۰۵ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۵-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۸۲۹۱
انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۵-۰۸-۱۴۰۳

تئاترهای آبان ماه با حضور بازیگران شناخته شده در تهران (زمان + مکان اجرا)

تئاترهای آبان ماه با حضور بازیگران شناخته شده در تهران (زمان + مکان اجرا)
آبان ماه تئاتر با حضور تعدادی از بازیگران شناخته‌ شده در سالن‌های گوناگون سپری می‌شود.

آبان ماه تئاتر با حضور تعدادی از بازیگران شناخته‌ شده در سالن‌های گوناگون سپری می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هفته جاری با آغاز اجرای چند نمایش تازه، صحنه‌های تئاتر رونق بیشتری پیدا می‌کنند.

تالار وحدت از روز نهم آبان ماه میزبان نمایش «مالی سویینی» می‌شود. این نمایش که متن آن نوشته برایان فریل است، با ترجمه حمید احیاء و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی اجرا می‌شود. با اجرای این اثر نمایشی، صابر ابر، الهام کردا و علی سرابی در تالار وحدت روی صحنه می‌روند.

این نمایش هر روز ساعت ۱۸ و سی و به مدت ۸۰ دقیقه اجرا دارد و در خلاصه داستان آن آمده:

«مالی سویینی، مگه این زن چی داره که از دست بده!؟»

تئاترهای آبان ماه با حضور بازیگران شناخته شده

 

اما تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر هم از همین تاریخ شاهد حضور تعدادی دیگر از بازیگران نام آشناست. این تالار میزبان نمایش «دایره گچی قفقازی» نوشته برتولت برشت و کار امیر دژاکام می‌شود.

متن این نمایش را سیمین امیریان ترجمه کرده و در خلاصه داستان آن آمده :

«این نمایش در ژانر کمدی است که به سرگذشت یک دختر کلفت می‌پردازد. «گروشه»، فرزند حاکم را که مادر از ترس جانش فراموش کرده نجات می‌دهد و در گیر و دار جنگ‌های داخلی با بدبختی از فرزند نگهداری می‌کند. مادر، او را فراموش کرده تا زمانی که ...»

امیر کربلایی‌زاده، رابعه اسکویی، سیاوش خیرابی از جمله چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹ و به مدت یک ساعت و چهل و پنج دقیقه روی صحنه می‌رود.

تئاترهای آبان ماه با حضور بازیگران شناخته شده

تماشاخانه ایرانشهر هم در روزهای آغازین آبان ماه همچنان میزبان نمایش «جزیره لؤلؤ» به کارگردانی ستاره پسیانی است.

این نمایش که تازه‌ترین کار گروه تئاتر «بازی» است، اثری است که آتیلا پسیانی تمرین آن را آغاز کرد ولی به دلیل بیماری‌اش نتوانست آن را به صحنه برساند و پس از درگذشت او فرزندانش، ستاره و خسرو تصمیم گرفتند پروژه نیمه تمام پدر را به سرانجام برسانند.

متن این نمایش نوشته خسرو پسیانی و آرش نعیمیان است و از جمله بازیگران شناخته شده آن فاطمه نقوی، کاظم سیاحی و خسرو پسیانی هستند.

 در خلاصه داستان این نمایش که متن آن اقتباسی آزاد از رمان «جزیره گنج» نوشته رابرت لویی استیونسن است، آمده:

«ماجوی ماجراجو نقشه‌ی گنج ناخدا هاویه را به دست می‌آورد و تصمیم می‌گیرد در سفری خطیر، با لنجی کهنه به جزیره‌ی لؤلؤ برود. گنجی که قشونی از دزدان دریایی خطرناک نیز به دنبالش هستند.»

این نمایش هر شب ساعت ۲۰ و پانزده و به مدت یک ساعت و ۳۵ دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

تئاترهای آبان ماه با حضور بازیگران شناخته شده

با اجرای نمایش «بمون بخون بخندون» به نویسندگی و کارگردانی سمیه مهری، زوج هنری «اوستا» و «عبدلی» در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌روند.

این اثر نمایشی هر شب با بازی جواد انصافی و شماری دیگر از بازیگران نمایش‌های ایرانی، راس ساعت ۱۸ و چهل و پنج دقیقه به مدت ۸۰ دقیقه اجرا می‌شود.

