازار طلا و سکه را تغییر داد/ حباب ها رکوردشکنی کردند اعلام حمایت ایران از کوبا در عبور از شرایط پرچالش اقتصادی استخر کشاورزی پیشوا بازهم قربانی گرفت جلوگیری از خودکشی توسط پلیس (+ عکس) آمریکا جنگنده های اف-۱۶ را در خاورمیانه مستقر کرد هراس آورترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما بر اساس تحقیقی علمی تصادف دو خودرو در جاده سوادکوه ۹ مصدوم برجای گذاشت ظریف در کلاب هاوس : دنبال این هستیم که ببینیم چگونه می شود سیکل استفاده از مدیران قدیمی را متوقف کرد/ ما مسائل را درست درک نکردیم و تلاش درستی برای حل آنها صورت نگرفته است اولین اشاره کره شمالی به ارسال نیرو به روسیه