تئاترهای آبان ماه با حضور بازیگران شناخته شده

مجموعه تازه تاسیس لبخند هم از روز نهم آبان ماه میزبان نمایش  «بونکر» به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی می‌شود. این نمایش با بازی دو بازیگر شناخته‌شده، حمیدرضا آذرنگ و سارا رسول‌زاده روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده: «دختری به مطب تراپیستی میانسال می‌رود. و در حین گفت و گو رازهایی از گذشته و زندگی هر دو آشکار می‌شود، تا جایی که فجایعی عجیب بر ملا می‌شود و ...»

نمایش «بونکر» هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۷۵ دقیقه در مجموعه تازه‌تایسی «لبخند» به نشانی: خیابان طالقانی، جنب سینما عصرجدید روی صحنه می‌رود.

تئاترهای آبان ماه با حضور بازیگران شناخته شده

تالار حافظ هم در هفته جاری میزبان نمایشی است با نام «وقتی الاغ‌ها عاشق می‌شوند» نوشته و کار جعفر مهیاری.

محمد لقمانیان، هنرمند عروسک‌ساز و صداپیشه که عموم تماشاگران او را به واسطه برنامه مجازی «لقمه شو» می‌شناسند، بعد از مدتی دوری از تئاتر، با بازی در این اثر نمایشی به صحنه بازمی‌گردد.

این نمایش که در آن دو کارگردان شناخته‌شده تئاتر؛ مهدی فرشیدی سپهر و حامد زحمتکش هم حضور دارند، هر شب ساعت ۲۰ و سی و به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده:

«چهار الاغ عاشق، برای رسیدن به عشق‌شان (طاووس) حاضر به پذیرش شرطی می‌شوند که آنها را با بحران جدی مواجه می‌کند.»

تئاترهای آبان ماه با حضور بازیگران شناخته شده

عمار تفتی دیگر بازیگر شناخته شده‌ای است که این روزها با پروژه نمایشی موسیقایی «دردنوشان» میزبان تماشاگران است.

نمایش «دردنوشان» با محوریت سایکودرام و گروه درمانی است و داستان نمایش، روایت واقعیتی است از زندگی عمار تفتی و بی‌پرده آنچه را بر روان آدمی گذشته است، بیان می‌کند اما در همین حین راه نجات از تله‌های روانشناسی که اکثریت قریب به اتفاق جامعه را در برگرفته، پیش پای مخاطب خود می‌گذارد.

این اجرا ساعت ۱۹ در تماشاخانه «دا» روی صحنه می‌رود.

تئاترهای آبان ماه با حضور بازیگران شناخته شده

محسن حسینی هم دیگر بازیگران شناخته‌شده‌ای است که این روزها با بازی در نمایش نمایش «سی نورا» نوشته فرزین نوبرانی و کار امیر فراهانی روی صحنه می‌رود. این نمایش هر شب ساعت ۲۱ و سی و به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:

«نورا همسر موسیقیدان مشهوری است که شوهرش برای برگزاری کنسرتی مهم ناچار می‌شود یکی از اعضای قدیمی ارکستر خود را اخراج کند و این تصمیم زندگی خصوصی نورا را با بحرانی سخت روبه‌رو می‌کند.»

برچسب ها: تئاتر ، بازیگر
ارسال به دوستان
چرا طرح ساماندهی کارکنان دولت به نتیجه نمی‌رسد؟ بازگشت درخشش به ال‌کلاسیکو؛ 650 میلیون بیننده منتظر نبرد ستارگان نقش عراقچی و دیپلماسی صلح در محدودیت حمله اسراییل پرداخت وام مشاغل خانگی الزامی شد از آشغال خطاب شدن توسط مورینیو تا درخشش در لیگ عربستان؛ داستان زندگی پر فراز و نشیب مدافع فرانسوی سریال طنز جدید با بازی بیوک میرزایی و وحید آقاپور کربکندی: فوتبال ایران بیمار است؛ پرسپولیس تمام‌کننده ندارد، استقلال ساختار دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: حمله اسرائیل نقض حاکمیت ایران بود نبرد فولاد و سپاهان؛ جدال صدرنشینی در اهواز زول پارتی؛ پارتی عجیب و خطرناک در میان بعضی دختران و پسران ایرانی مدیر عامل شهر فرودگاهی امام(ره): آسیب‌ پدافند فرودگاه کذب است عالمیان در ایتالیا متوقف شد؛ پایان راه برای پینگ‌پنگ‌باز ایرانی منبع امنیتی عراقی: در جریان حمله به ایران هیچ تجاوز نظامی به عراق نشده اسامی شهدای حادثه تروریستی تفتان اعلام شد گواردیولا، پردرآمدترین مربی جهان؛ مانچینی از صدر جدول سقوط کرد